Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 20 februari 2010

Näääää...

 

Denna bilden är tagen 2008 i december... Den mängden snö kunde man stå ut med. I all synnerhet som den hade vett att försvinna relativt snabbt.
Inatt och nu på förmiddagen har det kommit en jäkla massa snö - igen.
Snövallarna blir högre och högre, vägen smalare och smalare och jag blir surare och surare...

Har fått gångarna plogade idag!!! 
Och det är ju en klar fördel, åtminstone för Nalle... Han har liksom försvunnit i all snö.
Vi (Uffe,Nalle och jag) skottade oss (dvs JAG skottade, dom skuttade) till pannrummet tidigt i morse och efter den pärsen gick vi in igen... Tre alldeles hungriga och trötta snögubbar/gumma.

I stort sett är min iställning till vinter just nu;
JAG HATAR SNÖ!!!
Vill inte SE en snöskyffel igen!!!

för snö...

Nu ska jag gå och knäppa igång kaffebryggaren och sätta mig
och tycka synd om mig och läsa lite.

Det gäller att hitta sysselsättningar som drar uppmärksamheten från "utsikten" idag...


13 kommentarer:

  1. Hej fina vän!!
    Jag håller verkligen med dig!!Jag känner likadant. Bara att ta sig till jobbet är ju ett rent hel...te!
    Jag gör som du.. jag går & fixar lite kaffe & sätter mig vid tvn & tycker synd om mig själv =)
    Varm kram till dig fina fina vän!!!
    Tina

    SvaraRadera
  2. Tina; Vi får väl bilda en klubb, ha, ha! Många medlemmar lär vi få!!! Tror ALLA är trötta på det här...

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  3. Er også lei av snø - men heldigvis har det heller vært så kaldt at det ikke har kommet fullt så mye snø .. Kan faktisk se deler av verandaen min nå .. juletreet som ble slengt ut dit når julen var over - har nå såvidt dukket frem under all snøen .. og en pose med aske fra ovnen - som jeg ikke torde hive i søppeldunken .. og det er jo for kaldt til at jeg går ut og gjør noe med det nå .. :o) Det får ligge der til våren .. hihi .. Kommer det mer snø - så vises det ikke allikevel :o)

    Ha en flott lørdag .. klemmer!

    SvaraRadera
  4. Nej nej nej mej får ni inte med i er klubb :-D trallala! Tänk att jag gillar snö. :)

    Ska tala om för dej att det inte är nåt roligare med minus tjugo och strålande sol heller, allt fryser lixom inne, i dubbel bemärkelse.

    Alltid mysigt få sitta inne med en kopp kaffe tända ljus och mysa, inte så pjåkigt ;)

    Ha en skön helg iaf.!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Torilpia; Som att välja mellan pest och kolera; kallt eller mycket snö... Nä, nu vore det inte fel med åtminstone lite, lite vår... Om det finns någon, förstås. Tvivlar numera...

    Ha det gott!!!
    Jättekram!!!

    ********************************

    Huga; Jo, jag anade att du inte ville vara med i klubben :-)... Men man blir lite trött på snö när den svämmar över... Går inte att mötas på vår lilla väg nu. Gillar ju inte att backa och det kan bli tal om att köra baklänges åtminstone ett par hundra meter om man har otur. Och med tanke på lagen om alltings jävlighet så...

    Ha en skön helg själv och njut av solen (även om det är kallt)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  6. Idag fick jag ut och skotta fram dörrarna till logen, där har jag inte skottat under hela veckan. Och det var hööga snövallar där framför, det tog evigheter och kostade mycket ilska och svett. Phu. Och sen körde jag fast med bilen i all denna snö, när jag skulle flytta på den för att skotta upp stallplan.
    Och nu snöar det igen. Som det gjort sedan i går kväll.
    Jag tror jag blir gaalen. Fast jag skrattar åt eländet än så länge :o)

    SvaraRadera
  7. Koola Viola; Det lär väl inte bli bättre om man gråter, antar jag... Här vräker snön ner igen och hundarna måste ut - vare sig Nalle vill eller inte... Och pannan måste matas och... Äh, jag ÄR trött på eländet!!!
    Ha det gott i snöyran i alla fall!!!

