Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 11 februari 2011

Dag 42..

Tja; golven är i alla fall både dammsugna och torkade.
Och mattorna har fått flytta in igen!
Är så där lite äckligt belåten med mig själv, he, he...

Fast;

en liten aning trötter blir man allt..
Å andra sidan har det varit ett uselt väder idag..
Det blåste och snöade och var totalt oplogat här när vi skulle ut efter posten.

Så posten ligger där den ligger (om det nu finns nåt i den där låddan; i bästa fall inte!!)
Får väl traska ut och kolla imorgon.
OM det blir plogat här, förstås.

Nalle har rätt bestämda synpunkter på det här med att traska omkring i snö, nämligen. Skulle tro att man har det när man har så korta ben och inte gillar att bli kall om lille maggen...

Uffe tycker i vanlig ordning att det hela bara är kul!
Herrejösses; den jycken är galen!!! 
Har försökt förklara för honom att han faktiskt blir nio år på tisdag och att man kan förvänta sig en viss värdighet hos en hund i den åldern..
Uffe ger givetvis högaktningsfullt fasen i mattens predikningar och gör som han vill...
VARFÖR i hela friden gick jag med på att ta hand om detta yrväder till vovve????

Nåja; det är inte en dag som är den andra lik med honom i huset och hur irriterad och trött jag än blir kan jag inte låta bli att skratta åt honom och alla hans påhitt...
Äh; medger; jag gillar honom högt och rent!!

2 kommentarer:

  1. HaHa, den där Uffe låter ju nästan som Nitro.. Yrväder.. var ordet.. =)

    SvaraRadera
  2. BertaStina; Om man tänker på hur illa behandlad han blev under sina två första år får man väl trots allt vara glad att han är som han är... Galen men fullkomligt vansinnigt genomsnäll...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!