Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 8 mars 2010

Trodde jag skulle göra ett inlägg igårkväll...
Men ibland (mycket, mycket ofta) blir det inte riktigt som man (jag) har tänkt sig (mig)....
Slocknade i TVstolen och sov som en liten gris (sover dom på nåt särskilt sätt eftersom man säger så???) och vaknade klockan rätt så sent och raglade in till sängen och fortsatte sova ...
Lite snopet, men ganska typiskt mig, ha, ha!

 *^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
Sonen och svärdottern var på besök igår.
Dom hade med sig en stooor kastrull och "nästanfärdig" mat.
Fiskgryta med saffran...
Behöver jag säga att det var gott????
Nästan dreglar i tangentbordet när jag bara tänker på det!!!


Här rörs det (mycket försiktigt) i grytan...


Och här har jag lagt för mig...
Kan nämna att det blev nån portion till.
Och bröd hade dom med sig också.
Gott!!!!!!!!

Efter maten gick vi en promenad med hundarna medan kaffet rann ner i termosen (kaffebryggare med termos är en ypperlig uppfinning!!!!).
Och för att bidra med något lite till dagen hade jag fixat semlor, som med mycket möda åts till kaffet... Inte lätt att klämma ner efter den middagen!
Men om man verkligen försöker går det! Det är alldeles sant!


Uffe grinade illa när sonen visade honom att det han hade i handen var apelsinskal...
Passade på att kolla garnityret och det såg rätt bra ut för att sitta på en åtta år gammal jycke ...

 
Vi fick lite hjälp med fördisken i vanlig ordning...
Herman ÄR en mycket hjälpsam och snäll katt.
Åtminstone om det gäller att slurpa i sig rester av god mat...

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

 Och idag skiner solen och nu ska vovvarna och jag UT och ta vara på det fina vädret (trots snön...)
 
Kan ju alltid knäppa igång kaffebryggaren så att det finns varmt kaffe att ta till om man skulle känna sig lite frusen efter promenaden ...
Som sagt; kaffebryggare MED termos är en bra grej!!!
Ha en fin början på veckan och sköt om er!!!



5 kommentarer:

  1. Åh, vad det lät gott med soppa och bröd!!
    Och semla på toppen!! haha!

    Mysigt när man kan "lyxa till det" lite!
    Njut nu av solen i dag och LETA EFTER VÅREN!!
    Glöm inte ropa om du hittar den!

    Bamsekramis på dej!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. MÅSTE du vara så äckligt optimistisk och trevlig?! Annacarin

    SvaraRadera
  3. Jenny; Hittade den inte... Våren... Men det var rejält plogat nere på travbanan och jag tyckte jag kände igen något som jag tror heter jord... Kan det ha varit så ;-)?

    Bamsekramen tebax!!!!

    ********************************

    Annacarin; Vaddå optimistisk???????
    Men solen lyser faktiskt alldeles väldigt här!
    Och vovvarna har gått med på att matten får stå och se alldeles dum ut och blunda mot solen bara ingen kommer och ser det.
    För då menar herrarna att dom skulle få skämmas "ögona ur sig". Dom vill inte gärna att det ska spridas att dom har en så tossig matte, he, he!

    SvaraRadera
  4. Din blogg är så fin:) Härligt med Hermans hjälp....

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Cattis; Blir så klart glad för beröm ;-)(men lite så där anständigt generad). Fast jag vet en hel del bloggar som förtjänar det bättre... Jojominsann!!! Din blogg är väl ett exempel :-)!!!

    Nog är han duktig Herman finkatt?! Fast bara när han vill. Han är ju KATT *suckar* ;-)!

    Kramkram tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!