Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 30 mars 2010

Vår"dofter"


Inser att jag är världens tradigaste matte... Kolla bara på Uffes stil!
"Att inte den däringa matten kan bli färdig med pannan så vi får gå kvällspromenaden... *suck*"

Sen kom vi inte längre än tre meter från pannrummet för jag fick för mig att jag skulle visa att...

... det syns spår av att det kånkats ved här!
Det som gömts i snö kommer tyvärr fram nu.
Och jag är inte så där värst upplagd för att kratta ihop alla löv och vedbitar och...
Men man kan ju ta det "en annan dag" !!!


Och så är det ju detta med dessa kejsarkronor.

Bara kolla så stora dom har blivit!!!

Det var kanske inte så konstigt att herrarna hund blev rätt så nöjda när batteriet i kameran la ner verksamheten. 
Inga fler märkliga stopp på vägen. Åtminstone inga "matterelaterade" stopp.


Nu börjar till och med jag tro på att det kanske blir vår ändå ...
 Och av "doften" att döma är den verkligen på gång, våren... 
Det har körts gödsel här på fälten...
Så det luktar vår. Även om just den doften är något jag kan leva utan, ha, ha!







4 kommentarer:

  1. Visst är det gott när man känner hur det till och med luktar vår!?
    Även om det ibland kan vara lite "skit-os" så piggar det upp sinnena...Hehe!

    Hörde att du hade ringt här i dag...
    Var ute själv en stund och "snörvlade in" lite vår-dofter precis då!

    Jag är (som vanligt) lika social som en betongvägg, och kom mej inte för att ringa upp igen...F´låt!
    Jag är "sådär o-telefånig" just nu igen, så det bara knyter sej i magen när den ringer....
    Så förlåt igen om jag verkar "tradig", men just för tillfället "har jag gått i strejk"...
    (Mer än vanligt-igen!)

    Bloggskriveri, mejl och sms går bra, och jag hoppas du förstår...

    Jag tänker i alla fall mycket på Er, både Dej och dina goa djur!
    ALLA är med i mina tankar, men jag är bara så totalt "dränerad" nu så jag kan inte "ta in" en enda sak till. (Dumt huvud jag har, va?)

    Stor kram till dej i alla fall, vännen.
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!
    Å, ja.. det är nu det kryper fram.. det som göms i snö.... suck.. inte alltid så kul.. men som du skrev.. ta vi en annan dag =)
    Hoppas du mår bra annars & att du får en fin Onsdag!!
    Hälsa alla djuren från lilla mig =)
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. Jenny; Vi hörs när du orkar telefåna igen ;-)! Nog brukar du vara rätt så social när du kan och orkar!!! Ingen kan vara på topp jämt och samt, är väl också en liten aning trötter nu, men jag har mina stunder när jag känner att nu ska jag minsann - tills luften går ut igen...

    Kramen och var rädd om dig!!!

    ******************************

    Tina; Zooet hälsar tillbaka ;-)!
    Nu skiner solen, så här ska hämtas post!!!

    Ha det jättegott idag!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  4. Ja håll i hatten för nu kommer våren med stormsteg,jisses vad stora dina kejsarkronor är redan!! Stor kram=)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!