Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 11 december 2009

VARFÖR...

SmileRollRollBounceSmileRollBounceRollSmileRollBounceBounceSmileSmileRollRollBounceSmile
...går det inte att sätta smileys i titeln????

För idag har det varit en SÅN dag - IGEN!!!

Började egentligen redan igårkväll när sonen (den äldre) ringde och frågade om jag skulle vara hemma i eftermiddag...
"Njae, efter tre är jag säkert hemma" tyckte jag.

Jag skulle ju träffa I och få paket och så skulle vi ströva omkring i stan och ögonshoppa lite.

"Jo, det kommer kanske en bil med paket till dig imorgon och då är det ju bra om du är hemma", sa herr son.
"PAKET?!" hojtade jag, "vaddå för nåt????"
"Två stycken. Dom väger åtta och ett halvt kilo var och det hela ska monteras och är kanske lite ömtåligt"
"?????????", sa jag. Med andra ord svarslös och såg ut som en fågelholk, men det såg ju som väl var inte sonen...

Han avslöjade ingentingen, och här står (sitter) jag och är lika frågande fortfarande, för jag fick ringa till den här transportfirman och ge en vägbeskrivning och dom ska infinna sig på måndag med två åttaochetthalvkilospaket med något som ska monteras och som är lite ömtåligt (???)...



Men dagen har bjudit på en eller annan glad överraskning!
Först att I och jag var och fikade och jag fick paket (gillar jag!!!) med jättsöt grillvante och handduk med hjärtan på (det är nog handduken som syns på bilden, kameran tackade för sig efter det... *muttrar fula ord*).

Sen gick vi till elaffären där min lilla röda köksmaskin var inlämnad...
Denna lilla manick är ju tre år gammal och alltså helt utan alla garantier...
Men vet ni vad?
Jag fick en sprillans ny... Bara så där... Och en extra degbunke också...
Fattar ni hur det gick till???? För det gör inte jag!!!!
Men jag är så glad och tacksam så det finns inte ord för det!!!

När jag kom hem skulle jag ringa sonen i Falköping och berätta denna solskenshistoria och satt och loggade in på Lyckobingo (man får en tia för att logga in där på fredagarna, passar ju mig perfekt) och skulle skrapa gratislotten man får om man har "balans" på kontot (50 öre räcker, he, he) och tryckte på fel ruta och köpte en lott för tio kronor istället... Tryckte snabbt, snabbt över till gratislotten (inbillade mig att det nog inte hann registreras, hur knäpp får man bli?) och såg till min förvåning att jag hade femtioen och femtio på kontot (?). Hade en och femtio plus den där tian som jag fick idag från början... Vann alltså femtio kronor utan att ens fatta det...

Nog för att jag har hört talas om "flow", men detta börjar bli löjligt!!!
Roligt löjligt, men löjligt!!!

Nu skulle det "bara" rasa in lite ved och pengar till mat så vore lyckan fullständig!!!
Fast jag är "rätt" nöjd ändå just nu!!!
För nog har jag fått mer än vad jag kan vänta mig?!
Med råge!!!

Nu gäller det bara att inte spricka av nyfikenhet innan måndag och att krama halvt ihjäl "Lill-M" som kommer imorgon för att packa det sista och så ska jag BAKA!!! Bröd och lusekusar! Åh, vad jag har saknat min lilla röda hushållsmaskin!!!

Ha en riktigt härlig helg och var rädda om er!!!

Kramelikram!!!


10 kommentarer:

  1. NJUUUUUT så länge det varar!! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Ja, gissa vad jag gör?! Bara sitter och jäser ;-)!
    Men vad fasen kan det vara i paketen???????????

    SvaraRadera
  3. Grattis till FLOWET!!! Bara till o njuta!!kram kram=)

    SvaraRadera
  4. Härligt och trevligt att höra!
    Spännande värre!

    Ta hand om sig nu
    kramar!

    SvaraRadera
  5. Ja, du har riktigt flyt för tillfället. Njuuut!

    SvaraRadera
  6. Jag sitter bara och LER här för din skull!!
    Jag tror "Någon där uppe" sitter på sitt moln och ser till att det går bra för dej!
    Hmmm...paket på 8 kilo...och som ska monteras???
    Hehe....tanken slår mej!
    Tänk om du snart står där med TVÅ köksmaskiner???
    *fnissar bara liiite*

    Kram älskade egenvalda syster!!
    Tänker massor på dej, men har inte orkat prata i telefånen ännu...
    //Jenny

    SvaraRadera
  7. Härligt med sådana dagar när allt tycks gå åt rätt håll!
    Passa på och njut!

    En sådan röd bakmaskin vill jag ha, ska önska mig det när den gamla lägger av... :)

    Önskar dig en skön 3:e Advent!

    Caroline

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!
    Å, gillar oxå paketer & överraskningar =)
    Du är värd allt gott i världen vännen!!!
    Ha en underbar advent & hoppas du mår bra!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Vilket flyt du haft, ja det är du väl värd. Ta vara på det o njut, bara njut. Nu sitter jag oxå o är nyfiken på vad du ska få i paketen, kanske nya gedigna fågelburar, eller en snäll robotstyrd hyresvärd.
    Hur som helst så hoppas jag du får en fin Lucia. Kram Mia.

    SvaraRadera
  10. Pixi; Tack, tack! Njuter i fulla drag :-)!
    Kramen!!!

    **********************************

    Hugan; Flyttar möbler, men har inte direkt "lyckats" skada mig - än...
    Det går faktiskt riktigt bra; bättre än jag trodde att det skulle göra i alla fall... Och det är ju bra!

    Hoppas helgen har varit till belåtenhet och att det blev lite skidåkande (?)!

    Kramelikram!!!

    **********************************

    Imse; Jajamen!!! Njuuuuter... Och bär och släpar ;-)!

    *********************************

    Jenny; Kan säga så mycket som att jag har kommit fram till den ena paketets innehåll, men det andra är jag alldeles jättenyfiken på (äh, jag är nyfiken på det första också... Utseendet är ju skiftande på sådana, du vet :-))

    Bilder kommer förhoppningsvis imorgon!

    Och tack för telef*å*nsamtalet idag! Det kändes väldigt bra att få höra av dig! Saknar dig, bästaste söstra mi!!!

    Bamsekram!!!

    *********************************

    Caroline; Visst är den söt den lilla röda manicken :-)? Jag är väldigt förtjust i den just för att den inte är så jättestor. Har ju svårt att lyfta tunga grejor, så den är väldigt lagom för mig.

    Ha det jättegott!
    Kram!!!

    **************************************

    Tina; Som sagt; huvudet upp och fötterna ner... Trött som attan efter slitet med möblerna, har nog en veckas arbete framför mig, misstänker jag. Det går inte fort, men sakta ;-)!

    Hoppas du har haft en fin luciadag!

    Kramen!!!

    ************************************

    Mia; Vilken strålande idé!!! Robotstyrd hyresvärd!!! Om jag får styra, förtås ;-)!

    Hoppas din luciadag har varit alldeles jättefin!!!

    Storkramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!