Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 14 december 2009

Jag har fått en..............

Idag kom paketen!!!
Jag är numera ägare till;

Kan upplysa om att det var två paket som vägde åttaochetthalvt kilo tillsammans... Transportfirmor har nog ett språk för sig...

Och jag har faktiskt lyckats få igång denna bjässe till TV!!!
PhewKlappar mig på knoppen och säger; "Duuuuktig Uffematte" Är lite lätt förvånad själv över att jag lyckades UTAN att tappa eller sabba något
 

I övrigt skuras det och hämtas delar till hyllor och letas gardinstänger och tvättas gardiner och...
Är så trött och här hamnar jag med jämna mellanrum;


"Lilla sovkupén" är snart färdig!!!
Det är bara vad heminredningsprogrammen brukar kalla "piffet" kvar.
Och gardinerna!
Mammas vackra vita spetsgardiner...

Nu ska jag ut och tända i pannan och valla hundar...

Och sjunga om "halta Uffemattens fik i skogens djup"... Eller, näää, Nalle blir så generad när matten gör bort sig även om det bara är rådjuren och älgarna som hör Blushy...

Ha det gott!
Kramelikram!!!


7 kommentarer:

  1. Tyget var verkligen snyggt!! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Det börjar bli en vana att skriva GRATTIS här på din sida ;D Ärrrrrrrrr så glad för din skull ;D Vilken överraskning!!!!! Gulliga barn har du oxå värt ett extra Grattis bara det. Men två paket???? Varför??? Å du jag tror inte alls att Nalle skäms så skråla du bäst du vill. Och du ta inte ut dig nu allt måste inte bli frdigt på några dagar, lugna sig lite så att du inte tar helt slut vännen. Kramar om Anniqua PS Tror du radio sjuhärad efterlyser mig tror inte jag, garvar DS

    SvaraRadera
  3. Vilken tjusigt TV och sovkupén..........riktigt mysigt!
    Ha det bra!
    kram

    SvaraRadera
  4. åååå det var verkligen inte illa! Det är ju inte jul riktigt än :-D
    Sovkupén såg ju alla tiders mysig ut! Du får allt en härlig jul du!
    Grattis till allt!
    kramelikram på sej



    jo förresten! En silvergrå missil, det är allt min bil med ;)

    SvaraRadera
  5. Herrejisses, vilken fin för-tidig-julklapp du fått av Dina goa ungar!
    (Hälsa tebax, förresten!!)

    Den blir nog alldeles jättebra att hmmm...sova...liiite tv till!?
    Skämt åsido....en TV är alltid roligt att ha och om den funkar är det ju kanon! Haha....Jag fick rätt!
    Man FÅR inte ha teve-apparater som låter konstigt, förstår du "lilla syster"! *fnittrar lite smått bara...Hrmm!*

    Och sovkupe´n!
    Snacka om att Du kommer att läsa många böcker där inne!
    Och säkerligen snarka till lite där också emellanåt...med hundar, katter och fåglar runt dej!
    Myyyys!

    Och var nu rädder om dej för Götapetter, så du inte går och drar dej till ett ryggskott på dom där möblerna...Hör du det?

    Kram, goa du och förresten....."Någon" hälsar till Dej från min blogg!
    *blink, blink*
    //Jenny

    SvaraRadera
  6. Annacarin; Ja, jag blev alldeles jättenöjd!!! Och så är det ju bara att plocka ner om/när jag flyttar :-). Så kan man ju sy gardiner av det eller så...

    ***********************************

    Anniqua; Ha, ha! Tror du inte att dom skulle ha läst upp det??? "Anniqua har inte kommenterat på Uffemattens blogg på minst två dagar... Uffematten undrar om hon har rymt eller kommit bort sig...Hör genast av dig via bloggen, Anniqua" Klart det hade kommit med!!!

    "Foten" till TVn låg i ett paket och själva skärmen i ett, men det vägde inte 8,5 kg styck utan tillsammans... Vet inte riktigt hur dom räknar på dom här fraktbolagen...

    Nalle tycker jag är pinsam när jag sjunger (och det ligger nog något i det ;-)!), han står och skruvar på sig och kikar i backen... Han är för go den lille "korven"!

    Det tar nog tid innan jag blir klar med det här! Måste ju ha hem ved också... Blärk!!!
    Men jag har ju inte bråttom (hoppas jag)...

    Kramelikram och kom inte bort sig nu :-0!

    ************************************

    Sickan; Ja, visst är den? Tjusig, TVn alltså!
    Och sovkupén blir nog riktigt bra när den blir färdig!

    Kram!!!

    ***********************************

    Hugan; Nä, inte illa alls! Mina ungar kan dom!
    Och sovkupén blir jättemysig, men tid tar det...

    Missilbilar är bra (när dom funkar, förstås)...

    Ha det jättebra!!!
    Kramen!

    **************************************

    Jenny; Var rädd om dig själv du!
    Och tack för bildkavalkaden!!! Molltazz är såååå perfekt!

    Och det är väl fasen att du skulle ha rätt ;-)! Hur länge ska detta "ältas"???
    Men nog är det roligt med "storTV"... Plötsligt SER jag, och det är ju rätt kul ;-0!
    Barnen är såååå snälla, tur har jag!!!

    Kramen, söstra mi!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin Julklapp du fått, nu kan du bara "softa" i soffan under Julhelgen o hämta krafterna åter efter allt ditt slit.
    Du, vet du vad....om du sjunger tillräckligt högt tror du inte Nalle stämmer in med lite skönsång då, Jazper gör det iaf så då ylar vi ihop o katterna håller för öronen, tänk vad lite som roar en matte, he, he. Kramen på dig.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!