Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 26 december 2009

Något ilsket inlägg (om du inte vill förstöra julstämningen, så hoppa över eländet ;-)!)

Min julhelg "slutar" i moll...
Skitdator och skrutthyresvärdselände!

Datorn har bestämt att det inte ska gå att komma in på mitt konto (där jag har alla mina bilder och dokument) utan den anser att jag kan nöja mig med lånekontot (utan bilder och dokument)... Det vill jag inte!!!

Hyresvärdseländet påstår att han inte ska behöva (det ska tydligen hyresgästen stå för) ploga och att just nu är vädret "extremt"(????)... Hmmm.... Vinter är det väl men extremt????

Har anmält mig till hyresgästföreningen idag och hoppas att dom kan ta tag i detta snarast!!!
Jag kan inte prata med gubbj....n för jag blir så himla jättearg (pubertetsproblem?)...

Men dom jag har pratat med idag menar att han är fullständigt ute och seglar när han vägrar att fixa med snöröjning. Det är hans förbannade skyldighet att hålla vägen öppen... Även om det "bara" är 600 meter. Tror inte ens sopbilen åker in här om det är oplogat.


Så här sitter jag insnöad (om jag inte ringer till den där tokige bonden och betalar dryga pengar, som jag inte har,  för att få skottat 600 meter...), och kommer till råga på allt inte åt mina bilder...

FAAAAN!!!!
Fast jag har INTE strömavbrott och det är ju något att vara glad åt!
Hoppas att mat och ved räcker tills jag blir utplogad härifrån igen...

Mina snälla grannar uppe på "Kohagen" säger att dom hjälper mig om gubbj....n inte gör något åt det hela.
Men jag känner lite att om jag fixar det hela själv en gång så förväntas det att jag ska ordna med det hela om det "skiter sig" (snarare "snöar sig") igen. Och det funkar inte att utnyttja folk så. Speciellt inte när det egentligen inte är mitt problem att hålla vägen i skick...

Finns det verkligen inte någon bostad att hyra på någon klok plats????
Helst med en klok hyresvärd också, förstås Rolling Eyes...



7 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Men vilken tölp!! Klart att det är HANS ansvar att hålla rent!!!!
    Tycker du gjort helt rätt!! Ja, om du gör det så ta han det förgivet sen att du fixar, så gör inte det. & OM du gör det, så be plogaren sända räkningen till din hyresvärd!!!!

    Usch ingen rolig dag för dig!! Men jag sänder dig en varm kram här & den kramen innerhåller ALLT du behöver just nu!!!

    KRAAAAAM Tina

    SvaraRadera
  2. Oj, vad tråkigt för dig. Det måste väl ändå vara hyresvärden som ska se till plogningen? Hoppas att det löser sig snart.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har pratat med min snöröjare till Gubbe, och tydligen så ÄR det inte alltid att det är hyresvärden som är skyldig att stå för detta?????????
    I så fall ska det visst stå något om det i hyresavtalet...????
    Fattar nada!??!?

    Ja, inte kunde jag vara till någon hjälp hos dej heller, inser jag.

    Och fy fanken va trist med din dator....
    Är det inte det ena så är det visst det andra.

    Och MIN julstämning KAN du inte förstöra mer än vad som redan är gjort. Så vad mig anbelangar så får du gnälla hur mycket du vill!

    Dessutom så gör man ju som man vill på sin blogg.
    Själv har jag storstädat min i dag, för jag är så in i he....tes trött på allt så jag skulle helst radera hela livet också....

    Vad munter JAG var här inne då?
    Förlåt, bästaste du...men jag är nog bara trött.
    Jätte-trött. På allt.

    Hoppas verkligen det vänder snart för både dej och mej och säkert många andra....
    Ha det så bra du kan och var för guds skull rädd om dej där i snömodden!
    Kram på dej! Jenny

    SvaraRadera
  4. Tina; TACK!!! Om du visste vad den kramen värmer :-)!!!

    Kram tebax!

    *********************************

    imse; Jo, eftersom det inte finns något skrivet i kontraktet och det är hyresvärden som har ansvar för vägen är det han som ska sköta det! I annat fall ska det finnas redskap (för han höll med om att jag inte skulle behöva köpa en traktor för att kunna hyra här ????). Jag menar att har jag bara tillgång till traktor och diesel är jag övertygad om att pojkarna uppe på Kohagen hjälper mig...
    Skitstövel är han och ljuger som en häst travar!!!

    Kram till dig!!!

    ********************************

    Jenny; Slår en signal sen...
    Men det står faktiskt inget om plogning i kontraktet, så han lär väl få krypa till korset när hyresgästföreningen "slår till"... Men det lär bli rätt olidligt att bo här....

    *Suck och dubbelsuck*

    Men storkram till dig, söstra mi!!!!

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att höra att du måste "tjafsa" med hyresvärden...hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Gissar att det är du som har ringt...
    Men jag orkar just nu inte prata så mycket i telefonen.
    Hoppas du förstår....):
    Mår lite kymigt i huvet nu..

    Kram på dej, så hörs vi efter nästa vecka? Hoppas det är okej..
    //Jenny

    SvaraRadera
  7. Älskade söstra mi; Klart det är ok!!! Vi hörs när du orkar...
    Var rädd om dig!
    Bamsekram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!