Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 23 mars 2010

Matematiska kullerbyttor....

... är ju något många ägnar sig åt sisådär en gång i månaden...
Spänningen stiger... Ska det bli någon mat eller ska det bli bantningskur á la häftig?

Nåja; jag fick till slut ihop det så pass att det räcker till nästan alla räkningar.
Får utnyttja min betalningsfria månad på ett ställe och såg att det fanns lite mer än jag trodde på OK-visa kortet. Vilket gör att jag i bästa fall får liiite mat och Missilen lite bensin.
Så nu lägger jag ner den verksamheten.
Med det matematiska menar jag.

Och koncentrerar mig på att blivande bruden och bonusbarnbarnet kommer och fikar imorgon.
Och DET ska bli roligt!!!
Turligt nog finns det bullar i frysen , däremot får jag nog ringa till svärdotera och påpeka att saft eller juice finns icke i detta hushåll för närvarande.
OM nu lilla J inte vill dricka kaffe...
Inte troligt, nä...

Kattastrofen envisas med att hoppa upp både här och där för att liksom bevisa att "än hänger gammelkattan med". Men hon är så liiiten. Tycker hon krymper mer och mer. Men jag tror inte att hon känner sig riktigt färdig med livet ännu....

Litar på att hon talar om när det är dags.
Och fasar för den stunden.
Har man haft en virrig katt omkring sig så länge lär det bli vansinnigt tomt när hon är borta. 
Och det hjälper inte att det finns fler katt-enheter i huset.
Inte ett dugg hjälper det!!!
För se Kattastrofen är ensam i sitt slag!!! 
Världens virrigaste virrpanna och dessutom fostermamma till Mjauritz och M-ett...
Och jag är så tacksam för att jag behöll henne när hon var en liiiten liiiiten kattunge, född i tramporgeln och med ett lite för stort huvud...
Men världens vackraste grå/rosa katt!!!

11 kommentarer:

  1. De pengene er til evig bekymring. Fikk en oversikt over skatt og det jeg må betale til staten idag .. nesten fjorten tusen .. som jeg ikke har .. HYYYYYL .. :o/

    Håper besøket blir koselig og at Kattastrof'en henger med en god stund til.

    Ha en flott tirsdag - klemmer!

    SvaraRadera
  2. "Världens virrigaste virrpanna". Som bor i ditt hus...Eh. Ja. Alltså. Vem pratar du om? Annacarin

    SvaraRadera
  3. Torilpia; Ett alldeles eget pengatryckeri skulle lösa alla såna bekymmer ;-)!
    Fjortontusen är en jäkla massa pengar!!! Stoooor medlidandekram till dig!!!!!!!!!

    ********************************

    Annacarin; Min virriga Kattastrof, förstås...
    (Inte för inte hon fick det namnet!)

    SvaraRadera
  4. Åh det gör så ont när man inser att tiden börjar rinna ut. När vi fick avliva vår hund så sa jag. Aldrig mer ett djur. Jag klarar inte av att gå igenom detta en gång till. Men nu börjar det klia i kroppen efter lite fyrbent sällskap igen...
    Tycker det verkar som du klarat av moderskapet med bravur! Så inte skulle du blivit bortsållad heller. Men vissa skulle VERKLIGEN fått barnförbud!
    Sköt om dig!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  5. Annica; Vet inte om mina kära barn skulle hålla med dig, hi, hi! Äldste sonen var rena rama övningsobjektet... Kraken!!! Men han överlevde på något mysko vis. Seg, är han!!!

    Det är skitjobbigt när man kommer till det här stadiet med djuren... Men man har ju så himla mycket glädje av dom (och förhoppningsvis dom av oss!).
    Men dom sitter nog i sin lilla himmel och kikar på oss...
    Saknaden blir enorm, men så småningom tänker man mest på det som har varit roligt och alla busstreck dom har hittat på...

    En bamsekram till dig!

    SvaraRadera
  6. Va roligt att du får lite fikabesök i morgon!
    Och av blivande brudparet också!!

    Gott att ha lite bullar i frysen då minsann...(:

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  7. Fikabesök låter trevligt, mycket kuligare än räkningar.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så det är här det kvittrar? Trodde det var i huvudet på mig!

    SvaraRadera
  9. Jenny; Ja, tänk vilken tur att J´s pappa kunde låna ut bilen en dag tidigare än som var tänkt! För då hinner ju J och lilla J komma och hälsa på en liten stund... "Mellan-M" får vara hemma; vi ska ha "tjejfika" här :-)!

    Kramen!!!

    **********************************

    imse; Skyller fågelsången på Jenny :-)! Hon har sånt här kvitter på sin sida och då var jag ju tvungen att fråga "huru gör man detta". Men lite vårstämning är inte fel!!!

    Och visst är fika MYCKET bättre än räkningar!!!!!!!
    Funderar på att starta eget tryckeri, he, he...

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  10. Hej söta du!!
    Ja, fy sasiken för räkningar!!! Känns som de aldrig ta slut & man hinner ju för bövelen inte betala dem förns det ligger nya i lådan... hopplöst.... ingen lätt sak att vara människa.. men som kvinnan jag jobbar som kontaktperson åt, brukar säga:
    - Livet är hårt & orättvist.. men det går över =)
    Ja, jag förstår exakt hur du menar om din katt. Spelar ju ingen roll hur många el få djur man har, när man mister ett så mister man en del av sig själv & INGEN kan fylla det tomrum.
    Hoppas du mår bra & att ni får en underbar fika stund med bullarna & saften =)
    Varm kram till dig fina vän
    Tina

    SvaraRadera
  11. Tina; Har vid ett flertal tillfällen försökt övertyga brevbäraren om att han har delat ut räkningar till alldeles fel adress. För här finns det minsann inga pengar att betala med ;-)...

    Det var ett bra uttryck!!! För visst är det hårt och orättvist (åtminstone periodvis) men att det går över är ju det enda som är säkert... Galghumor av högsta klass!!!

    Kattastrofen har uttryckt (nej, JAG har bestämt) en önskan om att "bo" i vardagsrummet medan lilla J är här. Tror inte att kattstackaren orkar med en liten tjej som vill klappa och greja med henne... Resten av gänget får väl springa för livet, ha, ha.

    Kramen till dig, vännen, och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!