Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 15 september 2008

Det är måååååndag...

...rätt tidig kväll och jag är sååååå trött...

Har uträttat "storverk" idag!!! Plockat ner gardiner och flyttat in utemöbeln i garaget... Hade detta varit innan ryggeländet blev som det blev hade jag troligen varit färdig med fönsterputset och gardinstrykningen och dessutom klippt gräset (som jag skulle ha klippt igår, men...). Det är väl själva den vilken tid allt tar numera. Och ont så att jag mår illa får jag... Stackars, stackars mig!!!
Vid såna här tillfällen kommer jag på mig själv med att vara (nästan) tacksam för att läkarna i Linköping såg till att jag fick pension. Fast bara nästan! Jag skulle mycket hellre vilja ha tillbaka mig som jag var! Fast gärna med lite mer förståelse för andra än vad jag hade då. Det är sånt som följer med när man blir sjuk och det är ju tur att det finns något positivt med det hela!

Men här kommer ett "bildbevis", med datum och allt :-), på att gardinerna i köket är alldeles nerplockade... Och jag svär på att det är lika gardinlöst i hela huset! Nu är det bara att putsa fönster och stryka gardiner kvar...



Det är inte klokt vad det ekar när man plockar bort gardinerna... Och jag får för mig att det drar från fönstrena och är iskallt här. Har inte kollat termometern; det kanske ÄR kallt?!



Här är Kalle med två av sina ättlingar, Tripp och Trapp. En bild tagen av en papparazzi-matte som fick smyga sig på sina "offer". Barnen flyr in i holken när jag kommer med kameran nämligen. Förstår inte vad dom menar med det?! Vaddå fotade jämt och samt???? Vilka otacksamma kräk, va? Jag försöker ju göra dom "världsberömda" i bloggosfären... Min lilla sfär vill säga ;-).

Så dagens "växa-bilder"...

Först ut Tripp, som direkt efter det att jag hade tagit bilden försökte flyga upp på kaffebryggaren. Vet inte om han/hon tyckte att vi skulle fixa fika eller vad som var meningen med den utflykten...




Och så Trapp, som blir mer och mer lik pappa Kalle... Vet du, Jenny, jag tror att han/hon blir helt otroligt jättefin! Och nyfiken och snäll är denna/e lilla/e individ!



Så lille/a Bonus... Kan inte hjälpa att jag favoriserar detta lilla/e "kräk"... Idag höll jag på att inte få in henne/honom i buren. Den lilla/e busen satte sig fast först i tröjan sedan i mitt stackars finger... Aj, aj vilka klor den pippin hade lagt sig till med. Men min "krigsdans" roade Uffe i alla fall :-). Nalle såg mer förundrad ut... "Kan man verkligen bära sig åt så????". Kattastrofen kikade upp ur "papperskassekorgen" och skakade lite på huvudet "Och matten påstår att jag är snurrig... Milda makter!"



Så lite tröst till oss värkbrutna;

Prinsessan på ärten måste ha haft fibromyalgi...
Alltså; Alla vi som har ständig värk är prinsessor.
Tänk på det så går det kanske lite lättare :-)...

7 kommentarer:

  1. Visst är ni prinsessor...får stå ut med denna djävulska värk jämt o sant...
    oj vad de små pippifåglarna växer..söta!kramiz:)

    SvaraRadera
  2. Håller med Jenny, Trapp e sööötast!!!fast de andra e oxå små sockerbitar! =)

    SvaraRadera
  3. vivan; Ja, jag har väl alltid misstänkt det :-)!
    Och visst är dom ljuvliga, dom små pippisarna?!

    pixi; Eftersom det var lite osäkert om Bonus skulle klara sig, blev det väl henne/honom jag pysslade mest med. Men jag tycker att dom är såååå söta allahopa! Och det är ju bra om Jenny gillar Trapp bäst för det blir hon som får "dras" med den busen!!!

    SvaraRadera
  4. Jaaaa,jag är en prinsessa :P

    Detta är det närmsta den titeln jag kommer...............

    Maken putsade ALLA fönster utom 1 här igår.
    Det han inte putsade var i det rummet jag hade lagt mig med mina kylklampar!

    Jag blev så glad att det var gjort.

    Har gått och tittat på dom ett bra tag och undrat när jag skulle få ork till det!

    Och nu är det gjort,så skönt!
    ha en bra dag!
    kram!

    SvaraRadera
  5. Fina och uppmuntrande ord till alla oss som lider av värk,min smärta i nacken är hemsk..det strålar ut i armarna oftare nu,så jag orkar inte göra så mycket härhemma nu,fast jag vill så mycket.Men jag väntar ju på operation snart så jag hoppas få besked mycket snart.

    Tråkigt med din ryggvärk,men du har ju varit duktig som fått ned gardinerna..bara att putsa fönster tar ju på krafterna.Ta det lugnt och i din egen takt så ska du se att allt går bra.

    Jättefina bilder på dina söta undulater!Hihi..ja han tyckte väl att det var dags att koka kaffe.=)

    Har lagt in ett inlägg idag med utmaningen som du gav mig för ett bra tag sedan,så nu äntligen tog jag tag i den,den var kul att göra.

    Du skriver så kul om kissen din och fågeljakten,fin sida har du också.Önskar dig en fin dag och lycka till med fönsterputsningen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Till Trapp!
    Nu kommer jag snart och hämtar dej, du lille snygging!
    För den här matten KAN tydligen inte få nog av små fågelungar...
    Vi ska gosa flera gånger om dagen och jag lovar att jag inte ska krama ihjäl dej!
    Hälsa nu matten där i huset att hon tar det lite lugnt och är rädd om sej.
    Och att hon är en prinsessa är det väl aldrig någon som har tvivlat på???
    Prinsessan på mungbönorna???
    *asgarvar*
    Puss och kviddevitt på dej lille Trapp...snart ses vi! //Jenny

    SvaraRadera
  7. sickan; He, he! Tror inte att jag direkt kan aspirera på titeln jag heller, men man kan ju låtsas...
    Hmmm, så man kan få såna däringa "makar" till att putsa fönster? Tål att fundera på ;-)!!!
    Kramen till dig!!!

    Maria; Visst är det stressande att inte kunna det man vill? Huva, så irriterad jag kan bli på mig :-)!
    Tack för berömmet! Suger åt mig som en svamp :-)!
    Ska hoppa till din sida och läsa svaren på utmaningen! Spännande!!!
    Kram!

    tant animalia; Har meddelat Trapp att han/hon har fått mail... Fågelstackaren så mycket frågande ut, men jag ska försöka ta med den lille/a busen upp så den får se själv :-). Imorgon... Idag kan jag inte... Och fasen vet hur det blir efter strykningen imorgon... Tar det direkt på morgonkvisten :-)!
    Jag vill ha en "tant Enstaka" som kommer hit och gör allt skitjobb! Jag orkar förbaske mig inte mer... Jäklar så jobbigt det blev idag...
    Pip och gnäll och lite mer pip och gnäll :-)!!!
    Kramen, söstra mi (då ses vi snart då? Jippi!!!)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!