Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 2 december 2009

Sol och kallt och...







... alldeles härlig luft har vi haft här idag..
Till och med Nalle har varit pigg på promenader och efter allt spring igår är det långsamma sådana (promenader) som har gällt idag.
Passar Nalleman alldeles perfekt Walking The Dog Male... Uffe tyckte kanske att det blev lite i långsammaste laget stundvis, men han fick trösta sig med att det blev fler promenixer än vanligt idag.

För vem sjutton vill sitta inne när det är sånt här väder?
Inte jag i alla fall, i all synnerhet som jag eldade alldeles för tidigt igår kväll, så det har varit ganska så kallt härinne idag.
Det tar sån tid innan man får upp värmen när det har blivit så pass utkylt (13,5 grader imorse, brrrr!). Men nu är här varmt och jag har föresatt mig att jag ska komma ihåg att elda till rätt så sent ikväll... Om jag nu inte glömmer alltihop - igen...

Och kan ni tänka er;
Idag dök det upp en telef*å*nreparatör...
Han talade om för mig att det lät för j*vligt i min telefon Shocked...
Som om jag (och dom stackare som har försökt ringa hit) inte hade märkt det...
Nåja, det verkar i alla fall som om det var ett kabelbrott nånstans här på vägen.
Och det har ju rasslat och sprakat stundvis hela hösten så det har väl varit på g en längre tid.

Är evigt tacksam för att det inte är jag som har dabbat mig och ställt till något, för en gångs skull...

Och så fick jag en lite oväntad kommentar på mitt förra inlägg;
*********************************************************************

Hallo där!


Johan Hedlund heter jag och jobbar på Telias kundservice.
Skulle du vilja att jag kikade på vad som är fel på din telefon åt dig?
Jag kan inte garantera dig att jag kan lösa problemet men du får definitivt ett svar av mig vad som är fel på din telefon och självklart gör jag dessutom mitt bästa för att hjälpa dig.


Fyll i dina uppgifter via detta formulär så kontaktar jag dig så fort jag kan: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515


Mvh
Johan Hedlund
Telia kundservice
********************************************************************
Får väl medge att jag blev alldeles paff!
Men nu hade ju den här "teleguben" varit här redan på eftermiddagen och gett mig ett halvt löfte om att imorgon kan det kanske funka här igen, så Johan; jag behöver nog inte fylla i det där formuläret.
Tackar ändå för kommentaren!

Men det vore intressant att höra om hur det fungerar med ersättningar för att man inte har kunnat använda telefonen på tio-elva dagar...
Misstänker att det är fler som undrar Girl Winking...

För jag tror att jag får en rätt häftig mobilräkning nästa gång.
Måste ju ringa pappen varje dag. Det känns liksom lite lugnare om jag vet vad han håller på med och hur han mår. Han är ju faktiskt inte helt purung längre... Och att det kostar ganska mycket mer att ringa från mobil till fast telefon är ju helt klart.
Och stundvis jäkligt kyligt.
För det är inte alltid det funkar att ringa inomhus.
Täckningen är liksom lite hit och dit härute i skogen.
Beror på vädret (har jag fått för mig).
Regn är inte bra. Och regnat har det gjort...

Men nu ska det väl snart fungera igen och min lilla Nokia finns redan nere i Blidsberg.
Har bett lantbrevbäraren att ta med den, men det blir nog på fredag det...
Numera måste man säga till innan klockan tolv om man vill ha sitt paket nästa dag.
Posten kommer mellan tolv och ett härute...
Så om man inte vill sätta sig och köra fyra mil sammantaget för att hämta sitt paket, så får man vänta till en annan dag.
Så det gör jag!
Väntar till en annan dag...

 Ha det gôtt!


18 kommentarer:

  1. Ooops 13,5 grader vad tycker fåglarna om den temperaturen? Visslar de falskt då? hihi men skämt åtsido inte kul att kliva på golvet då om man inte har raggsockar eller goa tofflor. Jag vet men vi hade faktiskt nästan 18 grader imorse å det duger ;D Måste göra dig ledsen men jag tror inte du får en krona extra för att du använt mobilen. Jag kopplade om min fasta telefon till mobilen & fick betala överföringen allså mobiltaxa för de som ringde mig inte ett öre extra fick skylla mig själv. Å detta trots att jag nog hade 5 avbrott på 18 månader. Hjälpe nada att jag tjatade. Men GLÖM inte att du måste ringa för gör du det får du inte ett enda öre sorry. KRAMEN på sig Anniqua PS lite okoncentrerade har en lite katt som snor mitt garn (håller på att virka tomtar till barnbarnen + Till syrrans barnbarn Å det lilla monstret älskar garn för alla katterna hon gräver för att hitta något nysta å dra runt hela huset :O DS

    SvaraRadera
  2. Anniqua; Jo, jag inser att det blir till att tjata... Men något ska man väl ha när man blir helt telefonlös så pass länge, tycker jag. Elbolagen är ju tvungna att betala efter ett antal timmar utan el... Nåja, försöka duger!

