Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 11 september 2008

Är lite "dan efter" :-)

Ja, inte sååå dan efter, men jag har inte "haft tillgång" till datorn om kvällarna... Så fåglarna är liksom en dag äldre idag än på bilderna... Så är det att ha två datorer och ett modem och en son som helt enkelt lägger beslag på nämnda modem. SUCK!!! Å andra sidan satt jag och sov TV igår igen. Det är inte klokt så många bra program det finns att sova till ;-)! Men det var något om "hemsökta hus" och tydligen var dessa kåkar väldans skräckinjagande, för det var ett hojtande som till och med väckt mig i min "törnrosasömn". Inser att jag får vara tacksam för att inte mitt lilla hem är hemsökt av annat än katter, hundar och fåglar. Det räcker nämligen med det! Ibland är det ett sånt oväsen här så att man inte hör sig själv en gång...

Fågelbarnen, för nu är det minsann inga bebisar längre, kommer här i "vanlig" ordning; Tripp, Trapp och Bonus...






Städade burarna igår och idag är det husets tur... Mattorna ligger ute (på verandan i händelse av regn) och sängarna är alldeles lakanslösa...
Fönstrena får vara skitiga ett tag till... Har "bestämt" att kanske, kanske nästa vecka om inget får mig att bestämma att det får vara ett tag till. Troligen blir det så... Jag avskyr att putsa fönster och att stryka gardiner är nästan ännu värre... Men det är ju så skönt när det är gjort! Det är bara själva görandet som är besvärligt :-)!

Ha det bra, alla!!!

12 kommentarer:

  1. Åhh,såå söööta dina pippisar är,älskar ju fåglar jag med..och du det är mycket bättre att vara hemsökt av katter,hundar och fåglar än osaliga andar,huga..dom kan man vara utan.=)

    Har som sagt varit dålig på att blogga och så hinner man inte besöka alla sina vänner varje dag.Såg ju nu att jag missat din utmaning till mig,förlåt..jag lovar att ta tag i den i mitt nästa inlägg,det blir kul!=)

    Har nu länkat till din sida,älskar ju djur och du har sååå fina allihop!Ha en underbar dag!

    Kram och puss på alla nosar och näbbar,må så gott allihop/Maria

    SvaraRadera
  2. Har kikat på alla bilder av dina söta pälsklingar,dom är underbara allihop!Sååå många katter du har,jag älskar katter,har ju tre själv,mor,son och dotter.

    Ps,Du är så välkommen in till mig på lite paj med vaniljsås.=)

    Kramen Maria

    SvaraRadera
  3. Maria; Ja, det skulle inte sitta illa nu när jag faktiskt(!!!) ska ta tag i städandet... Men jag tror att det blir hundpromenad först :-) Skräpet lär väl inte springa ifrån mig... Suck!

    Kramen! /J

    SvaraRadera
  4. Nu så är dom verkligt fina........
    Härliga färger det ser ut att bli!!
    Ha en bra dag!
    kramen på dig!

    SvaraRadera
  5. Huh!
    Jag bara ÄLSKAAAAR färgen på Trapp.....Får jag...typ....bestämma...mej...för honom/henne?
    Jag vet att du sagt hela tiden att Tripp ska bli min...men....
    Ja, du får ju bestämma, men Trapp e min favorit!!!!
    Om jag lovar pussa h*n VARJE DAG???

    Jag vill hämta honom NUUUUUU!
    I mina rutiga skor..
    Kram, Jenny (-:

    SvaraRadera
  6. sickan; Ja, visst är dom helt fantastiska... Inte är jag mallig, inte ;-)!
    Kram till dig!

    tant animalia; Du får så gärna ta båda :-)... Så slipper jag vara orolig för dom... Men Bonus stannar här!!!!
    Hur gamla ska dom va innan man kan ta dom ifrån föräldrafåglarna? Är det som med katterna 12 veckor, eller..?
    Roligt såg det ut när Tripp blev injagad i holken igen, kan jag tala om... Men jag är ju rätt lättroad, å andra sidan ;-)!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. Hehe! Jag har "knyckt" din idé om väderprognosen lokalt....haha!!
    Fick jag det??
    Kramiz på dej! //Jenny

    SvaraRadera
  8. Du; jag har själv "knyckt" den hos Caroline (och glömt att fråga om det var ok... SKÄMS!)
    Ska hoppa in till henne och tala om vad jag har gjort... Isch, sån jag är!!!

    SvaraRadera
  9. Ohh sicka sööötisar ,förstår att de e attraktiva för tant animalia!!jag diggar dem oxå ,faktiskt ! Kram på dej =)

    SvaraRadera
  10. pixi; Visst är dom helt jättesöta?! Mallig???? Jag????? he, he...

    SvaraRadera
  11. Vad söta fågelungarna har blivit, gillar den blåa bäst! (Trapp?)

    Vädret får du gärna använda, jag tycker det är en kul grej!

    /Caroline

    SvaraRadera
  12. caroline; Jo, det är nog Trapp (om du menar den i mitten?) Men dom är kanoncharmiga allihop, även om lille/a Bonus har fått en speciell plats i mattehjärtat...

    Apropå vädret; la in väder "hemmifrån" oxå; kan vara bra att veta hur det verkligen är om faderskapet piper för mycket, ha ,ha!

    Kram! /J

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!