Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 18 mars 2010

Dimmigt, disigt och isigt

Men det är plusgrader, och snön smälter sakta men säkert.
Vägen är numera mer lik en skridskobana än en grusväg i skogens djup.
 Lite taskigt att jag inte har några skridskor.
Å andra sidan har jag väl aldrig varit någon stjärna på såna övningar...


Men det var snödroppar vid söderväggen!
Lite glad blev jag allt när jag såg dom!


Och när jag kikade riktigt, riktigt noga såg jag att kejsarkronorna börjar sticka upp...

Känner mig fortfarande omåttligt trött, men det finns nog hopp om livet ...

Har inte hört något om huset i Dalum ännu.
Men eftersom det nog är för litet känns det inte som någon större besvikelse.
Även om jag hemskt gärna ville titta på det för tittandets skull. 
Om huset är litet, kan ju planlösningen vara sådan att det faktiskt funkar ändå... Men, men...

Imorgon blir det till att åka in till U-hamn. Ska till hjälpmedelscentralen och hämta ett glidlakan... 
Och som jag funkar just nu har jag fasat för denna "utflykt" hela långa dagen. 
En tur och retur på knappa tre mil. 
Jisses!!!
Löjligt!!!
Men sånt är läget just nu.
Gnälligt och eländigt.
Men jag har snödroppar i landet i alla fall ...




6 kommentarer:

  1. Hej hopp vännen!!

    Blev inget telefonande idag :o( för jag har varit ute på glid.
    Fyyyy f_n vad halt det är på massa ställe. Det gör ju inte livet lättare direkt man går ju som på nålar. Men jag var tvungen och ut å köpa födelsedags present till min lilla tjej, vill ha gjort det innan hon kommer hem från fjällen såman kan gömma den haha.
    Inte har jag sett några små snödroppar ännu inte ens vid söderväggen :o(
    Men jag fick en annan överraskning idag ELRÄKNINGEN å inte var den posetiv de kan jag säga :o(( blir till att suga på träramar eller något till efter påsk suck suck.
    Nej nu skall jag inte gnälla mera
    Bamse kram på dig vännen.

    Anniqua

    SvaraRadera
  2. Jag har med snödroppar i min trädgård, de lös upp min dag igår när jag såg dem.

    Ha en skön fredag, vännen,

    Kramkram

    Jag bara älskar din blogg:) <3

    SvaraRadera
  3. ja ibland räcker det med nåt litete för att hålla humöret uppe o det e väl tur det att man kan glädjas över att äNTLIGEN hitta dessa vackra snödroppar för då e våren på väg o vi får mer sol som vi så gott behöver,önskar dej en bra o härlig helg..nu kan det ju bara bli bättre lr hur? kram kram=)

    SvaraRadera
  4. Heisann!

    Har du virkelig fått blomster ute?? Så misunnelig jeg ble nå :o)

    Står på farten til å dra ned til byen (Trondheim sentrum) nå - skal møte ei venninne for litt hobby-shopping og lunsj. Dvs hun henter meg borti veien her .. hvis jeg bare klarer å komme meg over den enorme innsjøen som har dannet seg rett utenfor her .. Blir jo spennende ..

    Håper du får gjort unna dine gjøremål uten for mye plunder.

    Ha en super helg - klemmer!!

    SvaraRadera
  5. Snödroppar? Här är det snö som droppar. Annacarin

    SvaraRadera
  6. Anniqua; Hade ont i lilla knoppen igår, så jag var gnälligare än vanligt (om det är möjligt???).
    Här är snorhalt på lilla grusvägen. Det kändes allt lite läbbigt att köra ut idag. Men asfaltvägen är praktiskt taget bar nu. Skönt!!!

    Hög elräkning hade lille far också fått... MYCKET hög!!! Det är ju fasen att allt ska kosta så mycket... Och dom fasta avgifterna är ju inte låga på varken telefon eller el. Avreglering i all ära, men vem vinner på det?

    Vi hörs väl av nästa vecka eller nåt? Var rädder om dig och halka för sjutton inte när du ger dig ut på vift!!!

    Kramen!

    **********************************

    Cattis; Du är så himla snäll! Blir så glad för ditt beröm; det betyder oerhört mycket för mig!
    Vet att jag har varit dålig på att kommentera sista tiden, men du ska veta att jag läser nästan dagligen hos dig! Och uppskattar din blogg mycket!

    Ha en fin fredag du också :-)!

    Kramen!

    ****************************

    Pixi; Eftersom det går så låååångsamt med våren i år gäller det att bli glad för minsta lilla. Annars blir det nog för sorgligt alltihop...

    Ha en fin fredag och sköt om dig!!!

    Kramen!

    *********************************

    diagnosptsd; Hejsan på dig! Roligt att du gillar min svammelhörna ;-)! Och visst är det helt underbart med dom här första blommorna som kommer?! Fast jag medger att jag fortfarande lider av svårartad tussilagoabstinens... Men det ligger sisådär en halvmeter snö i dikena, så det lär väl dröja ett tag innan dom små gula solarna syns...

    Ha en jättefin helg och sköt om dig!!!

    Kramen!!!

    ******************************

    Torilpia; Du kanske skulle satsa på en båt ;-)? Det lär bli rätt så blött när allt det här snöet ska smälta... Misstänker att lagårdsplanen blir ganska så lerig och eländig. Just nu är det blankis... Spänning i tillvaron!

    Ha en fin fredag och en härlig helg och sköt om dig!!!

    Kramen!!!

    *******************************

    Annacarin; Har BÅDE snödroppar OCH snödropp ;-)!

    Kramen på sig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!