Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 20 mars 2010

Nääää; inte ett dugg...

"sexigt"... 
 

Första gången jag såg ett sånt här glidlakan fick jag en vision av dom här skyddslakanen dom använder på  sjukhussängar.

Men dom funkar utmärkt för en lite knubbig och fullkomligt  osexig Uffematte!

Och nu ska jag återgå till städandet...
Eller om man skulle gå ut en sväng

Är ju något av världsmästare på att inte göra det jag borde/skulle, he, he...
Fast å andra sidan vore det rätt gôtt att bli färdig med eländet. Men det tar emot!!!

Och man kan ju ifrågasätta nyttan av det hela... 
Här är det lerigt och geggigt.
Men "På en byväg om våren är det...." 
Fast inte grant än! Inte en tussilago så långt man kan se... Bara snövallar...
Men nu är den på g!!! VÅREN!!!

Ha en finemang lördag!!!


6 kommentarer:

  1. hehe jaja sexigheten kan ha många ansikten ;-D
    Sitter här istället för att jaga runt med skurkvasten...känner mej rätt bra på det!
    Om man skulle koka sig en kopp kanske...
    Ha en skön lördag vännen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej du,
    jag sitter i källaren medan maken ser till att hela köket och alla 36 lådorna blir fulla av slipdamm. Det skulle inte damma så mycket så att jag behövde tömma dem innan han sate igång. Det återstår att se hur studenten(jag) ska se till att köket blir fint igen.

    Ha du med en härlig lördag.

    SvaraRadera
  3. hugan; Blev färdig med städandet till slut... Men attan vad mycket annat som kom ivägen :-)...

    Kvällspromenix med hundarna väntar och sen ska här kalasas på färsk ananas (mums!!!)

    Kramen!!!

    ********************************

    Cattis; Har ett svagt minne av att det blir massor av väldigt fint damm när man slipar... Men det ligger lååångt inne i hjärnvindlingarna, antagligen för att jag inte VILL minnas, ha, ha.

    Men det blir säkert bra när det blir färdigt!!!
    Och även om det verkar helt omöjligt bruka man fixa det hela till slut. Du kanske lär dig några nya ord på kuppen ;-)!

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  4. Glidlakan! Men det är ju det jag ska beställa! Kan du komma ihåg att komma ihåg och påminna mig på måndag att jag ska beställa såna?
    Då kanske man kan vända sig i sängen själv? Nu är det en omöjlighet.
    KRAM! Igen.
    Skrev i ett gammalt inlägg också.... Jag vet inte vad det har tagit åt mig i dag.
    Jag skriver och skriver och funderar och skriver lite till. Jag har nog fått en skrivbacill! Dessutom är det så mörkt här så jag ser inte tangenterna. Men det går ju hur bra som helst! Fingrarna ser vart de ska trycka utan att jag ser ett dugg. Jo på skärmen ser jag ju. Men jag brukar stirra ner i tangentbordet och leta bokstäver. Men tydligen behöver jag inte det längre. Fingrarna kan själva. Tom vänster pekfinger som jag skar av toppen på för ett par år sen. Kom in på akuten och frågade om den gick att sätta dit igen...
    Men det är en sån galen och lång historia. Och då kanske fingrarna går vilse.... ;-)
    KRAM!! För tredje gången... Hi hi hi!
    Visste jag inte att jag var nykterist så skulle jag tro att jag smuttat på någon starkvara i barskåpet. Men om så vore så skulle nog inte fingrarna hitta så bra..
    Nu säger jag inte kram igen.
    Jag säger God natt!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!

    Idag har jag varit fram och tillbaka till Göteborg (hämtade min lilla tjej som varit i Sälen med min stora tjej). Kan meddela att i GBG var det ingen snö kvar alls, såg inga snöhögar en gång & förra fredagen var det massor såååå jag tror att du snart ser tussilago hihi.
    Det där med kladdet på små vägarna känner jag igen. För ett par dagar sedan var gården som en skriskobana, dig var det geggamoja vattnet försvinner ju inte ner 'r ju tjäle så nu får man väl glida i gegga iställer haha.
    Det måste väl inte vara ett sexigt glidlakan, det viktiga är väl att det funkar (undra om det inte finns lite fåfänga under ytan *asg*).
    Hoppas att allt är väl kram på dig!!

    Anniqua

    SvaraRadera
  6. Annica; Med tanke på hur illa det är med MITT minne ska du nog inte lita på att jag kommer ihåg att komma ihåg ;-)! Men OM du kommer ihåg det, så ring arbetsterapeuten, så kan du få både glidlakan och en del annat "bra att ha". Tror dom där lakanen är ganska dyra att köpa...

    Har en kompis som "lyckades" såga av sig ett och ett halvt finger och åkte in I EGEN BIL till akuten och ville ha hjälp att fixa till hansingen... Han är från Iran och jag försökte förklara för honom att här i Sverige tar man inte till så drastiska åtgärder för att förnya sig; det räcker att gå och klippa håret... Men det var allt lite läskigt... Även om det gick bra till slut.

    En jättebamsekram till dig!!!

    *********************************

    Anniqua; "Bättre att gå på is och ha det glatt än gå i lera och sörja"... Fast jag undrar vad man ska säga när man går i lera och har det glatt??? För attan så man gliiider omkring utan styrsel här! Uffe utnyttjar situationen och bestämmer självsvåldigt var vi ska gå. Har ju inte mycket att sätta emot när jag bara kanar omkring som en jäkla smörklick på het potatis...
    Men nog borde "tuffilagon" dyka upp bland snöet snart?

    Skönt att det gick bra att köra och att du är hel och hemma igen :-)!

    Hörs snart av!
    Kramen, vännen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!