Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 5 mars 2010

ISKALLT!!!


Det ÄR vackert ute!
Men fy faderuttan så kallt!!!!
Här var det tjugo minusgrader imorse och inomhus höll det sig runt tolv. Plusgrader, alltså, inne....
Hade ju varit ganska mycket mer eländigt om det hade varit minusgrader!
En får va gla för det lilla!!!

Men en följd av kylan var att dörren till tvättstugan satt alldeles fast igen.
Blev aningens aning irriterad (tur att inte någon hör alla märkliga fula ord jag kan när jag sätter igång!) och tog med en kniv och hammaren och gav mig ut och bankade i nederkant på dörren... Och jo, jag fick upp eländet, men nu vågar jag inte stänga den helt, för det var ganska jobbigt att stå dubbelvikt i kylan och banka. Men ska det verkligen behöva vara så??? Tycker att man ska kunna använda tvättstugan även om det är kallt ute.
Har aldrig varit med om att dörrar har frusit fast på det viset förut. Men eftersom det är mögel och väldigt fuktigt i det utrymmet så kanske det inte är så konstigt... Vad vet jag...

Nu ska här fortsättas med allt det däringa tråkgörat som måste göras ibland...
Har tvättat alla mattor (kors i taket) och håller på med hundarnas "korgar". Det vill säga; tvättmaskinen jobbar på att få dom där liggplatserna någorlunda rena....
Får muta herrarna hund med grisöron och diverse uppmuntrande tillrop för att dom inte ska sakna sina "vaktplatser" i hallen alltför mycket.
Torktumlare är en strålande uppfinning!!!!!

Fast jag tror jag skippar städeriet en liten stund och tar en promenad med herrarna hund...
Tycker det är mycket trevligare att ta hundpromenader än att städa...
Misstänker starkt att jag inte är ensam om detta synsätt!



Ha en fin fredagseftermiddag!!!

 

Nu ramlar vi iväg till postlådan (i mycket långsamt tempo för att skjuta upp det där städeriet en stund till, ha, ha!)

9 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Jag kan bara hålla med.. Torktummlaren är en UNDERBAR uppfinning =D
    Hoppas ni fick en härlig promenad & jag är övertygad om att dina hundar höll med dig om att det va en mycket bättre ide än att städa =)
    Ha en underbar helg fina fina vän!!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Visst är det lurigt med vädereländet, för när man tittar ut genom fönstret så ser det ut som en soligt strålande och vårlig dag, men när man kommer ut så fryser man så näsan trillar av. Här var det minus tretton. Usch säger jag bara.

    SvaraRadera
  3. Fy vad kallt, här hade vi "bara" -7 i morse, men det är kallt i Skånska mått mätt. Ändå är de små tappra vintergäcken uppe här i trädgården. Gå in o se bildbevis på min blogg.
    Kram Mia.

    SvaraRadera
  4. Iskall & underbart vacker;
    är hon allt vår Moder Jord.

    Låter nästan som en titeln på en spännande deckare.
    Dock känns det en aning snopet eftersom vi var iväg och klippte bakpartiet på sötM igår. Gick inte att reda ut pälsen längre efter alla resor i snön.
    Men SÅ snygg han blev och oj vad han tycker detsamma. Sitter i halltrappan och kråmar sig helt ogenerat framför spegeln. "Visst har jag snygga lår/rumpmuskler matte, kolla in frissan vad tror du damerna tycker nu då matte!?!
    Jajemän min vän, du brås ju på... husse. (Går inte säga matte hur fint det än ligger i munnen eftersom näsan skulle komma ikläm överallt då.)Och visst alla damer - både 2 & 4-benta stannar och hälsar förtjust ;0)

    Matte hon står lite ljummen brevid och försöker inte sjunka genom jorden när ngn mumlar ngt om "sådan ... sådan hund" hmm stämmer inte alltid. Men tilläggs det glatt; "Ni har lika grå(trassligt)-vågigt hår båda två!

    Men det är kärleken som räknas i alla fall, jag vet att de menar väl även om grodorna skuttar lite väl snabbt ur en del människors munnar. (Min speciellt ! ;o) )

    Gå försiktigt i halkan & må gott.

    //m-matten & M

    SvaraRadera
  5. Tina; Det är fantastiskt hur jag kan skjuta upp saker som ska göras... Är inte "städad" ännu (klockan 15 lördag em)... Men nu är det bara golven kvar och det tänker jag skjuta upp till efter middagen (visst ÄR jag duktig på det här uppskjutandet av görande!!!!)

    Kramen på dig och ha en fin helg!

    ******************************

    Koola Viola; Jo, -20 imorse igen! Gissa om Nalle är glad för sitt täc... f´låt sin jacka... (Har matten jacka så har Nalle jacka. Så är det!!!)
    Måtte vi få snödroppar och vintergäck här också... Mia har bildbevis på sin sida... Orättvist!!!!

    Ha det gott i helgen!
    Kram!!!

    ********************************

    Mia; Har tittat! Är avundsjuk! Vill också ha vintergäck...

    Fin bild i alla fall ;-)!

    Bamsekramen!!!

    *******************************

    m-matten & M; Vi får väl författa en deckare med den titeln... Räcker ju att ta det här med 20 grader kallt den 5:e mars; bara det är ju mördande ;-)!

    Duschade mina herrar i veckan och dom skryter fortfarande... Killar alltså!!!
    Anar att det känns som en lättnad att bli av med trasslet i gumpen. Uffe hade också en härva som raskt klipptes bort. Han tyckte det var jätteäckligt när matten började vifta med "vapen" (sax), men det var nog rätt gott att bli av med den tovan! Nalle är ju betydligt enklare att pälsvårda... Det uppskattas!!! För han är ju terrier med allt vad det innebär... Envis är bara förnamnet!

    Var rädder om sig och halka inte du heller ;-)!!!

    Kramen!!!!

    SvaraRadera
  6. Det brukar ju vara bildörrar som fryser fast. Inte dörrar i hus.

    Och så skönt att gå på hundpromenad. Skulle jag också vilja göra.

    SvaraRadera
  7. imse; Jo, jag trodde också att det var så... Att bildörrar fryser fast inte dörrar i hus... Men min hyresvärd, som VET ALLT har talat om att detta är vanligt förekommande (hmmm, tror inte jag!!!). Fast ingen jag har pratat med har varit ute för något sådant. Eller ens hört om det...
    Olika kanske det där med "vetandet", he, he...

    Kramen i kylan!!!

    SvaraRadera
  8. Husvask er veldig kjedelig :o)

    Skjønner godt at dere tar en spasertur i steden :o)

    Håper alt er bra med dere!

    Ha en fortsatt super helg - klem!

    SvaraRadera
  9. Jobbigt när det är kallt och allt fryser till!
    Vi har själva en gammal ytterdörr som inte går att stänga utan en j-a smäll när det är under -10, då den blir skev av kylan!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!