Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 29 december 2009

O-favorit i repris

Imorgon kommer ved-L...
Med ved...
Igen...

Det är kallt och jag får elda mest hela dagarna eftersom pannan inte har tillräcklig kapacitet för att värma huset när temperaturen kryper neråt som den har gjort nu...

Så nu ska jag försöka Counting Sheep...

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Om ni vill kika på något roligare rekommenderar jag ett besök hos Annacarin Clappy (länk finns längst ner i blogglistan!)

Grattis till den nya familjemedlemmen, Annacarin!
Är såååå glad för din skull!!!
Och jättemycket lycka till och pussa lilla Imse på näsan från oss!


9 kommentarer:

  1. NattiNatti vännen!!!
    Hoppas du blir varm & få sova gott!!
    Lycka till med veden imorron vännen!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Om jag pussar mer på henne, så kommer hon att få skavsår på nosen. Annacarin

    SvaraRadera
  3. LKP!!
    (LångKalsongerPå)

    Svep en varm filt under dej i sängen och en på dej, innan du drar på dej täcket!
    Då brukar det bli varmt & gott!

    Och ta på långkallsingarna imorgon när du ska ut i kylan! Annars kommer du att få jätteont...):
    Va rädder om sej, vännen!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Å stackars dig skall du bära ved i kylan. Hur skall din kropp klara det? Jag tycker att det räcker att bära från vedboden nu när det är så kallt. Skulle vilja hjälpa dig men mina händer lyder inte när det är kallt (inte mina axlar heller iof hihi). Hoppas det går bra!!!! Många värmande kramar så länge. Ha det bäst Anniqua

    SvaraRadera
  5. Bara kände för att titta in & ge dig en KRAM!!!!!

    KRAM Tina

    SvaraRadera
  6. hoho i kylan! -29 mest hela dagen, här eldas det i kaminen!

    Önskar dig hämed ett gott nytt år!
    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  7. Tina; Kramar tebax ;-)!
    Ha det gott!!!

    *************************

    Jenny; LKP!!! Helt klart läge för det!!! Fasen så kallt, fast när jag har läst Hugas kommentar klagar jag inte sååå högljutt :-)!

    Var rädd om dig söstra mi!
    Bamsejättekram!!!

    ******************************

    Anniqua; Kan säga att det är inte så att jag rör mig obehindrat i vanliga fall och nu ikväll misstänker jag att jag ser ut en ovanligt krokig, knubbig gammal gumma... Jäklar så ont det gör; men veden är inne!!! Tid tog det, halt var det, nya ord blev uppfunna och bortglömda...
    Nu ska här vilas!!!

    Kramen, vännen!!!

    ***********************

    Hugan; Tycker det räcker med dom -16 som vi har nu... Huuuuu! Fast det är månsken ute och jättevackert! Ser att det "bara" är -12 nere i Blidsberg...

    Önskar Dig ett Gott Nytt År och kramar jättemycket tebax!!!

    SvaraRadera
  8. Att köra ved är inte så kul just nu. Lillebror har flytt ner till sin flickvän så honom kan jag inte jag för vedkörning. *grr*

    Kände helt plötsligt idag att det började bli en smula kyligt inne. Visste att veden inne var slut så jag drog på mig kläder och klev ut.

    Tog mig snabbt in igen! Näsan frös direkt till och jag kunde utklassat Rudolf med den färg som den antog.
    In på toa, snöt näsan tom och begav mig ut igen.
    Det gick lite bättre när näsan inte var full med äckligt snor.

    Lyckades få in ett par lass med ved iaf.

    Kramkram
    Jenny

    SvaraRadera
  9. bc owner; Nej, det var verkligen inget nöje att hålla på med veden i kylan. I och för sig är det inte särskilt roligt annars heller, men o-roligprocenten ökar med minusgrader!

    Kunde nog ha gjort tjänst som rödljus i korsningen härute igår... Röd om snoken, förfrusen om resten. Börjar väl tina något nu...
    Men nog är det gott att veta att det finns ved när det nu är så kallt!

    Hmmm, du skulle nog ha bundit brorsan vid vedkorgen :-)! Det är ju betydligt bekvämare om någon annan tar tag i vedbäreriet!

    Hoppas att du känner dig någorlunda ok?!
    Och att 2010 blir ett bra år för dig!!!

    Stora nyårskramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!