Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 7 februari 2011

Dag 38..

Det ÄR måndag idag...

Lyckades igår knåpa ihop dom där pengarna till veden, med resultat att alla konton är heltömda...  Jättekul! Eller inte?! Nåja; lär bli en spännande tid framöver i alla fall...

Åkte iväg för att byta mina låneböcker på lilla trevliga bibblan i Dalum.
Att det var måndag märktes bara på att det stod en stor sån där "tömmaillaluktandebrunnar-bil" ivägen så att jag fick göra något slags mindre elegant svanhopp över ett cykelställ för att ta mig in till E på biblioteket..
Men jag fixade det!! 
Och mycket roliga böcker fanns det på "snurran"... Men jag har svårt att koncentrera mig numera, så inte blir det en sån massa böcker lånade som förr. Nöjde mig med fyra och lär behålla dom till sista dan istället för att fara iväg om en vecka och byta... 

Vidare in till stan för att fixa lite katt- och hundmat och filmjölk och ägg och sånt där nödigt...

Kommer tillbaka till lille Missilenbilen och tycker den ser en aning mysko ut..
Kikar lite närmare och kan konstatera att den nog behöver lite ny luft i däcken.
Bara det att jag fyllde på luft sist jag var inne i stan...

Och då var det bara ett och ett halvt kilo i tre av däcken. Samma tre jäkla däck som såg rätt lufttomma ut nu också..
Alltså blev det till att dra iväg till däckfirman och hojta om däck och jäkla bilar osv...
Nåja; däcken blev "dränkta" och kollade och byte av ventil och nåt annat och förmaning om att komma in om en vecka igen så att det hela fick kollas upp för säkerhets skull..

För det är ju lite konstigt att det släpps ut lika mycket luft ur tre av däcken... Jo; det kan man ju tycka...

Resultatet av den här trippen som gjordes i syftet av att jag skulle ta ut pengar till ved blev alltså att jag inhandlade det lilla jag hade pengar till, att däcken blev fixade med förhoppning om att det var "rätt fel" som upptäcktes för 125:- och att pengarna till veden fortfarande finns på banken för dom glömde jag att plocka ut...

Teflonminne? Jag??? Nähä!!!

V är snäll och kallar det hela "kreativt kaos"... 
(fast vad som kan kallas kreativt i detta vete sjutton?!)
Men jag är tacksam för minsta lilla uppmuntran idag :)!!!


3 kommentarer:

  1. Du ska få uppmuntran av mig: Tycker så himla synd om dig så du inte kan ana... Om jag hade pengar (tyvärr är jag lika fattig själv...) så skulle du få lite. Jag ska komma ihåg dig den dagen jag vinner storkova, hehe. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Nä inte har du teflonminne inte. Bara mycket att stå i.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Renée; Och vinner jag vet jag var jag kan ösa en del av vinsten ;)!!
    Äh; allt löser sig och djuren har mat hemma; det är liksom det viktigaste just nu... Matten får väl förbarma sig över det som finns i frysens djup... Huva!!!

    Storkramen tillbaka!!!

    *******************************''

    imse; Jag lever i ett kreativt kaos, så det så *asg*... Tur att jag har kompisar som kan sätta ord på eländet ;)!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!