Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 6 oktober 2010

Aj, oj, pust...

... och diverse ord icke lämpliga i tryck har förekommit här på förmiddagen..
Inte blev det mycket bättre på eftermiddagen, för dom jäkla värktabletterna verkade inte som jag hade tänkt.
Och jag vill inte peta i mig för många; det blir liksom surt efter då...

Inser att när veden kommer hem är jag i stort behov av den däringa karlen jag letar efter...
Och om en eller ett par månader (om det inte blir smällkallt) behöver jag nog ett lass till... SÅ; HALLÅ!!! Var är du?????????????

Fast det är kanske enklare att försöka hitta ett lite klokare boende?!

6 kommentarer:

  1. enklare på flera sätt med nytt boende japp! men kankske mysigare med en karl! eller varför inte bägge! har du bjudit karln från sundsvall på nåt fika ännu??!

    SvaraRadera
  2. hugan; Vet inte vilket som är svårast att få tag i, ha, ha...
    Och nej, SundsvallsT är i Sundsvall och jag är här... Så är det med det. Och så är det ju det där "men-et" L...
    Ja, ja... Allt ger sig nog med tiden...

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Karlar kan vara knepiga att förstå sej på....Hmmm...

    Och att få dom att bära in ved!?!?!?
    Skulle nog spana efter en ny liten stuga istället.

    Verkar onekligen "säkrare"!
    Hoppas allt löser sej till det bästa snarast!
    Kramis!
    J:son

    SvaraRadera
  4. tycker nog att det verkar skönast att få bo kvar, men fixa till lite "hjälp" så blir allt bra.... :) men jag vet att det inte är det enklaste att finna den "hjälpen" ;)

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med J-son. Om en karl dyker upp, kolla noga hur hjälpsam han är och om det är tåga i honom att bära ved.Jag skulle nog satsa på stuga med värmeelement. Efterlys en stuga, gärna med hjälpsamma grannar och gärna med ungkarlar inom en mils radie.
    Finns det ingen i närheten som behöver motion och kan hjälpa dig?
    Ta det lugnt, akta ryggen.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. J:son; T påstod sig gärna vilja hjälpa till. Lätt att säga när man sitter sju timmars resväg bort :)...
    Och det verkar ta mig fan lika svårt med både hus och gubbe... Är lite lätt dötrött på hele skiten!!!

    Kramen!!!

    ****************************

    Cattis; Att bo kvar är liksom inget alternativ. För obekvämt, även med hjälp... Så det är bara att fortsätta leta... Efter både det ena och det andra...

    Kramen till dig och ha det gott!!!

    ******************************

    Viola; Här annonseras och pratas och läggs ut förfrågningar överallt, men hittills inget napp... Är lite trött och börjar känna att jag tappar sugen. Å andra sidan är världen full av tappade sugar, så...

    Kramen till dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!