Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 27 mars 2010

Och så blev dom alldeles gifta :-)!

NU har jag en svärdotter med samma initialer som jag , och skriva autograf för att intyga att det hela har gått rätt och riktigt till fick jag och "Stor-M" göra.
En liten, liten lyckotår letade sig allt fram i ögonvrån när det byttes ringar (som "Lill-M" hade ansvar för) och bröllopspussades... Det ÄR rörande att se. Och dessutom är jag ju, som bekant, väldans förtjust i mina svärdöttrar! Kunde inte ha fått bättre!!!

Och att få träffa mina fyra barn samtidigt är ju en inte alltför vanlig upplevelse numera... Det blir ju så när en bor här och en där och jobb och inte jobb och pengar och inte pengar...
Men "Lill-M" och jag kom överens om att försöka röja lite och försöka köra bort så mycket som möjligt av skräpet, som ligger överallt här, till tippen nu i vår... Fast det är väl lite "fan tro´t" över det hela. Vi ÄR bra på att göra saker "en annan dag", både han och jag. Han påstår att han har ärvt den genen efter mig, men det tror jag inte alls, för jag har hela min kvar, ha, ha!

Och så fick jag äntligen träffa J´s mamma! Också en sån där fullträff! Måste säga att jag tyckte väldigt bra om henne! Får väl hoppas att hon fick en någorlunda positiv uppfattning om dotterns nya släkt, så hon inte sitter och åker hem till Värmland och förfasar sig över "dessa märkliga människor" ...

Min kompis L var ju med (å vad jag saknar att ha henne i närheten; men det är ju jag som har flyttat iväg...) och två av hennes goa pojkar och hennes "nye" särbo. Det var verkligen roligt att få träffa honom också! L är som vanligt så där himla rolig och "rapp i käften". Det uppskattas väldiga av en lättroad Uffematte!!!

God mat, en hel del ny "släkt", lilla J som for runt som ett skållat troll . Hon är bara så sööööt, den ungen!!!
Lyckat med andra ord!!!
Det som var lite tråkigt var ju att J´s pappa inte kunde vara med. Det måste ha känts väldigt eländigt att inte kunna närvara när enda dottern gifter sig...
Hoppas han bättrar på sig!!!

Men J´s fastrar som hade styrt om det hela med mat och allt har gjort ett jättejobb! Måste säga att jag beundrar folk som kan ta tag i saker och fixa och dona.

Nu ska en lite trötter Uffematte ägna sig åt sina pälsklingar ett tag...
Kattastrofen hade nog känt sig lite övergiven, för hon kom och mötte mig i hallen... Min lilla vimsiga kisse... Och Selma har ont i lilla maggen... Men hon har lagt sig i pottan (!!!!!) för säkerhets skull. Ibland undrar jag om hon är riktigt klok, den katten. Eller också är det det hon är. För hon har ju nära till toan om det skulle knipa ...

Ha en underbar lördagskväll!!!





7 kommentarer:

  1. Å vad härligt med bröllop! Och hoppas du får en härlig lördagskväll du mä :o)

    SvaraRadera
  2. Det var då för väl att du rapporterade, så att jag fick veta att du var väl hemkommen. Hade ni lika fint väder där, som det har varit här? Annacarin

    SvaraRadera
  3. Härligt med bröllop =)

    SvaraRadera
  4. Koola Viola; Ja, visst är det! Och i all synnerhet när man vet att man får en go svärdotter på köpet ;-)! Och att se sin son så lycklig är stort!!!

    Kramen!
    ***********************************

    Annacarin; Vadå fint väder???? Dimmigt och disigt och småregnigt...
    Men inte gjorde det så mycket! Inomhusbröllop är att föredra i det här vädret ;-)!
    Fint var det i alla fall! Och dom är helt lyckliga och nöjda, brudparet...
    Hör av mig när jag har hämtat mig lite...

    Kramen!!!

    ********************************

    ejmis; Visst är det så!!! Underbart med lite positiva händelser! Och att se sonen så lycklig... Härligt!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen.
    Å, va underbart!!! Gud va kul med bröllop!! Jag va på min systers i Augusti..jag va tärna =) Det va en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Sen va jag och spådde mig hos sumphanna & då såg hon att jag skulle gå på bröllop igen =))
    Önskar dig en underbar Söndag fina fina du!!!
    Hur mår din tisetass nu??
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Tina; Det är STORT när ens barn gifter sig! Underbart att se sonen så lycklig efter allt som varit! Och svärdottern var så söt, så det var rent hjärteknipande!

    Lilla Kattastrofen har bättre och sämre dagar så att säga... Idag var hon HUNGRIG så hon har smällt i sig sin frukost och lite hundmat och filmjölk... Och nu sover hon. Men hon är så mager och det lär väl inte gå så länge till. Men det är så svårt, man vill ju ha dom kvar... Egoistiskt, men så är det! Men hon har inte ont i alla fall och är fortfarande glad...

    Kramen, vännen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  7. Underbart med bröllop.

    Sov gott i natt.

    kramkram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!