Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 12 september 2008

Denna matte...

... rör sig med viss försiktighet idag efter städandet igår. Ja, egentligen skulle det väl inte ha blivit fullt så illa om inte mellansonen hade hört av sig. Men när jag hade hört vad han hade att säga, blev jag så förbannad så jag städade färdigt med visst eftertryck. Och det får jag till "efterrätt" idag, det!

Han, den telefonerande sonen, hade ju varit i Falköping och tittat på lägenhet. Blev lovad en månadshyra om han målade själv... Igår fick han ett "tack för visat intresse, men..."-besked. Varför i helvete förespeglade detta bostadsbolag honom att han skulle kunna få lägenheten och flytta in redan vecka 39 när dom inte kunde stå för det sedan. Jag menar; han är ju helt beroende av att få en bostad för att kunna fortsätta sina studier och nu vill han bara ge upp. Och jag förstår honom, men det vore ju rent för eländigt när han nu har påbörjat en utbildning som, med all sannolikhet, kommer att leda till arbete. Dessutom är det inte så säkert att han kan börja om med studier, det finns ju regler för hur CSN beviljar studiestöd. Ärligt talat; man blir så TRÖTT!!! Och ledsen och rädd för vad han ska ta sig till... Han har ju haft svåra depressioner förut och det är inget jag önskar någon att behöva ha... Framförallt inte mina älskade barn!!!
Ja, det är ju klart att dammsugaren och golvmoppen fick jobba fort som attan efter detta; jag var ju tvungen att avreagera mig!!!

Kan tillägga att socialen hjälper honom; OM HAN SLUTAR UTBILDNINGEN... Finns det någon som helst rim och reson i detta??????

Så när hundarna och jag skulle ge oss ut på förmiddagspromenad var jag noga med att påpeka att vi minsann skulle gå på "vägen" inte braka ut i skogens djup... Men så fick jag se detta;




... och slänger koppel och ryar till vovvarna att dom skulle stå still, för nu skulle det plockas trattkantareller minsann! Uffe stirrade på mig och tänkte nog att det var lite märkligt att det plötsligt gick alldeles utmärkt att trassla sig in i kvistar och till och med lyfta undan fallna småträd för att komma åt nåt så oaptitligt som svamp. Han har ju inte precis nåt pokerfejs den hunden...

Men jag fick ihop till en lunchmacka i alla fall!!!

**********************************************************************************

Och fågelbarnen växer och blir finare och finare i färgerna!

Och Tripp blir lite rödare om kinden för var dag! Han/hon är bara så sööööt!!!



Trapp blir mer och mer lik Kalle! Kan tänka mig att det blir en riktigt fin fågel!!!



Försökte "skryta" lite för Bonus, för att han/hon skulle förstå vilket äventyr matten hade varit ute på, men vattenkokaren var tydligen bra mycket mer intressant än den där gamla svampen :-)!



Och här syns färgskillnaderna lite bättre! Nog är Trapp lik pappa Kalle? En riktigt tjusig liten pippi!



''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Idag kommer lilla S från Trollhättan och ska stanna till på söndag! Det ska bli riktigt roligt! Hon är verkligen en snäll och väldans trevlig tjej; jag förstår att M är förtjust i henne!

Har förberett maten, så nu gäller det bara att komma ihåg att sätta på ugnen...
Och nu är klockan 14.00 så det är snart dags att hämta posten... Lika bra att ta tag i det med en gång! Medan jag kommer ihåg det, menar jag. Inte lätt att ha teflonminne!!!

Ha en fin fredag!

11 kommentarer:

  1. Åh, vad jag blir....F..bannad när jag hör hur di behandlar den stackars ungdomen i dag!!!!!!!!
    VA FAAAN?????
    Vaddå hjälp om han hoppar av sin utbildning????
    Är dom helt jäkla dumma i huvet, eller????
    Åhhh, jag får gå och "moppa av mej"
    en stund jag också, tror jag....

    Roligare är det att du får så selebert besök i helgen!
    Hälsa den söta tösa! Jag fick ju en skymt av henne när jag hämtade sonen din i T-hättan...Hehe!

