Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 6 februari 2011

Dag 37..

Det är söndag...
Dagen efter "stormen" som inte blev...
I och för sig kan det ju vara lika bra att den lyste med sin frånvaro, men jag känner väl lite  att jag blir en liten aning trött på alla dessa varningar som trumpetas ut i radion stup i ett hela vintern igenom.. 
Det kan (enligt min ringa mening) bli för mycket av onödiga varningar för dittan och dattan och till slut misstänker jag att man bara konstaterar att nu hojtar dom igen och ger sjutton i det hela. Lite av det där med "vargen kommer" ni vet... Inte bra!
För en gång av tio är det ju allvar. Och vad sjutton säger att man tar det på allvar vid rätt tillfälle???
Nåja; bara en tanke...
Antagligen faller även detta under "häxan-i-skogen-logik" och är ej tillförlitlig... Eller också är det ovanligt förnuftigt. Vad vet jag?!


Nu ska här funderas på ved!!
Jo, minsann...
Det blir KALLT i veckan påstås det och då är det nog bara att inse att man får välja..
Mat eller ved? Ja, se det är frågan...
Att vara eller icke vara...

 Det är något man kan ägna en eftermiddag åt att tänka på....
Och så kan man ju stillsamt fundera på vilka jäkla pengar??

Påstås ju att den som söker finner...
Fast den som påstod det har inte sett mina bankkonton, moahahaha...


Finns visst ett ordspråk som lyder:
Pengar gör en inte lycklig
men de lugnar nerverna...

Kan nog hålla med om det :)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!