Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 4 februari 2011

Dag 35..

Började dagen med att göra ofrivilliga gymnastiska övningar...
Fast nja; såg nog mer ut så här;
Och känns så här;
Dessutom gick ett av mina halkskydd/broddar åt fanders..
 
Druttade alltså omkull på morgonrundan med herrarna Hund.
Visste ni att man har en oherrans massa muskelfästen och senfästen och gud vet vad i rygg och armar och ben???
Nu vet jag det. Med viss säkerhet. För jag känner att dom finns, så att säga...
Och har fått en mycket intressant ny färg på min ena axel.. Omväxling förnöjer!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Så nu tänker jag ta ett glas vin och trösta mig med..
I bästa fall blir man liiite gladare i alla fall... OM man nu inte blir så där läskigt självömkande.. Sånt har ju hänt förr *suckar*... 
Och så ska jag  försöka förbereda mig på 
 Varnades för sådan i radion...
Bara att hoppas att det drar förbi snabbt!!!
Om det nu blir något av det alls.. Tycker det är såna här "klass 2-varningar" stup i ett, men det blir liksom ingentingen av det hela... Och lika skönt är ju det!!!
Och att strömmen och telefonen inte blir utslagna igen...
Nackdelen med att bo så här!!! Gillar inte att vara strömlös...
 
Men det är inte förrän imorgon detta eventuellt skulle drabba oss här... Eventuellt... 
Detta eventuellt tänker jag leva på tills motsatsen är bevisad :)!!!

8 kommentarer:

  1. Håll dig upprätt för bövelen!! Inga brutna ben och blåmärken!! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Finns eller fanns?
    Och hur är det med nu med skiftningarna på axelpartiet.
    Det är oerhört viktigt att välja rätt för att må så bäst man kan.
    Inte kan man vara så hänsynslös mot sig själv att välja höstfärger med sina gula undertoner om du är en iskall vintersjäl...
    Om du mot all förmodan inte lyckats så bra kan du ju alltid piffa till det och matcha med en färgglad sjal närmast ansiktet, det ska tydligen göra underverk för oss v(kanske undervärk i ditt fall...)för oss vanliga dödliga.

    Och jo då allt är bra här men det är lite mycket bara och jag är lite suddig i kanterna.

    //m-matten med M&brorsvovven i hälarna

    SvaraRadera
  3. Annacarin; Säg det till isfläckarna. Dom är illvilliga och gömmer sig under snön, dom jäklarna!! Men jag har klarat resten av dagen utan mankemang! *stolt som fasen*

    *************************

    M-matten; Phu! Skönt att höra av dig!!
    Försöker välja färger som ska gå ihop med klädsel och så, men det verkar rätt kört... Nåja; det försvinner nog rätt fort... Och det är bara jag som retar mig på det. Mest för att det kändes så fånigt!
    Både M och brorsvovven?? Hmmm; dags för ett förklarande mail, vännen!!!

    Bamsekramen till dig och puss på nosar till hund(herrar?)na...

    SvaraRadera
  4. ajajdå!
    Men bota gärna det onda med ett par glas VITT-inte rött så du inte åker på migrän åxå...
    Hoppas det inte blir nån farlig storm, den händige befinner sig i dina trakter i helgen, vill ju gärna ha hem honom... ;)
    Ta nu hand om sej!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så EG är det bara mest synd om dig i hela världen just nu 8=/
    Hmmmm, nu har jag tyckt synd om men det var väl inte roligt. Bättre att leva på hoppet som loppan sa.
    Att ngt gott kommer ur den där vurpan menar jag.
    Men i allsindar - glöm för tjyvens inte bort den piffiga sjalen som lyfter ansiktet mot oanade höjder. Behöver inte ens använda kniven om jag förstår saken rätt.

    Brorsvovve är Figo-gullapa-bajskorv-sötrumpa-figokomhitNU-kärleken... ja han har en del smeknamn eller som han i sina coola stunder (mao allt som oftast, han brås på sin husse - min bror så allt konstigt jag säger hänvisar jag till min bror)

    Tillbaka till ämnet, Figo är här eftersom hans vardagsfamilj är borta 14 dagar på semester och då passar jag på att pussa ihjäl mig eftersom det här är en knähund när det passar honom och han väljer sina knän med omsorg. Jag är omsorgen ;o)
    Det var kärlek första ögonkastet från oss båda. Livslång!!

    kramen

    SvaraRadera
  6. ...som i sina coola stunder säger att det är hans alial, skulle jag ju skriva.

    huvudet är som sagt en höjdatrapp.

    //kramen

    SvaraRadera
  7. Tröttsamt det här: ALIAS och inget annat. JU.

    SvaraRadera
  8. M-matten; Förståndig vovve som ser ut sin knäplats med sån omsorg ;)!! Tror inte jag behöver bekymra mig för färgchatteringarna någon längre stund (egentligen GÖR jag ju inte det; blev bara sur för att det hände överhuvudtaget) ser rätt ok ut idag!

    Kramen till dig och fyrbeningarna!!

    *******************************

    Hugan; Det blåser rätt ordentligt nu, men inte är det storm - ännu är väl bäst att tillägga... Men det brukar ju gå över rätt fort sånt här!
    Har hittat rött som funkar med migränen.. Mauro heter det. Gillar rött bättre än vitt, så det var jättebra att R kunde rekommendera detta!! Bra med kompisar som är insatta i alla mysterier kring vin och sånt som är livsnödvändigt... (*flinar lite och konstaterar att nä det är det inte alls; livsnödvändigt alltså!)

    Ha det jättegott och hoppas att den händige tar sig hem igen ;)!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!