Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 13 december 2009

Trött men huvudet upp och fötterna ner.

Idag åkte han iväg...
Sonen...
Men alla sina pryttlar och pinaler och säng och skrivbord och...
Har slitit som en galning för att försöka få ordning på bohaget här.
Och för att slippa tänka...
Det känns allt lite konstigt!
Så länge grejerna stod här fanns det ju liksom en "länk" (äh, jag vet inte hur jag ska uttrycka det...)...
Nittra försökte packa ner sig och följa med. Hon ÄLSKAR "Lill-M".
Hittade en (något skitig) tröja som hon har fått att ha och gosa med.

Imorgon är det måndag och då kommer paketen!
Två stycken åttaochetthalvkilos...

Fast jag fick faktiskt paket idag också.
JO, det är sant!!!!
Fd granne K kom och hade med sig en påse med lite av varje OCH en julklapp som jag inte har öppnat ännu. Det är alldeles sant!!!
Kan ju vara roligt att ha något litet paket på julafton också!

Är faktiskt alldeles jätteslut av allt ihopskruvande av säng och hylla, så nu går jag nog och lägger mig och läser ett tag...
Förhoppningsvis somnar jag som en stock och drömmer INTE om dagbäddar som ska sättas ihop.
Nä, det har jag fått alldeles nog av idag!!!

Imorgon blir det gardinstänger och en annan hylla som ska fixas.
Och lite möbler som ska bäras (läs släääääpas) från ena änden av huset till den andra.
PhewJust nu är det en jäkla tur att det är ett liiitet hus jag bor i


3 kommentarer:

  1. Hej jag förstår precis hur du känner även om jag har en hemma, så är det ju 19 år mellan dem, så jag vet hur det var när den stora flyttade. Det blir liksom ettt tomrum även fast de finns där. Nu är det snart måndag & du får se vad det är i de där paketen. Tror jag är lika nyfiken som du (garvar). Hur har det gått med kalendern ;O bara undrar & visslar (det kan jag inte). Skall du vara alldeles ensam i jul? Ja ja jag vet ju att du har en djurfarm men ändå. Kram på dig. Anniqua

    SvaraRadera
  2. Glömde ju att skriva grattis för att turen fortfarande hänger i. Och du vilkken tur att inte det är så att huvet är ner & fötterna upp ;D Anniqua

    SvaraRadera
  3. Anniqua; Tänkte nästan efterlysa dig :-)! Funderade lite på att anlita "Radio Sjuhärad", he, he...

    Tycker att det var jättejobbigt när "Stor-M" flyttade, sen blev det lite rutin över det hela. Men "Lill-M"... Hjälp, så tomt det känns! Men man vänjer sig och han är jättejätteglad för sin lägenhet och alltihop!!! Och det är ju det viktigaste!

    Nu ska jag gå och leta efter lite gardiner och grejer som är undanstoppat på något "jättebra" ställe... Eller snarare; det VAR jättebra när jag la dom där, nu har jag ingen aaaaning om var fasen dom har tagit vägen... Teflonet tycks vara nylagt...

    Numera kan jag inte stå på huvudet, så det vill till att fötterna håller sig där dom ska vara ;-)!

    Ha en allatiders veckostart!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!