Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 5 februari 2011

Dag 36..


Idag kan man påstå att det blåser i träden..
Så pass att fegisen jag inte riktigt vill gå ut medan det blåser som värst..
Har nämligen sett att det förekommer visst "nedfall" här.
Ekarna släpper ifrån sig rätt rejäla grenar som far runt som attan. Och inte sjutton vill jag ha en sån i skallen. Dom väger liksom lite, dom där grenarna och kommer dessutom med fart och kläm...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Roar mig om mornarna mellan halv nio och nio med att kika på den här lille/a gynnaren som brukar hälsa på :)..
Vet inte om h*n syns så där jättebra, lille/a hackspetten
Vågade inte gå närmare fönstret; h*n är skygg som attan, men en fena på att "hålla tiden"...

Det är såna här saker som gör att jag står ut med att fortsätta trots att orken liksom försvinner i tomma intet ibland..

Livet är konstigt stundvis...

Men det är väl så;

Det blir som det blir,
men inte alltid som jag tänkt..

Ha en jättefin lördag i blåsten, hörni :)!!

6 kommentarer:

  1. Äsch!!
    Här sitter man och väntar på världens stormvindar och så "bara viftar det lite mer än vanligt i trä´na"!?!?!?
    Jädrans SMHI och luras på dette viset!

    Kramen på dej!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Nog har det blåst, men någon direkt "klass två-varning"-styrka har det då inte varit... Men ekarna är liiite luriga när det fläktar...

    Kramen tebax och sköt om sig!!!

    SvaraRadera
  3. Det är så det blir, ganska sällan som man tänkt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. imse; Nä; visst är det konstigt?!

    SvaraRadera
  5. Jo jag hörde från den händige att det blåste och regnade. Usch då säger jag. Här har det snöat 2 dm de senaste dagarna. -13. Skönt att köra 26 mil i det. Inte då.

    Men who cares? inte mamma iaf.
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. hugan; Nä; köra i snö är inget vidare. Bör undvikas enligt min åsikt!!! Särskilt när det är frågan om längre sträckor... Men ibland blir det ju liksom av nöden tvunget..
    Antar att det känns?! Skickar lite "tycker-synd-om"!!!

    Ha det gott (resten av kvällen) du med!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!