Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 4 mars 2010

Minnet är bra men fruktansvärt (2 sekunder) kort

Åkte och handlade igår...
Hundmat i stooor säck och kattsand i kartong typ tung.
Hade ont i skallen redan på hemvägen och inte blev det bättre när det visade sig att åka ut från lilla huset i skogen till asfaltvägen var en sak. Åka tillbaka var en annan...

Solen hade liksom "mjukat" upp bilspåren, så lille (hmmm; ok ngt större) Missilenbilen blev praktiskt taget hängande på mittsträngen... Men med lagom gas (ho, ho; nåja jag försökte) och is (inte ett jäkla dugg) i magen så kom vi ner till stallplanen.

Det var då jag fick min (inte) goda idé.
Varför skulle jag bära tunga grejer längre än nödvändigt?

Hur jag lyckades glömma 600 meter bilfärd praktiskt taget hängande på underredet av bilen på två sekunder vet jag inte.

Jag svängde in på den för länge sedan plogade "vägen" till pannrummet.
Kan "Ved-L" så kan jag!!!
Fast jag har inte en fyrhjulsdriven stooor motorstark jeep.
Jag har en relativt alldeles vanlig liten (söt) SAAB.
Höll alltså på att köra fast - IGEN...

Men då var jag så jäkla trött och hungrig, så jag lät bilen stå där den stod och plockade in grejerna på lilla trappan ivrigt påhejad av herrarna hund som stod i fönstret och skrattade åt sin fjompiga, tokiga matte.
"Köra fast i snöet; så helgalet alltså"

Var nog aningens aning irriterad när grejerna väl stod utanför dörren och marscherade till bilskrället (nåja, det var ju jag som hade dabbat mig, inte bilen) och lyckades till min stora förvåning få loss den utan vidare.
Nu står en mycket skitig Missilenbil i garaget och vill förmodligen inte följa med ut på nya äventyr på ett bra tag.
Det är ansträngande att åka och handla!!!


3 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!!

    Nu gjorde du mig nervös, inte ett ord på bloggen skit halt ute och jag visste ju att det var dax att handla.
    Var orolig att det hänt dig något, ringde inget svar pust ligger människan i något dike å kallt är redan, nu var det nära att radio 7 härad fick leta efter missilen.
    Skulle just logga ut men gick in på bloggen å då hade du skrivit tack för det.
    Inte snällt att skrämas så. Men du är förlåten.
    Kram på sig bästa du!!

    Anniqua

    SvaraRadera
  2. Ha!
    Självklart KLARADE DU DET!

    Du ska inte tro så lite om Dej själv har jag ju sagt!
    Du och Missilbilen är ett oslagbart par!
    Far åt pipsvängen med alla snödrivorna, tror jag att den tänkte.
    Missilen.
    Och säkert Du också...Haha!

    Kram på dej!!
    (Skönt att ha "provianterat" sånt där tungt katt och hund-grejs! Då är det gjort!)
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Anniqua; F-låt!!! Ska inte upprepas!!! Skickar mail till dig nästa gång jag hoppar över bloggeriet ;-)! Om jag inte ringer och plågar dig med historier om hur jäkligt det är att handla och köra på massor av snö och....
    Tjugo grader kallt här imorse... Tolv grader varmt (!!!) i hallen... Fasen vad jag fryyyyyser!
    Nu ska här "brytas upp" en tvättstugedörr... Eländet har frusit fast - igen...

    Kramen på sig och tack för telefånpratet igår!!!

    ***********************************

    Jenny; Kan tänka att Missilenbilen och jag är oslagbart krångliga emellanåt... Fick backa in på en smal parkeringsficka igår och det tog TID... Var alldeles genomsvett när jag äntligen kunde ställa ifrån mig den där grå besten. Men å andra sidan är det ju inte dåligt att kunna svettas i denna kylan, he, he...

    Nog är det skönt att ha hundmaten hemma... Men Nalle funderar på att gå över till gröna bönor. Sunt!!! Men han vill gärna ha lite, lite paté också...
    Uffe anser att det hela är urlöjligt och sorterar bort bönorna med viss energi (till Nalles förtjusning, han får dubbel dos).

    Bamsekram till dig, söstra mi!!! Saaaaknar dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!