Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 25 december 2009

God fortsättning...

... önskar jag er alla!
Hoppas att julen hittills har varit fin och att alla är nöjda och belåtna med klappar och mat. Och kanske framför allt med umgänget med familjen och vännerna!

Har i och för sig varit ensam, men dotera ringde från långtbortifrån och pappan har jag pratat med varje dag.
Så jag har inte känt mig ensam!(Och hur i hela friden skulle jag göra det? Vi är ju faktiskt 23 individer här i huset Lol).




Här har det varit blåsigt och omväxlande regnat småspik och snöat idag.
Så jag har mest sett detta;



Dvs mammans spetsgardiner!
Och det är väl inte det sämsta man kan kika på?!


Dessa två herrar har intagit stolen i hörnet...
Visst ser det gulligt och oskyldigt ut?
Men...

...skenet bedrar!
Dom har full koll på parakiterna Angelic....

För numera bor Kecke och Harryette "ensamma" i voljären...
Det visade sig (efter ett mycket avancerat detektivarbete utfört av Uffematten själv) att fröken Gullan tog fröer (typ vartenda ett) av parakitmaten och slängde ner det på golvet. Konstaterade att Herrskapet Parakit inte fick särskilt mycket i sig och att dom absolut inte ville äta på golvet, så lilla Undulatflocken fick flytta till en annan bur...

Så numera ser det ut så här i "Fågelrummet"


Med andra ord FEM burar att städa... Pust!!!
Fast egentligen är det ju roligt, jag bara gnäller lite för gnällandets skull, he, he Embarrassed...

Och nu är det dags för sista hundpromenaden och lite matning av panna....
Sen ska jag titta på TV!
Det är jättekul att kunna se det man vill se (utan glasögon om jag sitter i soffan! Det ni!!!) utan en massa märkligt oljud som överröstar "pratet"...
Tänk, vilka snälla "ungar" jag har!

Christmas Antlers

Ha det jättegott!!!


4 kommentarer:

  1. God Fortsättning på dej själv!

    Så fint fåglarna fått det hos dej. Tror det var ett klokt beslut när undisarna var lite "oartiga" mot nym-fisarna...(:
    Klart man inte vill äta på golvet..

    Ha det nu så gott i mellandagarna!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!

    Gött med "stor" tv! Ha det bra!
    kram

    SvaraRadera
  3. En riktigt God fortsättning på dig oxå...jisses 5 burar att städa, jag som tycker två är mycket. Här har vädret varit mycket halt, is o snö o regn på det, borde haft skridsko på när Jazper skulle ut, men hade nog inte varit bättre ändå, risken för benbrott var väldigt nära...mååånga gggr. Idag är det snö/isfritt o skönt att kunna gå ordentligt igen, men blåsten, den ligger i, så det blev en lite lätt framåtlutad ställning. Hoppas du har det gott i skogen o får en fin Nyårsafton. Kramen Mia.

    SvaraRadera
  4. Jenny; Men Gunnar var snäll! Så det så!!! NÄÄÄ, inte är han någon favorit inte (ljuger så näsan sitter på sned och tungan svartnar i truten ;-)).
    Men det var nog det enda att göra nu när det inte gick att övertala Gullan att ge attan i parakitmaten...

    Får väl se hur det blir här i mellandagarna... Fullt "krig" med den förbannade hyresvärden - igen... Men nu har jag anmält mig till hyresgästföreningen; orkar ta mig sjutton inte dividera med den jävla dumskallen mer!!! Jag avskyr när folk ljuger vartannat ord och inte tror att man märker det!

    Men jag har mat så jag klarar mig över nyår (hoppas jag) och vill någon komma och hälsa på får dom väl ställa bilen nere vid vägen och pulsa upp...

    Kramen, söstra mi!!! Saknar dig/er!!!

    *********************************

    Sickan; Jaaaaa! Det är jättebra med stor TV!!! Om man glömmer brillorna i köket är det liksom ingen panik :-)!

    Krya på dig, vännen!!!
    Storkram!!!!

    *********************************

    Mia; Skicka genast hit snö-och-isfria vägar!!! Känner ett enormt behov av sådana idag!
    Men nu har nog hyresvärden "skitit i det bllå skåpet" för nu går jag med i hyresgästföreningen och låter deras jurister ta hand om det hela. Går inte att diskutera med idioten!!!
    Arg???? Jag???? Hmmm... Explosionsrisk är det nog ;-)! Tror du det hör ihop med det där konstiga pubertetsbeteendet man har lagt sig till med????

    Ha det gott och var rädd om sig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!