Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 14 mars 2010

Sol ute...

... men humöret i botten. (Förhoppningsvis ett tillfälligt tillstånd)

Inser att världen är alldeles full av "tappade sugar"... 

Känner mig så där orimligt jättetrött - halv tio på MORGONEN...
Insåg igår att det blir nödvändigt att inköpa ett lass ved till.
Det är liksom "bara" orken och pengarna som saknas.
Känns lite som så här; . Hur jag vänder mig har jag ändalykten där bak.
Och det är nog bra, i och för sig, för annars skulle man allt se ännu fånigare ut än vanligt ...
Men nog kunde det där "ork-och-penga- molnet" hålla sig någonannanstans?


Återkommer när jag hittar den däringa "sugen" nånstans.

Ha det gott!!!


7 kommentarer:

  1. Känner mej som en stor tappad sug jag med, men det är nog för fel låt, det månatliga och att det återigen är den förhatliga söndan.

    Önskar jag kunde skicka dej ett vedlass...och att alla pengar som röstas in till melodifestivalen kunde gå till våra egna som behöver hjälp...

    Hoppas du hittar sugen igen!!
    Ta hand om dej och ha en skön söndag!
    Kramar på dej!

    SvaraRadera
  2. Go´morron...
    Är så nyvaken så jag inte hunnit känna efter om hur humöret är än.;-)
    Förhoppningsvis så kommer det att var relativt bra när jag bara fått gnuggat gruset ur ögonen och fått lite frukost i magen för sen, sen ser du, ska jag ägna mig åt en fantastiskt rolig syssla!!;-)

    Städa hos hönsen.=( Visst lät det roligt... Tyvärr är det mycket nödvändigt och det kommer kännas väldigt skönt när det är gjort.
    När det är klart hos hönsen ska jag baka lite bullar. Har lovat lillebror att han ska få med sig nybakt när han ska iväg med lastbilen igen.

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Önskar som Hugan....att dom däringa pengarna kom till "några av våra egna" också!??
    Och att humöret snart kommer tillbax till dej!!
    Pengabekymmer och saknad ved kan nog många gånger vara tillräckligt för att få en vintertrött själ ur balans...
    SNART måtte väl åtminstone lite värme komma så du slipper elda så mycket åtminstone?
    Då "lättar" ju en tung börda!

    Ta hand om dej och alla dina djur så länge. Och var rädder om dej...(:
    Knakibrakikramisar från Jenny

    SvaraRadera
  4. Inte kul med tappade sugar,pengabrist o tomt vedföråd. Känner med dig o tycker som de andra här att varför inte samla pengar till "våra egna" som behöver det. Jag hoppas du snart känner dig bättre till mods o att solen skiner hos dig idag, det gör den här. Lärkan drillade i skyn nu när vi var ute på promenad, ett säkert vårtecken, så håll ut.
    Massor med varma kramar.

    SvaraRadera
  5. Min underbara underbara vän!! Vad jag önskade att jag bodde nämre dig då hade jag kommit över direkt & hjälpt dig med veden & pysslat om dig & förhoppningsvis snart få dig på gott humör =)
    Varm kram till dig vännen & önskar dig en fin start på nya veckan!!
    Tina

    SvaraRadera
  6. Hoppas din oro för ekonomin lättar snart! Det måste vara skit jobbigt att behöva ha den oron jämt och ständigt!

    Ha det bra och ta jand om dig!
    kram

    SvaraRadera
  7. efterlysning!!!

    En eller fyrtifjorton tappade sugar återfås mot beskrivning. Om de inte kan detaljbeskrivas i ord går det lika bra med foton.

    Not. det är så att svea-rikes avlånga land är överfullt med tappade sugar och det mest kostnadseffektiva sätt att bli av med dessa är att varje ansvarsfull medborgare som har sin sug kvar "adopterar" en av de bortirrade exemplaren och lättar på "bördan".
    Hur "adoptionen" ska gå till är inte ristat i sten utan löses efter sugets utseende och behov.
    Ex. en kram, en blomma, ett lyssnande öra eller 2, en rad i någons blogg... listan kan göras oändlig.

    Härmed adopterar jag din Uffemattens borttappade sug så att hon och alla hennes pälsbollar blir avlastade (åtminstone för stunden).

    Klämkäckt inlägg? Javisst! Vuxet? Inte nödvändigtvist. Irriterande? Kanske...
    Men hoppas verkligen orken hittar hem till UM snart igen.

    Buffmednosen och varmaste kramen
    M & m-matten

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!