Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 4 september 2008

Det gäller att passa på!

I all synnerhet om man är en liten Nalle och bara älskar mat (till och med i "smulform")...



"Ooops; det var väl inte riktigt meningen att du skulle se det här, matten..."



"Förlåt då; men du får väl skylla dig själv när du smular så in i vassen!!!"




Uffe ligger under bordet och snarkar, men...



...vaknar och undrar "Va, får han mat och inte jag... Vad är detta för skoj???"

**************************************************************************************
Den (nästan) dagliga dosen fågelbebisar :-)!

Först ut Tripp...



...så Trapp...


...och lille/a Bonus


Kolla färgerna! Undrar om det blir lite olika gröna färger när dom är "färdiga"?! Lite spännande att se hur det hela utvecklas...



*************************************************************************************

Fick ju en utmaning av Sickan för ett par dagar sedan och nu tänkte jag "ta itu" med den!

1. Vilken mat äter du ofta?

Just nu har jag nog "snöat in" på tonfisksallad... Annars brukar jag göra rårakor rätt ofta :-).

2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka ut?
Beror lite på var man är; men det är nog vanligast att jag hjälper till om jag "får".

3. Var sitter du när du bloggar?

Företrädesvis vid datorn :-). Har "bara" en stationär dator så jag har väl inte så mycket att välja på.

4. Köper du ofta triss?

Nja, periodvis kanske...

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

Mina "semestrar" tillbringar jag hemma. Och är i regel rätt nöjd med det!

6. Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Sover lika bra till vilken kanal som helst :-) Men tittar gör jag nog mest på SVT...

Så här gör ni som har blivit utmanade;

Svara på alla frågor.
Välj ut fyra personer som du vill skasvara och utmana dom i deras bloggar; be dem läsa din...
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Jag vill utmana;

Huga

Maria

Laila

Caroline

*************************************************************************************

Går lite på "halvfart"; känner mig så jäkla trött... Hösttrötthet; finns det??? Städade fågelburar och trodde i min enfald att det skulle räcka med det, men icke... Vet inte riktigt hur jag bar mig åt, men köksgolvet var fullt av fågelsk-t och frön och torkade blad och... Så det var bara att ta fram skurhinken. Och då var det ju lika bra att slänga ut mattor och så var cirkusen igång... Så jag har städat idag, fast det inte var meningen från början. Men då slipper jag ju imorgon :-) Inget ont som inte har något gott med sig!!!

*************************************************************************************

Ett litet "klokord" på vägen;

Man måste vara lite tokig för att vara riktigt klok.
..

8 kommentarer:

  1. Halledudaneda, vilka sötnosar!
    Nalle han ser sååå himla skyldig ut, så man kan ju bara skratta!
    Snacka om att du fått ett riktigt charmtroll till hund!
    Uffe har visst fått lite konkurrens? Haha...han vet nog var han har dej!
    Härliga bilder i dag!
    Och dom små "söt-näbbarna"!!!
    3 små "grönsaker" som växer så det knakar!
    Hrmpf...jag har min städning kvar jag!
    Eländes, elände-dag blir det i morgon...städa, röntga tuttarna, och städa igen....BLÄÄÄÄ!
    Hopp och hej, leverpastej!
    Kram & Natti från "söstra di!"

    SvaraRadera
  2. Isch! "Tutt-röntgen" är vidrigt!!! Och mammografi i all ära men i rättvisans namn borde det finnas pappografi oxå!!!

    Kollade du "ändalykten" på bebis Trapp? Vilken tjusig blå färg det tycks bli! Den riktigt lyser! Dom är så himla goa nu! Men vilka klor!!! Vet inte om dom har tänkt sig att ägna sig åt sömnad på ett eller annat vis, för dom liksom tråcklar sig fast i vad dom kommer åt :-)...

    Slå en pling om du behöver en paus i städeriet! Vi kanske kan ta en fika ihop :-)!

    Kramen, söstra mi!!!

    SvaraRadera
  3. De är så söta de små bebisarna! Gillar bilden på Nalle där han slickar sig runt munnen! Underbar. Ha en skön helg, slappa mycket!

    SvaraRadera
  4. minigrisen; Ja, Nalle ser ofta ut sån... Begriper inte var han hittar allt han sätter i sig :-).
    Pass på att slappa lite i helgen du oxå; man behöver det ibland ;-)!!!

    SvaraRadera
  5. Se där ja,nu fick man lite info om dig oxå :P
    KUL!!

    Här går jag på knäna,förkylning och värk............
    fy hundan vad trist.

    Hoppas inte din blir värre efter din städning!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. sickan; En stor kasse medlidande skickas omedelbums! Hoppas att det går över snart; jobbigt med förkylningar!

    Värken är som den brukar; ett gissel, men nu ska jag inte göra ett sk-t på hela helgen, så det så!!!

    Krya på dig och ha det så bra du kan!
    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Jättesöta hundar du har..och hunden Uffe har så söt och bedjande blick,men matte har du inget godis till mig med.=)

    Har ju varit lite dålig på att blogga den senaste tiden..så jag har ej hunnit med din utmaning till mig,förlåt.Men jag ska med nöje ta tag i den någon dag.=)

    Sååå sööööta fågelbebisar,mina undulater lyckades inte få några ungar tyvärr.Jättefina bilder du visar!

    Kramkram Maria

    SvaraRadera
  8. Maria; Jo, jag är nog oförskämt lyckligt lottad med mina djur! Dom är så snälla och goa "allahopa"!

    Och utmaningar tar man om man vill och har tid ;-)... Men det är roligt att läsa svaren på såna här utmaningar... Man får en liten uppfattning om "ansiktet" bakom bloggen, liksom...

    Ha det jättebra!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!