    Du kanske får en "snitslad bana" så du inte tappar bort dig i huset ;-)?! Katter är duktiga på sånt!

    Ha det jättegott och sköt om dig!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  3. När jag bloggade om Telia (du vet när jag höll på att förgååås) så var det någon som ploppat in hos mig på min blogg via en konstig länk. Och när jag klickade på länken så hamnade jag på någon telia-sida där det stod vilka som bloggade om Telia...

    De är kluriga. ;o)

    Men roligt att du förhoppningsvis får hjälp nu.

    Vidarekopplingen till mobilen kostar pengar tyvärr. Fast när vi varit utan i trettioelva månader så ringde jag och var rasande, och då gick det helt plötsligt att få vidarekopplingen gratis. Märkligt.

    På mitt mobilabonnemang kan man ha ett "kompisnummer" som man ringer gratis till i det fasta nätet. Kostar några kronor i månaden (minns inte om det var 49 eller 69 kr) en fast summa. Kanske värt att kolla upp om du kan välja till ett sånt?

    Kram på dej

    SvaraRadera
  4. Koola Viola; Har inte vidarekopplat telefonen, men har ju varit tvungen att ringa till pappa. Han har väl inte precis varit fåordig, så det har blivit några minuter varje dag... Sisådär en kvart... Suck!
    Hoppas på att det ska vara ok imorgon... Har en jäkla massa "prat" som vill ut ;-)!

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Johan Hedlund / Telia Kundservice3 dec. 2009 09:41:00

    Jag kan inte berätta för dig exakt vad du kan ha rätt till för kompensation i och med att jag inte har satt mig in i ditt problem men det är i allmänna villkoren det står om kompensationer. Nedan har du länken till allmänna villkoren och paragrafen som behandlar prisavdrag.

    http://www.telia.se/PrivatWebben/Attachment/20060803/Allm_villkor.pdf

    6.2 Om inte parterna kommit överens om annat ska prisavdrag enligt punkt 6.1 utgå med följande belopp:
    a) tvåhundra (200) kronor om felet eller förseningen varat minst
    fem (5) dygn i följd;
    b) femhundra (500) kronor om felet eller förseningen varat minst
    tio (10) dygn i följd;
    c) åttahundra (800) kronor om felet eller förseningen varat minst
    femton (15) dygn i följd.

    Vi har dock ingen möjlighet att se att du har problem med din telefon, eller någon annan tjänst för den delen, om du inte ringer in och berättar det för oss så en eventuell kompensation utgår alltid från det datum du felanmält.

    Om du upplever det mer lättillgängligt kan du använda samma länk som jag gav dig i förra inlägget så kan du ta frågan angående kompensation direkt med mig istället för att ringa 90200.

    Mvh
    Johan Hedlund
    Telia kundservice

    SvaraRadera
  6. Johan Hedlund; Nu är formuläret alldeles ifyllt och jag hoppas på att det blir klart med reparationen idag!
    Och min åsikt är att jag har varit utan telefon i elva dagar... Och jag hoppas verkligen att det inte blir fler, det är attan så knepigt att vara av med telefonen när man bor som jag...

    Mvh
    Uffematten

    SvaraRadera
  7. hihi att du har en alldeles egen teliabloggare ;)
    Hoppas iaf. problemen är ur världen nu!

    Såg att du köpt knodd till fågelmat, vi har den till smutstvätt, men bara den lilla versionen ;)

    Ha nu en finemang dag!
    kram på dej

    SvaraRadera
  8. Hugan; Ännu knastrar det och sprakar i telef*å*nen... Men det är väl ett par timmar kvar på arbetsdagen, så vem vet... Ikväll kanske jag kan ringa sonen och gratulera honom på födelsedagen utan att vara alldeles förskräckt för att det kostar skjortan att ringa...

    Inte hade jag en aning om att Telia/Felia har "bloggspioner" ute :-)... Det är nästan lite komiskt om man tänker efter... Vilket festligt jobb! Sitta och läsa bloggar dagarna i ända...

