Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 28 december 2009

Och så var det måndag igen...




Vaknade med migrän imorse och inte blev det bättre när jag insåg att skulle det åkas och handlas skulle detta utföras klockan så tidigt som möjligt eftersom det skulle frysa på och bli halt framåt dagen.

Kan säga att det gick väldans sakta här på "vår" lilla väg...
Dvs asfaltvägen ner till Dalum.
Illa plogat och spårigt och halt.
Trots detta kör folk som om det var sommarvägar (???).

Jag är löjligt rädd om min Missilenbil, så jag kör saaaakkkktttttaaa.
Till övriga (inte alla) trafikanters förtret.
En äldre dam kom körandes lika sakta och såg lika förskräckt ut som jag antagligen gjorde...
Scared 2Shocked
Men jag föröker släppa förbi så fort det finns möjlighet...
Något måste jag ju säga till mitt försvar, ha, ha!!!

Men det kanske är så att bilar av nyare årsmodeller inte åker i diket? Vad vet jag?
Har aldrig haft någon ny bil, så jag har liksom inget att jämföra med. Någon som vet hur det förhåller sigQuestion Mark



Ibland är det bra att lyssna på lokalnyheterna och väderrapporten...
Det duggade rätt så tätt med trafikmeddelanden när jag var på hemväg. Avåkningar här och där och halt och moddigt och eländes elände.
Men då var jag nästan hemma och körde i modiga 40 km/h Lol...
Fegis???? Jag???? Tro det!

I alla fall var det rejält halt när hundarna och jag kanade ut till brevlådan i eftermiddags...
Och då var jag jäkligt tacksam för att jag hade uträttat mina ärenden tidigt!

Och nu är det "matning" av panna som gäller. Temperaturen kryper neråt och det kändes riktigt ruggigt när jag var ute och tände första omgången ved för kvällen... Burrr!

Har inte hört något om huset i Larv (larvigt!!!)... Men jag fortsätter leta! Kommer tid kommer råd...
Fast tanken att börja riva i all bråte här... Pust!!!
Nåja; soptippen lär väl bli välfylld i alla fall, he, he!


4 kommentarer:

  1. Nu får du gå ner till förra inlägget där har jag skrivit en låååååååååång kommentar fniss. Kramen på sig Anniqua

    SvaraRadera
  2. Anniqua; Har läst och nickar medhåll till att viss försiktighet ska iaktas med tanke på alla tappade skruvar ;-)!

    Det är attan så snabbt temperaturen har fallit i eftermiddag... Huuuuu! Usch, sitter och småfryser!
    Känner också av värken när det blir såna här växlingar i temperatur och lufttryck... Jobbigt!!!

    Nu är det nog snart hundpromenaddags... Ska leta reda på dom där eländes broddarna. Inte bra att halka omkull här. Vill inte roa vovvarna hur mycket som helst :-)... Dom tror att jag ramlar för att roa dom. Tossiga kräk!!!

    Ha det bäst, vännen!!! Och var rädd om dig!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Japp nu var det halkvarning! Huga. Men en trevlig blogg hittade jag minsann..och återkommer hit;). Mågottkramen

    SvaraRadera
  4. Monika; Så roligt att du hittade hit! Välkommen!!!

    En stor kram tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!