Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 3 december 2009

Känner att den där utflykten jag gjorde i tisdags sitter i ryggen, nacken och min stackars huvudknopp...
Och ingen telef*å*n ännu...
Fast så risig som jag känner mig nu ikväll är det nog lika bra...

Tankarna går bakåt i tiden... Så här dags för trettiofyra år sedan var min äldste son snart två timmar gammal...
Hans pappa ringde till alla och var så där fånigt lycklig...
Och jag var alldeles skakad av att det hela var så -  våldsamt.
Var ju bara nitton år och smal som en sticka (kan man banne mig inte tro idag!!!).
Men jag kommer fortfarande ihåg den där mackan och kaffet vi fick när allt var färdigt...
Konstigt att jag alltid kommer ihåg mat?!
Det måste vara något allvarligt karaktärsfel ...

Och på lördag kommer nämnde son och hans söta, gulliga, fina fru och hälsar på.
Så imorgon måste jag ta itu med det jag inte har orkat idag.
För sonen är en liten aning allergisk mot mina fjäderbeklädda, så jag vill se till att det är så lite stöv och fjädrar som möjligt i huset.
Så imorgon blir det golvtork och instängning av fåglar.
Tror inte att dom precis liiiider av att jag stänger till det rummet ett tag.
Dom får ha radion på så kan dom sitta och reta sig på att det är sport hela långa eftermiddagen Parrot 3. Stackarna!

Nu ska jag sätta mig och läsa en stund... Och hoppas att boken är så spännande att jag glömmer ontet ett tag...
Det brukar gå bra - en stund i alla fall
Relaxing By The Fire
Blir nu telef*å*nen (eller snarare kabeln) reparerad imorgon får jag väl försöka göra allt samtidigt...Multitasking... Man har välan lite simultankapacitet (hoppas jag Girl Winking)


6 kommentarer:

  1. Jag kunde inte låta bli att flina åt fåglarna som var tvugna att lyssna på sporten. Djurplågare! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Jasså, jag trodde teleFÅNEN var fixad! ajdå...och ajdå att du har så ont igen! Hoppas på bot och bättring! Kan bara hålla med föregående talare vad gäller de stackars pippifåglarna...kan du inte byta kanal??
    Ha nu en fin helg med sonen och dennes fru!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre när du läser detta är ju sjukt jobbigt att ha ont över allt speciellt i huvet, man blir ju knäppare än vanligt (jag blir det iallafall). Å vem vet fåglarna kanske älskar sport & tjattrar extra & gympar till ;D. Jag kommer oxå ihåg allt efter jag fick min älsta tjej, men i Mölndal fick vi in Cider & macka på silver bricka inte dåligt eller hur, Ingen silver bricka när jag fick den lilla dock. Den där silver brikan var inköpt för pengar de fick för det blod mm från moderkakan som såldes. När jag fick den lilla var det ju STOR region så då var brickan borta. Undra vem som snodde den? Sköt om dig & sonen med fru Varm kram till dig. Anniqua PS ddet var blommor på brickan oxå inte illa DS

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Tror du man kan bli anmäld för det??? Att man "tvingar" fågelstackarna att lyssna på sporten... Fast dom tvingar ju mig att lyssna när dom tjafsar om nåt jag inte begriper alls, så jag hade väl lite hämnd i tankarna ;-)...
    Får väl se om jag är på snällhumör imorgon... För då kanske jag kan tvinga dom att lyssna på Ola Magnell eller nåt, he, he...

    Kramelikram!

    ********************************

    Hugan; Nja, det här med värken är väl egentligen lite själv göra själv ha... Jag VET ju att jag blir alldeles ledbruten av allt jag gör utöver det "vanliga", men ibland känner jag att det kan vara värt det. Vad gör man inte för att ha tjusiga fodertunnor ;-)...

    Ska ge de stackars fåglarna ett val; sporten eller progmusik, he, he... Är lite hämndlysten efter att Mango vrålade rakt i mitt stackars öra igår... Trodde jag skulle bli helt lomhörd... Han kan han!!!

    Det ska bli så roligt att sonen och svärdottern kommer! Läääängtar efter dom!!! Så nu ska här plockas och städas... I makligt tempo och förmodligen utan telef*å*n...

    Kramen och ha en fin fredag!!!

    **********************************

    Anniqua; Jag är redan helvriden så det märks ingen större skillnad när jag får ont i knoppen... Är väl i och för sig tacksam för att jag fortfarande har ett huvud att ha ont i. Tyder nog på att det finns åtminstone två hjärnceller som kan ägna sig åt att fightas ;-)!

    Inte fasen fick vi någon bricka, men blomma fanns det, det minns jag nu när jag läser din kommentar... Och kaffet i "Blå Blom"- koppar...

    Hmmm, ska kolla om dom gymnastiserar (pippisarna) till sportsändningarna... Om jag inte bestämmer mig för att plåga dom lite extra med väl vald musik... Fast det är lite taskigt med kompanistraff för att EN fågel är knäpp... Mango SKRIKER åt mig. Med förkärlek rakt i stackars örat... Tokiga fågel!!!

    Kramen, vännen, och ha en fin fredag!!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en fin dag med son & compani!
    Och att din värk har farit lite åt pipsvängen!!

    Kram på dej och sluta plåga djuren!! Hahahaha...du eeee för rolig du!
    //Söstra di...å en snorig sådan till på köpet!

    SvaraRadera
  6. Söstra mi; Tur att det inte smittar via bloggen! Jobbigt med förkylningar...
    Och vad det gäller detta med att "plåga" djur; tror du man blir anmäld till fågelvårdsnämnden om man stänger in dom i ett rum med sportradion och noll valfrihet?
    Ja, ja! Dom får välan låna telef*å*nen och ringa då... Nu när vi har telef*å*n igen...

    Värken är där den är, men jag tänker preparera mig med en eller annan liten tablett imorgon så att jag hänger ihop den stunden dom är här... Kan ju gå och lägga mig sedan, så det löser sig nog!

    Kramen och krya på sig, bästaste söstra mi!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!