Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 16 september 2008

Tänk om...

..."tant Enstaka" skulle kunna komma hit och putsa lite fönster...

Milda makter vilken tid sånt här jobb tar, har fortfarande hallfönstret och utsidan på fönstrena på nedervåningen kvar att putsa och sen är det ju flera hundra gardinlängder som ska strykas... Känns det som i alla fall...

Men nu har denna något tjuriga matte ONT och vill inte mer ikväll!!!

Vågar inte lyfta ner fågelburen; det vore inte bra att tappa den med tanke på husets fyrfota besvansade invånare. Kan nog vara lite i äventyrligaste laget :-)...

Ska försöka knöka ner mig i TV-stolen och vila en stund innan jag tar mig samman och går och knyter mig. Herrejösses, vad trött jag är! Och oförskämt gnällig... Tur att sonen är ute och jag är ensam människa här, annars hade nog huset blivit utrymt ganska fort :-)!
Kan upplysa om att det finns nog inget tjurigare än jag när jag har försökt göra grejer som jag egentligen inte orkar med. Blir jag dessutom inte färdig är det sju resor j-vligare!!! Djuren vet, så dom håller sig på sin kant, stackarna... Och imorgon börjar vi om igen...

7 kommentarer:

  1. Kära, söstra mi!
    Va skaaaa du hålla på, så du blir så trötter för då?

    Om jag bara vore närmre dej, så skulle vi hjälpts åt...då hade det gått undan....

    Vi kunde flugit runt huset med ajax på våra kvastar och sopat av skiten från dina fönster!

    Och vi skulle ha nybryggt Zoegas i våra kittlar, och skaftena fulla med katter.....

    Swisch, hade det sagt, och Uffe och Nalle hade nog fastnat på tvären i kattluckan bägge två...

    Och om hyresvärden befann sej på gårdsplan så skulle jag daska till honom med kvasten så han stod på huvet ibland ogräset!

    Ja, du! Tänk så roligt vi skulle ha´t, om bara avstånden kunde krympa några mil!

    Stora styrkekramen till dej, lilla "Häxan Surtant"....
    För min del får du vara hur sur du vill...du e min syster ändå...och jag är lika sur och grinig jag...
    Tjong i medaljongen! Kram, Jenny
    Ring när du vill....jag sitter ändå mest och matar fågelungar med välling!

    SvaraRadera
  2. Jenny; Jag slår en pling när jag tar kaffepaus... Har en del att "gnöla om... Klagomuren är väl öppen ;-)?
    Är tvungen att bli någorlunda färdig här, mellan-M kommer i helgen. Han har ingenstans att ta vägen och gissa vem som får den något tvivelaktiga äran att betala resan... Phu! Suck!!! Och dessutom har ungen mage att fråga om jag möjlligen hade tänkt baka bröd i helgen?! Den du!!!!

    Kramen, söstra mi (tur att jag har dig att ringa till!)

    SvaraRadera
  3. Ja.när det börjar gymnasiet så har det mognat så pass att de vet att de är deras framtid som står på spel, o då måste det ju kännas rätt från början då. Ja jisses fönster här hemma...Inga här hemma är så jäkla lat o ser inte jobbet!!! en annan dag vetja;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. tina; Ja, jag brukar köra med det där "en annan dag" tills det är så illa så jag inte står ut längre :-)! Idag blir det sista rycket med fönstrena - gardinstrykningen är inte precis vad jag drömmer om, men det är allt aningen "kalt" här, så nu är det bara att bita i det sura äpplet och göra.. Blääää!
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  5. Vad du e flitig!
    Att ungarna vill ha ditt bröd förstår jag mycket väl! Skönt att de vågar be dig med tycker jag.
    KRam

    SvaraRadera
  6. oj vad du håller på! Ja det där roliga jobbet har man åxå obörjat på...jag hejjar på dig och hoppas att du får det klart innan helgen!
    kram!

    SvaraRadera
  7. minigrisen; Ja, eftrsom inte middagmaten blev så invecklad (spagetti med bacon o ost var det enda han "beställde" ), så får jag väl "bita i det sura äpplet" och ställa mig o baka lite bröd åt honom... Men det är roligt att ha honom här (än så länge, he, he)...
    Kramen!

    huga; KLAR!!! Huset någorlunda städat, gardiner strukna och upphängda, sonen avhämtad (en dag tidigare; undrar om han är hungrig eller vad...). Nu ska jag förbaske mig ta det lite lugnt ett tag... Tills nästa "greja" dyker upp...
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!