Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 2 mars 2010

Vårmånad???? * hrrrrmpppffff*

Undrar om snön har fattat att vi faktiskt är inne i vad som kallas VÅRmånad nu?
Här har verkar det i alla fall som om varken temperaturen eller snön begriper någonting...
Men solen skiner och förhoppningsvis tar det lite på snöhögarna.

Pratade med min faster i Helsingborg idag. Hon ljög ihop någon märklig historia om vintergäck...
Troligen var det sant det hon sa, men med tanke på hur det ser ut här var det svårt att tro.
Å andra sidan får man ju lite mer hopp om att det är på gång det här med våren.
Om det nu finns vintergäck (låt vara vid södervägg) i Helsingborg kanske våren begriper att vi gärna vill se lite blomster här också.
Innan den där nyligen upptäckta, hemska snöallergin bryter ut för fullt...


5 kommentarer:

  1. Här har vintergäcken nog svårt att sticka upp, t.o.m. intill husväggarna. Där är ju all snön pakerad som blev när gångarna skottades. Plus all snön som läggat på taken.
    Jag har en bror som bor utanför Helsinborg. Han hade t.o.m. snödroppar intill husväggen. Våren är nog på väg norrut.
    I morse blev jag väckt av några skator som förde ett himla liv.
    Tror de diskuterade i vilket träd bostaden skulle byggas. Ja, även det är ett litet vårtecken.
    Nu kan jag inte komma på mera att trösta dig med - tro nu att våren är på väg, bara lite försenad.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Viola; Undrar om hon inte nämnde snödroppar också, men jag täppte till öronen i rent självförsvar :-)!

    Jo, nog kommer våren så småningom... Men det har varit en ovanligt jobbig vinter för värkbrutna runda tanter på vischan. Det har det!!!

    Varm kram till dig!!!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Såg på gokväll idag, och Gunnel Carlsson hon trädgårds människa du vet hon hade med sig snödroppar som hon grävt upp under snön & de blommade. Och då blev jag trött om de nu skall blommas UNDER snön då ser man ju inte dem då fattar man ju inte att de är VÅR suck suck dunder suck.
    Funderar på om man ska ut å gräva för att se dem. Men konstaterar att det GÅR INTE är ju för f-n en halv meter snö att plumsa runt i.
    Hoppas du har haft glädje av solen idag i allafall, jag var ute en stund och lapade lite strålar skönt för det värmde.
    Sköt om dig bästa du och BAMSE kram!!

    Anniqua

    SvaraRadera
  4. Anniqua; Nä, här grävs inte heller, kan jag tala om! Här har tvättats hundar... Först den vilda jakten för att få in dom i duschen och sen översvämning i hela huset... Men det är allt skönt att ha det gjort!!!
    Imorgon måste jag till U-hamn... Pest och pina. Men mat till djuren måste hem... Alternativet är väl att dom små typerna börjar knapra på mig :-) och visserligen har jag så att det räcker, men jag känner inte för att bli gnagd på...

    Var nu rädder om dig och ge fasen i att gräva efter snödroppar!!!

    En bamsekram till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Kan tala om att här har oxå vintergäcken kommit upp i trädgården, snödropparna är på G. Så jag tror hon talade sanning, Mölle är ju bara 3 mil norr om Helsingborg. kanske en flytt till Skåne blir aktuell nu??? ;-)
    Kram Mia.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!