Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 24 september 2008

Oj, vad tiden går!

Visst går tiden fort när man har roligt? Trodde att jag skulle skriva ett inlägg igår, men tiden liksom bara försvann... Det blir mycket pyssel när man har såna här...



... minimala kattbarn att se efter!(Jämför storleken med tändsticksasken modell liten!!!) Fråga Nalle!!! Han är helt slut av allt bevakande. Igårkväll funderade han (Nalle) på om han skulle ligga på golvet jämte kattungarnas låda, men efter moget övervägande kom han fram till att han nog inte kunde övertyga matten om att ligga på golvet (Nalle vill nämligen ligga under mattens täcke), så han lommade upp i sängen i alla fall :-).




Man får baske mig se sig för när dessa små kryp är ute på äventyr...




"Wow, ett fönster som lilla jag kan titta ut genom" säger M-ett.




Och här sitter Molly/Moltas och hämtar sig efter ett "besök" i föräldraburen... Jag fick för mig att den kraken var alldeles ensam och ledsen, så jag flyttade över den stackaren till Rosa och Kalle igen... Det var jäkligt dumt det!!! För Rosa (!!!) blev helt vansinnig och tjoade att "UT; en gång utflyttad alltid utflyttad. Här ska vi inte ha några mambos inte!!!" Kalle var betydligt mildare i sitt sätt, men det märks vem som bestämmer där!!!(Matriarkatet segrar!)
Som tröst fick Molly/Moltas med sig boet. Som Rosa hade lagt nya ägg i; men matten gjorde snabbt "abort" och tog bort tre små ägg. Känner att vi behöver vila lite innan nästa kull - allihop!




Kolla Rosas min! Och jag som har tänkt städa burar i eftermiddag... Vete sjutton om jag törs gå i närkamp med den damen... Hon ser allt rätt förbannad ut och det är förmodligen mig hon är mest arg på, känner jag!

******************************************************************************

Eftersom tiden gick så fort igår och jag missade att skriva mitt inlägg, så vill jag bara berätta att; MELLAN-M HAR FÅTT LÄGENHET I TIDAHOLM!!!!!!!!!!!! Jiiipppiiiii!!! Så han kommer att kunna göra färdigt sin utbildning och det är inte mycket längre för "nyfikna mamman" att åka än det skulle ha varit om han fått bostad i Falköping... Jag blev så glad när han ringde och berättade så jag började gråta. Varpå sonen förvånat sa "Men; blev du inte glad????". Mammor är konstiga varelser :-)!

10 kommentarer:

  1. Vilken jätte-go bild på M-ett när han kikar ut genom kattluckan....Suck! Man saknar allt sina små....
    Nu är Mamma Kitty i Katthimmelen...Usch vad jag känner mej hemsk...vill bara gråta åt allt elände.
    Kram söstra mi, så hörs vi i morgon! /7Jenny

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på dig/er ! Förstår att det känns ruggigt illa just nu...

    Kram om dig, söstra mi och försök att sova gott!!! Natti, natti!

    SvaraRadera
  3. Söstra mi.. så ni är systrar ni två.. va kul eller är det bara som så många andra oxså har det... på lådsas;-) Var ju tvungen att gå in och kolla kattungarna som tantan Animalia skrev om.
    Så söta de är.. älskar ju kattungar liksom, fast jag inte kan ha dom nu för tiden för allergikill.
    Ha de fint du djurmänniska:-)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  4. pialotta; Har bestämt mig för att "välja" min släkt; det blir så bra så!!!
    Och en del människor känner man ett sånt där omedelbart släktskap med (som då "tant animalia")...

    Visst är dom helt underbara, kattbebisarna?!

    Ha det bra själv!

    SvaraRadera
  5. Klart man ska välja sin släkt!! Det blir helt klart BÄST så!!

    Så söta bilder på de små liven :D

    Och vad KUL att sonen fått lägenhet nu till slut och kan gå klart sin utbildning.'
    Det hade ju bara varit för jävligt annars!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  6. sickan; Du anar inte vilken lättnad! Och så hamnar han inte längre bort än att "nyfikna mamman" kan hålla ett öga på honom...

    Och nog är det helt ok att "välja" sin egen lilla släkt...Och vilken "syrra" jag fick sen ;-)

    Kramen o ha det jättebra!

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att han hittade en lägenhet!! hehe vad roligt du skriver om Rosa och allas eskapader, ja du har en pippi med humör verkar det som! Och avkomman här hemma verkar ha en portion av det också, men absolut inte på ett elakt sätt. Nu sitter han och sover på gardinstången..... gå gärna in o titta på min blogg, den e (tro det eller ej) uppdaterad sen 1800talet! Kraaam

    SvaraRadera
  8. Susar genast till din sida, Sandy!!!

    Så jätteroligt att ni trivs med varandra, Ebba (?) och du!!! Trodde att det skulle bli riktigt bra, ni liksom matchar varandra ;-)!

    Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen! Saknar er så in i baljan :-(!!!

    Bamsejättekramen, "sösterdotera mi"!

    SvaraRadera
  9. Grattis till lägenheten mellan M!! tro jag det att du oxå e glaaad!! Så sötisarna har verkligen det mysigt när de sover ....Så gulliga!! Må gott !=)(då e vi halvsyskon du o jag då ! Animalia e oxå min "syster" Hahaa..ja håller fullständigt med ,skönt att få välja sin släkt!!Må gott

    SvaraRadera
  10. Och det där om att släkten är värst kan man ju glömma; man har ju valt själv, he, he!!!

    Ha det bra, halvsyrran ;-)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!