Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 27 december 2009

Jisses!!!

(Har vissa likheter med björnen Baloo idag! Skakar på lilla knoppen och smackar lite bekymrat)

Idag fick jag plogat!!!
En mycket ilsken hyresvärd kom i förmiddags och körde så det rök Road Rage.
Avslutade det hela med att formligen trycka en snövall mot stalldörren... *suck*...
Det är nog bara att konstatera att nivån på tilltagen sjunker efterhand som tiden går här... Och min tilltro till hyresvärdsparets intelligens sjunker ännu snabbare...

Tror ändå att det var ett rätt vettigt beslut att inte fixa plogningen själv och att anmäla mig till hyresgästföreningen.

Har dessutom anmält intresse på ett hus bortåt Vara.
Fanns på Blocket och hyran var inte högre än den är här.
Men det är ju långt ifrån säkert att jag ens får komma och titta på det...
Känns ändå som en början...


För hur mysigt det än är här (när jag får vara ifred, he, he) tror jag att den där hyresvärden kommer att dra magsår på mig. Och det är ju onödigt! Jag har ont så jag klarar mig ett bra tag utan fler åkommor!

Gillar inte folk som inte står för vad dom säger och dessutom ljuger och "vänder kappan efter vinden". Fullständigt allergisk blir jag!!! Och det är ju en åkomma (allergi, alltså)...


Det var förresten fd granne K som hittade huset i Larv (passar ju mig som hand i handske, ho, ho!!! Larvig, larvigare, larvigast Lol). Lunnavadet heter stället. Ser lite risigt ut, men trevligt ändå på nåt sätt...
Ja, ja! Den som lever får se!
Det blir nog bra till sist i alla fall!!!


4 kommentarer:

  1. Slänger mej över tangenterna till Eniros kartor och konstaterar förnöjt att DET är betydligt närmare än där du bor nu....((:

    Om jag håller tummarna???
    Va tror du?
    *flinar brett och tar en slurk kaffe*

    Kram, söstra mi!!

    SvaraRadera
  2. Du söstra mi; Har också kollat på avstånd och kartor... Fyra mil längre till H-fred, men sex mil närmre "Lill-M"!!! Och dig, ha, ha!!!
    Men jag har inte fått något svar, så det är väl inte alls så där säkert att jag ens får titta på det... Men jag fortsätter leta!!!

    Fler förslag mottages med tacksamhet!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Hej igen vännen. Skrev en långt inlägg & vad hände de försvann i cyberrymmden Och det är inte första gången. Undra ve, so, snor mina kommentarer hihi. Så då börjar jag om. Vill först säga vad fint du gjort för fåglarna (och katterna haha) de måste vara extra glada nu. Sedan en kommerntar om din galna hyresvärd han kan ju inte ha några skruvar på rätt ställe & resten måste han tappat någonstanns akta så du inte får något vass i fötterna eller tassarna på hundar & katterna, för de måste ju ha hamnat ¨någonstanns eller hur? Funderar på om han gör på detta viset för att bli av med dig, men det verkar ju ännu mer korkat för hyra är ju inte billig & alla vill ju inte bo i skogen. Speciellt inte om man inte får skottat eller får vara i fred. Hoppas att det löser sig för dig. Har du lika kallt som jag här fäll tempraturen med drygt 5 grader på mindre än en timma. Jag vill inte mera min kropp klarar inte kylan blir förlamad & kan knappt röra mig. Nej ni slut med gnäll hos dig!! Varma kramar från mig till dig. Anniqua

    SvaraRadera
  4. Glömde att skriva god fortsättning & snart ett Gott nytt år!!!!!!! Anniqua

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!