    Det är "småknoddar" jag har köpt också... Hade jag tänkt ett steg längre hade jag tagit en till tvättunna också. Men det är så dags nu...
    Får försöka komma ihåg det till nästa gång...

    Kramen och ha en riktigt fin dag du också... Här ska "städas" (eller nåt).

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  9. Johan Hedlund / Telia Kundservice3 dec. 2009 14:09:00

    Det är sant att det ibland kan uppfattas som lite konstigt att få in folk från företag på privata bloggar.
    Konceptet är sociala medier och är väl den nya trenden hos företag.

    Just från Telia sitter vi en liten grupp under vår ordinarie arbetstid och svarar på forum och bloggar för att på så vis nå ut bättre till våra kunder och erbjuda en högre servicegrad.

    Det är helt sant det du skriver oxå, det är ett riktigt roligt jobb och det känns väldigt bra att kunna hjälpa kunder på ett ofta mer personligt sätt.

    Jag ska kolla igenom ditt case nu i eftermiddag så återkommer jag till dig så fort jag kan. =)

    Mvh
    Johan Hedlund
    Telia kundservice

    SvaraRadera
  10. Johan Hedlund; Kan tänka mig att det kan bli många gapflabb per dag ;-)!

    SvaraRadera
  11. Jag har sett reklamen från någon bank, där de skryter om att man kan få "en egen bankman", men du har visst fixat en "egen Teliaman". Hur bär du dig åt?
    Annacarin

    SvaraRadera
  12. Annacarin; Ingen aning :-)! Men medge att dom har ett rätt roligt jobb! Sitta och läsa alla galna människors bloggar - och få betalt för det! Det vore nåt för mig, det, ha, ha!

    Men än funkar inte telefonen... Fasen; "Stor-M" fyller ju år idag...
    Får väl skicka ett mail istället... Det blir billigare än att ringa från den där eländes gamla mobilen i alla fall... Och så slipper jag ju gå ut ;-)!

    SvaraRadera
  13. Fy att gå ur sängen när det är så kallt .........
    Förstår att du hellre varit ute under dagen än frusit inne när nu solen visade sig hos dig.

    Ingen sol här inte :(:(

    Så du har en egen Telia "karl" du! :P :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Sickan; Tror du man kan få honom att bära in ved och betala räkningarna också ;-)?

    Nä, men nog verkar det vara ett rätt "glassigt" jobb att sitta och 2spionera" på alla galna bloggare som skriver om Telia/Felia... Och jag kan tänka mig att det blir ett eller annat gapflabb per dag!

    Här har varit lite sol idag också; alltså har jag inte fått gjort det jag skulle... Men å andra sidan sitter Jönköpingsresan i lederna, så det är inte precis någon fart på det jag tar mig för idag heller...
    Men imorgon, då minsann ska jag... (troligen, kanske, eventuellt...)

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  15. Hej!!
    Måste bara "säga" att jag tycker du är helt underbar❤!! Vet inte men du får mig att le & må så bra av det du skriver. Du har en underbar humor & dina inlägg är så härliga!!!
    Det va en häftig sak med telefonen & kommentaren =) Förstår att du blev paff =)
    Ha nu en underbar helg & tack för att jag får ta del av din underbara blogg!!
    Kram Tina❤

    SvaraRadera
  16. Kunde inte annat än gapskratta när jag läste att du fått en egen telefon man. Vore ju hemst praktiskt om du fick hjälp med ved & annat tungt. Kanske kaffe/frukost på sängen oxå. Det vore du värd unga dam Hoppas han är snygg oxå ;D Kramen på dig Anniqua

    SvaraRadera
  17. Glömde att skriva vilken tur att internet funkar för dig annars hade du ju blivit en riktig eremit. Och vi hade inte fått läsa din underbara blogg. Kram vännen Anniqua

    SvaraRadera
  18. Tina; Sitter här och bir alldeles rörd av din kommentar! TACK!!!!
    Är så glad att du VILL läsa och kommentera! Det betyder mycket för mig!

    En jättekram och ha en fin fredag!!!

    **********************************

    Anniqua; Har mobilt bredband, så det funkar rätt så bra, även om det är lååångsamt och tar tid... Men man kan inte få allt... Och i bästa fall funkar även mobiltelefonen häruppe... Lite konstigt att datorn funkar och inte telefonen.... Hmmmm, nåt att fundera på... Har ju samma operatör på bägge...

    Sitter och lapar i mig berömmet från dig och Tina :-)! Härligt att ha "i ryggen" när det ska städas fågelburar och golv här...

    Och att ni betyder väldigt mycket för mig behöver jag väl inte säga? Hoppas att ni vet det!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!