    SvaraRadera
  8. Jag läser att vi är många som kämpar på mot det ihållande snöandet...

    Här är det totalt kaos i vårt område i dag. Dom fullkomligt SKRIKER på radion att man ska hålla sej inne.
    Tåg står stilla, bussar inställda, stopp på E6 och 45:an...
    Inte EN buss som går här nu mer säjer dom precis på radion. Och taxi tar inte fler beställningar.
    Och bandvagnarna går till gamla med folk från hemtjänsten....
    Vad säjer man???

    Och jag tycker det är så jäkla synd om dej som måste kämpa med ved-kånkeriet nu när det är så jäkligt! hoppas verkligen att det snart slutar....
    Detta ÄR i sanning en PRÖVNING!

    Uschiannemej!!
    Jättestor kram på dej...och snälla! Var rädd om dej!

    //Jenny

    SvaraRadera
  9. Jenny; Ja, här bryter trafikredaktionen in i ett och tjoar om trafik som står still och bilar som kört fast... Och snöar som fasen gör det fortfarande.
    Man blir allt lite trötter på det hela!!!

    Tur att det finns sånt som bandvagnar när det är så här pass svårframkomligt. Känner att jag hade velat ha en sån idag :-)!

    Veden är inne i pannrummet, men jag lär väl bli tvungen att få hem mer inom nån vecka... Och jag är sååå trött på det också! Och på att ränna ut till den där jäkla pannan... Och på att skotta snö... Och......
    Som sagt; VÅREN efterlyses!!!

    Ha det så bra du kan i snöet!!!

    Varm kram till er allahopa!!!

    SvaraRadera
  10. Jamen det är ju alldeles vettlöst sånt väder det är. Nu borde väl vädergudarna kunna ge oss nåt annat?

    Kram

    SvaraRadera
  11. imse; Vettlöst är väl bara förnamnet! Tror du det går att göra någon slags vårdans eller ska man helt enkelt packa zooet och emigrera till varmare breddgrader?

    Ha det gott (inomhus!!!)!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!!!!!!!!!!
    Jag vill ox¨vara med i din inte mera snöklubb. Kan till och med tänka mig att betala medlemsavgift för flera (det är ju populärt numera *asg*)
    Jag var ute tidigt imorse för jag var tvungen att mata utefåglarna & eftersom det lagt sig i drivor fick jag snö upp till låren p vissa ställe. Hade ju varit kul att sitta fast i djup snö till min lilla vaknat NOT för det var jättekallt.
    Sedan kom snälla granne & skottade. Men det var ju nästan ogjort nu i eftermiddags. Dessutom tänker jag inte köra ut med bilen i detta kaos.
    Idag på efm rasade taket på en av sporthallarna inne i stan & det var fullt med tränande killar. Som tur var.
    Nu säger de att det skall snöa flera dagar i nästa vecka jag säger bara HJÄLP HJÄLP jag tyar inte mera.
    Tänker på dig många varma kramar.
    Var rädd om dig.

    Anniqua

    SvaraRadera
  13. Anniqua; Inte jag heller... Tyar mera...
    Kom på inatt att det nog blir till att ringa Ved-L idag... Kommer det mer snö kan han antagligen inte komma in med kärran senare i veckan. Det är ju relativt skottat här nu... Medger att jag nästan (nästan!!!) grät imorse när jag såg eländet...
    Har varken ork eller råd med detta snöande...
    En skulle kanske passa på att gräva ner sig och kika upp till våren istället?!

    Var rädder om dig. Akta dig för att fastna i snöet - lätt hänt!!!

    Varm kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!