Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 9 december 2009

Idag har jag kånkat (kört på skottkärran) in en låda med porslin som "Lill-M" ska ha.
Insåg rätt snabbt att det är nog bäst att packa om det hela...
Och hitta lite glas. Borde inte vara svårt med min samlarmani.
Får väl "ole dole doffa" och så får han ta det det blir...

Så nu är jag haltare och lyttare än vanligt och ska ta en runda med hundarna och skråla "Halta Uffemattens fik i skogens djup"...
Och hoppas på att "grannarna långt borta" inte hör mig och ringer efter någon som har "kramadigsjälvtröja" att dela ut EMT...



7 kommentarer:

  1. Du får en kram av mig;))

    SvaraRadera
  2. Ja du de barna att du har konstig humor nä nä de får inget medhåll från mig ;D Du skall inte kånka din kropp vill inte det!! Om jag kommer ihåg rätt så samlar du på glas, blir till att välja då innan ny packning. Du behöver inte vsra rädd för den där bilen med den konstiga tröjan, innan de hittat till dig är du låååååångt borta, du har ju långt till brevlådan eller hur hihihi. Kramen på sig Anniqua

    SvaraRadera
  3. Kramas är bra, men kanske inte att tvångsmäsigt behöva göra det med sig själv ;-)
    Skickar därför massor med kramar till dig.

    SvaraRadera
  4. Hoppas rundan gick bra.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Tant Brun; En varm kram tebax :-)!!!

    **********************************

    Anniqua; Har valt glas och porslinet är ompackat... Nu ska jag bara hitta någon kartong att "vräka" ner resten av småprylarna som dräller omkring...
    Har du inget för dig nästa vecka är du välkommen hit och leka "allt byter plats med allt annat", he, he! Här ska det möbleras om, minsann... OM det nu blir hämtning av sonens grejor som planerat.

    Dom hittade mig inte igår! TROTS skrålande! Plingeplångbilen, menar jag... Eller så hörde grannarna långt borta inte att det skrålades... Nalle skämdes över sin matte, han kikade i backen och såg allmänt förtvivlad ut. Uffe stack!
    Hundplågeri i den högre skolan!

    Kramen på sig!!!

    ***************************************

    Mia; Tar tacksamt emot alla kramar! Det är mindre lyckat att tvingas till ständigt självkrameri, det tror jag också ;-)!

    Ha det jättegott och sköt om dig!!!
    Kramen tebax!

    ***********************************

    imse; Rundan gick bra! Hundarna skämdes; en rymde och en vägrade att ens titta på sin skrålande matte :-)...
    Som väl var "tinade" herrarna hund upp när dom blev erbjudna knäckebröd med ost... Man får ju ställa sig in när man har gjort bort sig så till den milda grad :-)!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  6. Åh,vad skönt det hade varit att bara vråla rakt ut i luften!!

    Så befriande................

    Ha det bra!
    kram

    SvaraRadera
  7. Sickan; Vissa fördelar är det allt med att bo så här ;-)!
    Dom enda som var "illa berörda" var väl herrarna hund... Katterna tyckte väl att jag var en aning konstigare än vanligt, men dom "rycker på axlarna" och struntar i vad jag har för mig, bara dom får sin mat :-)...

    Ha det gott!
    Var det denna helgen det skulle hämtas husvagn? Spännande!

    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!