Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 2 mars 2010

Tröst i bedrövelsen


Försöker övertyga mig om att solen tar rejält på snölagret... 
Det går så där...
Men promenaden till postlådan idag var inte förfelad i alla fall
för i postlådan låg ett paket (jag gillar paket; mycket!!!) och det var min vinst!!!

Ett helt "gäng" jättesöta värmeljus!!!
Tack än en gång Paula!
Men dom är så söta så jag vet inte om jag näns använda dom, hi, hi!
Har kvar ett silverfärgat klotljus jag fick av äldste sonen och hans fru för tio år sedan...
Inte sjutton har jag velat "slösa" bort det...
Ibland är man ju rent av (hmmm) en liten aning "snållänning", kanske?

 Fick mail från fd granne K och hon menar att om man nu vill se vad snö kan ställa till med kan man gå in på jnytt.se och söka på ikea... (Finns ett bildspel).
Ska fundera om min snöallergi klarar detta.
Men som vanligt är jag väl alldeles för nyfiken för att låta bli att kika 



6 kommentarer:

  1. Hej söta du!!
    De är såå fina ljusen & jag är såå glad för din skull. Jag är likadan.. jag hade heller inte kunnat elda dem =)
    Tack gulliga du för din hälsning hos mig!!
    Blir såååå GLAD!!!
    Önskar dig en underbar kväll & en fantastisk Onsdag!!!
    Varmaste Kramen till dig!!
    Tina

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!

    Var inne på sidan om IKEA det som förvånade mig mest var att det låg under bildspel/NÖJE, vad har det för konstig humor i Jönköping tro?
    Konstigt är det trots allt detta med alla tak som rasar in, det är ju inte första gången det är mycket snö. Å det är ju nya byggen många som kostat mycket pengar. Måste ju vara mycke fusk i konstruktion å bygge.
    Hoppas du får en fin onsdag!
    Kram på sig!!!

    Anniqua

    SvaraRadera
  3. Heisann! Så nydelige lys du har fått .. :o) Jeg har det også sånn at jeg har problemer med å brenne lysene hvis de er for fine :o) Kjøpte et gult hare-lys til påske for noen år siden .. tente jo på det .. men når jeg så at det begynte å bli en stor kløft i ryggen på den lille haren klarte jeg ikke mer .. blåste ut lyset og fant frem bandasjer .. hihi .. Litt overdrevet da :o)

    Håper alt er bra med deg, hundene og fuglene .. og at dere snart får oppleve våren .. jeg gleder meg i alle fall .. :o)

    Ha en fortsatt fin uke - klemmer!

    SvaraRadera
  4. Klart du ska elda dom!
    Spara ett, men njut dom andra vid speciella tillfällen, tycker jag!

    Annars tappar dom bara färgen och blir dammiga...Hehe!

    Himla söta var dom i alla fall!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag hade oxå eldat ljusen. Annars fyller dom ju inte riktigt sin funktion.

    Och du kan inte njuta av att se dom brinna.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ska försöka (OBS försöka) att använda de fina ljusen innan dom blir alldeles dammiga... Men det går väl att spara dom och damma lite allt eftersom (ha, ha)...
    Nä, ett allvarligt försök att använda saker till vad dom är till för ska göras!
    En annan dag ;-)!!!

    Torilpia; ett kaninljus hade jag ALDRIG klarat att tända!!! Det hade med all säkerhet blivit bandage här också ;-)!

    Kramen allahopa!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!