Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 5 februari 2010

När man får hem ett hundtäcke

Nu vet jag precis hur man gör när man har fått hem ett hundtäcke som man har tänkt sig att lille Nalle ska ha!!!

Den enda "blodviten" som uppstod i sammanhanget var när klumpiga matten körde lillfingret rakt på en vass klammer Teary...
Ovanligt klantigt!!!

Men så här går det till;
Matten öppnar papperspåsen och tar i en enda  rörelse (hmmm, tja typ)   upp plastpåsen med hundtäcket och tar ur täcket och böjer sig ner och lägger det (täcket) över ryggen på lille Nalle och innan han (Nalle) har fattat vad den luriga matten håller på med har matten "knäppt ihop" täcket...

Men jag tror han var rätt belåten ändå! 
Och Uffe var alldeles stum av beundran (inte!) och ville också prova  (inte det heller!)

En aning besvärligt blev det när vi kom ut. Nalle hade nämligen lite funderingar på hur han skulle kunna "göra ifrån sig" iklädd detta täcke. Men eftersom matten försäkrade att det var ok, och han insåg att han nog inte kunde hålla sig hur länge som helst, så såg han ut som om han tänkte att;
"Går det åt helskotta är det ju mattens fel! Alltihop är ju hennes idé...Så det så!!!"
Så tror jag att han tänkte, men han blev allt lite förvånad när allt funkade som vanligt (fast med täcke).

Och nu ska matten få en välförtjänt kopp kaffe 
Coffee Drinker
och sedan ska vi faktiskt gå och knyta oss en stund!

Ha en jättefin fredag!!!

8 kommentarer:

  1. AH! Vad stilig han blev! :) Tycker Uffe ser så roligt avvaktande ut! -"men vad är det där?" :-D

    Tror jag tar mej en liten eftermiddagslur jag med, blev trött igen..

    SvaraRadera
  2. hugan; Uffe flinar varenda gång jag envisas med att sno på Nalle täcket... "Aldrig att jag skulle..." tänker han. Men ack vad han bedrar sig! För det ska införskaffas ett till honom också! Det är ett alldeles utmärkt regntäcke, nämligen. Ser fram emot att få gå och lägga mig med TORRA (någorlunda i alla fall) hundar även om det regnar ute!

    Hoppas du fick en go eftermiddagslur!

    Kramen på sig!!!

    SvaraRadera
  3. Vad stilig han blev i sitt täcke!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  4. Så fin han bidde i täcket, varmt o gott om lilla ryggen. Ja, skaffa ett till Uffe oxå, perfekt när det öser ner ute, då skrattar han nog inte så mycket åt Nalle, he, he.
    Nä, jag tror det kommer uppskattas av båda Herrarna Hund.
    Ha det gott, natti, natti kram från mia.

    SvaraRadera
  5. Stilig!
    Täcken är bra säger "Sam", Border-Terrier, 15 år.
    Nästan hela vintern fick han ha täcket på sig. Är man gammal fryser man också lätt.

    Trevligt med böcker och... vad ser jag där! En länk till en annan blogg med kortet temperence/måttfullhet?

    Är redan på väg.... trevlig helg :)
    Vad spännande.

    SvaraRadera
  6. Åh, vad han ser nöjd ut!!
    Riktigt mallig anar jag??

    Nä, han blev så fin, så fin i sitt goa täcke.
    Viktigt att inte frysa när man har lite värk ju!

    Och så klart han var rädd att han inte skulle kunna "göra ifrån sej" med kläderna på....för..
    Inte ville han väl smutsa ner det nya och fina!??

    Kram på er där i skogen och va rädda om er!
    Natti, natti!
    //Jenny

    SvaraRadera
  7. Så morsomt du skriver .. hihi .. Synes jeg ser hvordan han kniper igjen i det lengste .. :o)

    Men hundtäcket ble jo kjempebra :o)
    Ble så fin så .. :o)

    SvaraRadera
  8. Nalle sträcker på sig och är ÄNNU malligare efter allt beröm!!!
    Han VÄGRAR gå ut utan sitt täcke nu ;-)! Tänka sig; jag som trodde det skulle bli en kamp varenda gång täcket skulle på och så blir det alldeles tvärsom!
    Och Uffe ska få ett täcke han med, nästa månad... Det är ju det här med pengar (ett jävla påfund!!!).
    Tack för alla snälla kommentarer!
    Kramen till er!!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!