Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 31 mars 2010

En jätteöverraskning :-)!

Efter att ha undvikit att göra det jag hade bestämt mig för att göra idag skulle jag försöka fixa till så att vi ska ha lite värme här inatt...
Och när jag står där i pannrummet börjar hundarna skälla något alldeles förtvivlat inne i huset.
Traskade ut för att ta reda på vad sjutton dom skällde på igen.
Var det månne "den lede fi" som hade kommit fram ur skogens djup nu äntligen.
Har ju varit lite nyfiken på hur en sån ser ut, egentligen...

Men när jag kom runt hörnet hörde jag min (numera) alldeles gifta son och min goa svärdotters väna röster ...
Har ju pratat med J en lång stund idag (till och med chattat en liten stund, men jag blir helstressad av att jag tror att jag måste stava rätt, he, he). Bland annat bubblade vi om påskgodis (som dom har och jag inte hade). Jag satsade på gravad lax istället. Ooooo, så nyttig jag är!!! Men jag hade ju givetvis velat köpa lite påskgodisar också...
Men problemet är löst!!!
Min underbara lilla svärdotter och min fine son kom hit ikväll (dom har fått låna J´s pappas bil över påskhelgen! Schysst av honom, tycker jag!) och dom snälla "ungarna" hade med sig en jättepåse påskgodisar!!

Bara kolla här!!!!




Så nu kan denna Uffematte/mamma/svärmor/bonusfarmor inte påstå att hon är utan godisar i påsk, minsann!
Är dom snälla eller är dom snälla?!
Och att dom bara kom så där helt apropå...
Undrar om dom fattar hur mycket det betyder?
Om jag älskar mina barn och svärdöttrar??? OM!!!!!!!
Hur mycket som helst! (Även utan påskgodis, ha, ha!!!)

Och nu måste kvasten tankas och katten putsas... eller var kitteln... Äh, jag tar det imorgon


4 kommentarer:

  1. Oväntat trevligt besök - vad roligt.
    ett råd - ät inte upp allt godiset på en gång - jag vet - man mår inte bra.
    Det är vår i din blogg. Vilket härligt kvitter. När kommer göken?
    Vill önska dig en trevlig påskhelg.
    Vi firar påsk med barn,barnbarn och vänner. Vi har haft det lite tuft och alla vill måna om oss. Vi är bortbjudna på att alla påskdagarna, så här behövs inte handlas och lagas något - underbart.
    Kejsarkronor, oj vad jag kan längta efter en trädgårdsplätt. Ok, jag skall inte klaga, har i alla fall balkong.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk.

    Hoppas påsken blir som du vill. Själv ska jag ha en alldeles underbart lugn påskhelg med min familj. UTAN godis, sedan snart 4 år - underbart.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Du är då för gullig. GLAD PÅSK. Annacarin

    SvaraRadera
  4. Å, va snällt av dem!!!
    Ser mumsig ut den påsen.. är den tom nu ? ;-)
    Kram Tina

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!