    Och Trapp, "min" lille Trapp...så vacker!
    Tror nog Sandy vill ha en också...och hon vill absolut följa med när dom ska hämtas!
    Och inte 17 ska dom vara kvar hos dej i 12 veckor, som en katt!
    Tror det är ca 6-7 veckor dom är innan dom börjar äta själv.....och det är SNART det!!
    Pussa dom från oss...och glöm inte Uffe!
    Hälsa alla jag känner och dom andra åxå!
    Kram från söstra di, som är på väg mot moppen!! Grrrrr...

    SvaraRadera
  2. Man tro inte det är sant...stackars pojk!
    Men han kommer att få en lägenhet tro mig...kramiz:)

    SvaraRadera
  3. Milda makter! Ska dom åka härifrån så fort??? Gissa om du ska få förhållningsorder, he,he!!! Säg till Sandy att hon mer än gärna får hänga med! Hon är så go den tjejen!!!

    Och hur detta samhället funkar nu för tiden är banne mig mer än jag begriper... Trodde i min enfald att man gjorde något bra om man försökte plugga, men det verkar ju som om jag är ute och seglar där...

    Lilla S är här (inte för att jag ser så mycket av dom där två) och är lika gullig som vanligt!
    Ska framföra hälsningar till höger och vänster!!!

    Kramen till dig och natti, natti!!!

    SvaraRadera
  4. vivan; Ja, vi försöker tro på att det kommer att lösa sig, men jag är bekymrad för honom, det är jag! Man är ju så rädd att han ska tappa sugen helt och hållet, kraken... Han har inte haft det så lätt, min "lille skruttunge", men han kämpar bra!
    Kram tebax!

    SvaraRadera
  5. Men alltså vad idiotiska regler!!
    varför kan inte soc. hjälpa honom så han kan få en utbildning!

    Man kan ju tappa gnistan för mindre!!
    Hoppas verkligen det löser sig!!!
    kram!

    SvaraRadera
  6. sickan; Själv sa han att han kanske borde börja kröka och knarka, för då skulle det finnas lägenheter att få...
    Som det har blivit i samhället nu undrar man ju om det överhuvudtaget lönar sig att försöka bete sig klokt...
    Är man sjuk blir man jagad med blåslampa och kallas "utanför" och studerar man och försöker sköta sig får man ingen hjälp om man blir bostadslös och inte har pengar eller kontakter...
    Näää, inte fan har det blivit bättre med empatin i alla fall!!! Och så säger dom att utvecklingen går framåt?!

    Och så rök kattluckan igen...Jäkla Nalle!!!! Och kallt blir det inatt. SKIT!

    Nu kojar jag innan det händer nåt mer - händer det vill jag inte veta nåt :-)!!!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Hehe! Du ska få ge mej förhållningsregler....men vänta du!
    Dom hinner inte ur holken förrän Kalle och Rosa är på´t igen...*ler*

    För det brukar ju inte vara ovanligt att dom flesta arter vill "dra upp" 2 kullar....

    Skrämde jag dej nu?

    Hälsa den där Nallen att han snart får gå med en kattlucka runt maggen som straff om han inte kan låta bli att försöka "frysa ut" min syster om kvällarna!

    Kraaaaam, Jenny (-:

    SvaraRadera
  8. Jo du! Det kunde han ha den lille rackaren...
    Men jag tror att det var lite panik. Han har mått illa här och har tydligen inte helt lätt för att få ur sig det som ska ut, så han kastade sig mot kattluckan när jag inte kom ner med en gång. Tror inte att han var ute, men luckan är ju i rätt dåligt skick sen sist :-(! Får väl åbäka mig och fråga hyresvärden - igen...
    Nya luckan är på väg, men vi måste nog fixa till denna så vi inte fryser ihjäl... Men stolsdynor är bra till mycket, he,he... Ska ta en bild på eländet innan jag plockar bort det....

    SvaraRadera
  9. Ja det var ju ingen rom o reson på det bostadsbolaget..Stämda skulle dem bli egentligen o soc ..ja suck ingen "hemma "där heller...usch men ska hålla tummarna för er så att det löser sej på bästa sätt ,vilken tur du har som hittade så fina kantareller...blir ju aaaavis..hittar bara oätlig svamp här nere..kram på dej !=)

    SvaraRadera
  10. Tittar in och önskar dig en skön kväll!!

    hoppas din dag varit "händelselös"!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. He, he! Inte helt händelselös, men inte så illa som jag befarade igårkväll :-) Snarare tvärtom!!!

    Hoppas du får en fin och lugn kväll... Man behöver sådana ibland!

    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!