Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 5 september 2008

Idag...

...har jag "matat" pannan för första gången för säsongen... Tvi, vad det rök! Om någon såg det från vägen måtte dom ha trott att det var skogsbrand eller nåt :-)... Och inte är det kul att inse att nu blir det snart vedinköp igen... Skulle ju ha tagit hem ved denna månaden, men pengarna tog liksom slut och jag kände inte att jag orkade "gå med hatten" igen. För det är så det funkar här när man är en (ibland mindre) glad sjukpensionär.

Får glädjas åt att syskonen fågel växer och frodas!!! Och det gör jag, tro inte annat :-)! Jag är så mallig över "mina" (nåja; Kalles och Rosas) små så jag håller på att spricka!!!
Börjar inse att det kan vara mitt fågeltjat som gör att telefonen är så tyst numera... Hmmm! Får väl försöka intressera mig för lite andra saker oxå (nån gång emellanåt i alla fall, ha,ha)!

Men på bloggen gör jag som jag vill!!! Och det finns ett rött kryss i hörnet som det går alldeles utmärkt att klicka på om man inte står ut med fjäderfän!

Här är hela högen...



...och bara kolla färgerna! Nu syns det ju att dom blir lite olika! Men lika vackra alla tre!



Storsyskonet Tripp... Lite röd om kinderna; helt bedårande... Men jag tror att han/hon tycker att jag är besvärlig när jag vill fota... Det finns ju så mycket grejer att kika på! Hundar och katter och blommor och..... "Men bli färdig nån gång så vi kan "gå en runda" och kolla läget..."

(Ett litet ps; såg att jag har förväxlat syskonen igår! Pinsamt!!!! Men Tripp är den med rött på kinden och Trapp är mer lik pappa Kalle än så länge)




Mellansyskonet Trapp är lite mer försynt till sin läggning, men gillade spegeln i hallen :-). Och det är ju solklart att man vill spegla sig när man är så fin!!!



Så lille/a Bonus! Behöver jag överhuvudtaget skriva något? Alla har väl redan förstått att detta är mattes älskling... Tänk han/hon har börjat sträcka på halsen och visa att han/hon vill upp när jag öppnar locket på holken... Oj, vad jag är svag för detta lilla "kräk"....

**************************************************************************************

Nu kommer snart sonen hem och jag lär bli av med mitt modem... Sen är väl frågan när jag kan få nådig tillåtelse att få "låna" det igen :-)...
Ibland kan jag inte hjälpa att jag ser fram emot den dagen när jag får ha mina grejer ifred och göra som jag vill när jag vill...
Är lite "häxan Surtant" idag... Trött och grinig! Beror nog till stor del på vädret; jisses vad det har regnat! Vår promenadväg är alldeles jätteblöt och slipprig, inte roligt alls att gå där. Och hundarna blir skitiga och blöta och... nääää...

Äsch; antagligen ser det ljusare ut imorgon! Man måste nog få ha sina "svarta dagar" oxå; det behövs för att man ska inse att livet är rätt ok ändå, för det mesta!

Ha en jättebra fredagskväll och passa på att slappa riktigt duktigt! Det är nyttigt!!!

4 kommentarer:

  1. Inte blir vi trötta på dina goa fåglar!
    Dom är så fina!
    Är du Häxan Surtant i dag, vännen?
    Det får man vara ibland. Annars vet man ju inte skillnaden när man är riktigt glad!?!
    Hoppas dagen i morgon blir bättre!
    Skitroliga sms fick jag i dag i alla fall!
    Dom öppnade jag i väntrummet när jag skulle in på mammografin! Och där kunde man ju inte börja garva rakt ut i luften...snacka om självdiciplin!!!
    Haha...jättebra var dom i alla fall! Tycker du ska lägga ut dom här på bloggen...Tanterna här behöver också få skratta!
    Hoho....
    Stora styrkekramen sändes nu till dej, så det knakar i revbenen!
    //Jenny...som längtar till nästa gång vi ses...

    SvaraRadera
  2. Dom är fina,nu börjar ju det roliga.........att se hur färger och annat blir på dom! :P

    Ha en skön lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppar bara in och önskar att du haft en fin helg och att veckostarten blir bra!
    Ska försöka ringa dej i morgon....
    Kram, Jenny (-:

    SvaraRadera
  4. Jomen den där häxan surtant var inte värst! då har du inte träffat på mitt surhumör! Hoppas helgen varit till belåtenhet i övrigt!

    Nu börjar pippifåglarna vara riktigt fina! och NU har jag svarat på din utmaning!

    Ha en go veckostart!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!