Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 28 mars 2010

Ur led är tiden

Må vara att klockan påstår sig vara tjugo i sex.
Men jag är det inte!!!


Känner att jag är alldeles fel ute med det mesta idag...
Och nääää! Jag gillar inte detta fibblande med klockan hit och dit!
I min lilla värld är klockan just nu kvart över fem.
Även om jag inser att jag får rätta in mig i ledet och acceptera detta fjompiga påfund.
Men under protest!!!

Och...
så småningom får jag väl ta tag i krattan...
Det är ju så det funkar...
Det som göms i snö...
Undrar vem fasen som har lagt alla dessa kubikmeter löv hos mig????

Och nu ska här samlas ihop lite biblioteksböcker och kollas i kylskåp (där EKARararar det) och skafferi. Troligen får det tittas noga i fodertunnorna också.
Retligt om jag inte har mat till odjuren. Har jag otur kan dom ju bestämma sig för att straffa mig "mungripligen"! Huuuuaaa!!!

Ibland lever jag ett spännande liv...
Eller snarare; man har inte roligare än man gör sig ...

Ha en fin början på veckan!
Och var rädda om er!!!


8 kommentarer:

  1. Fattar inte. Tjugo i sex och kvart över fem? Skiljer det bara en halvtimme mellan normaltid och sommartid hos dig? Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Det är en halvtimme mellan bild och text... Får du ihop det nu ;-)?
    Men för min del får det gärna vara 0 minuter mellan sommar och normaltid. Är absolut totalmotståndare till detta knäppiga påfund!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig fullständigt. Fast min kropp känns just nu som läggdags.... men måste vänta ett tag till tyvärr.... ha det gott

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Du är bara så underbar!! Fniss.. ja, vem har lagt dit alla löv?? Kanske är samme typ som lagt en hel massa hemma hos mig?!!
    Ja, du detta med klockan.. det undrar jag oxå vems ide det va... men visst det blir ju lite ljusare på kvällen & det är ju bra.. gäller att se det positiva..fniss...
    Önskar dig en underbar Måndag vännen.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Cattis; Är allmänt dötrött jag också, men anar att det beror på att jag var i farten så pass mycket igår... Det får avgjort bli tidig "läggning av matte" ikväll :-)...

    Kramen tebax!!!

    *******************************

    Tina; Funderar på att lura någon annan till att kratta löv, men misstänker att det blir j*kligt svårt... Det är nog inte bara jag som tycker det är skittråkigt och jobbigt. Har ju en massa ekar här och det är inte nådigt vad löv dom tappar!

    Och detta med klockan har retat mig sen dom började med ofoget... Djuren ställer ju liksom inte om bara så där, så först är det krångel nu och sen ännu värre i höst. Idiotier, tycker jag!!!!!!

    Kramen, vännen, och ha en fin veckostart du med!!!

    SvaraRadera
  6. Får då lämna kommentar hos dig oxå om ogillandet av sommartid. Men det vet du ju redan att jag tycker efter att ha läst i min blogg.
    Kan bara tala om att din vackra fågelsång i bloggen gör mina fåglar skogstokiga, det blir liksom morgonsång för deras del trots klockan är snart mitt i natta. Får nog leta upp volymknappen på datorn.
    Ha det gott o hoppa i löven i stället, det är roligare.
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Jag ställer mej i ledet bland idioterna....(:

    För min del finge det gärna vara sommartid året runt, eftersom jag älskar dessa lååånga ljusa vår och sommarkvällar!

    Något "smarthuvud" rekommenderade att dom som hade svårt med omställningen skulle lägga sej en kvart tidigare i fyra dagar så skulle "plågan" (???) minska!?

    Och alla vi som inte lägger oss exakt samma tid om kvällen då?

    Fast jag är nog inte "rätt" person att diskutera sömnvanor med.

    Men SOMMARTID är härligt!!!!!

    Kram, Jenny

    (Och ja just det! Härligt att Sonalyckan din nu har fått sin Käresta "på riktigt"! Synd att hennes Pappa skulle gå och bli dålig precis då bara...)

    SvaraRadera
  8. Mia; Vad jag kan förstå är dom flesta rätt så negativt inställda till detta med att ändra tiden kors och tvärs. VARFÖR gör vi det då?????
    Märkligt!!!!

    Kramen!!!

    **********************************

    Jenny; Jag skrev idiotIERNA... Menar absolut inte att dom som gillar detta är idioter. Det är bara det att jag har lite svårt att förstå vitsen med det hela. Det blir ju ljusare om kvällarna alldeles av sig själv så småningom... Fast vad vet jag...
    Och DU är välan ingen idiot, söstra mi!!! Nä, inte ett dugg!!!!

    Jättekramen till dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!