Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 19 oktober 2010

Utmaning


Fick en utmaning från "söstra mi"...
Hon tycker nog inte att jag tillbringar tillräckligt med tid vid datorn, he, he...
Och det tycker jag är det enda jag gör...
Sitter här och klickar hit och klickar dit och svarar på mail och chattar (!!!. Trodde jag väl aldrig att jag skulle ge mig på *fnissar*).

Nåja.
Man ska tydligen svara på några frågor och sedan skicka vidare till fem andra stackars "offer".
Och bekväm som jag är använder jag mina "digra datorkunskaper" och kopierar och klistrar för brinnande livet, he, he.

Här kommer alltså svaren från "Häxan i skogens djup";

****************************

1. What is your favorite word ?
Vilket är Ditt favoritord?

Just nu; lugn


2. What is your least favorite word ?
Vilket är det mest avskyvärda ordet Du vet?

Egentligen alla ord man använder för att trycka ner andra...


3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally ?
Vad "går Du igång på" kreativt, spirituellt eller känslomässigt?

Vänskap, omtanke, kärlek


4. What turns you off ?
Vad avtänder Dej?

Elakhet, alla typer av stressande situationer


5. What is your favorite curse word ?
Vilken är Din favoritsvordom??

Tror att utropet "HELVETE OXÅ" är det mest förekommande här i huset i skogen.


6. What sound or noise do you love ?
Vilket ljud eller oväsen älskar Du?

Vågskvalp, sus i träden, Humlahästens morgongnägg (saknar, saknar, saknar!!)


7. What sound or noise do you hate ?
Vilket ljud eller oväsen hatar Du?

Ljudet av grästrimmer/andra oväsenmackapärer när jag har tänkt sitta ute och dricka mitt kaffe i lugn och ro...


8. What profession other than your own would you like to attempt?
Vilket yrke (förutom det Du eventuellt har) skulle Du kunna tänka Dej?

Är fortfarande fullständigt fascinerad av planlösningar.
Ville bli arkitekt och det är fortfarande nr 1.


9. What profession would you not like to do ?
Vilket yrke (förutom det Du eventuellt har) skulle Du INTE kunna tänka Dej?

JOBBA PÅ FÖRSÄKRINGSKASSAN (här plankar jag glatt, för vem fasen vill jobba där?)


10. If heaven exists, what would you like to hear God say, when you arrive at the Pearly Gates ?
OM nu Herren Vår Guds himmel existerar, VAD skulle Du då önska att HAN sa till Dej när Du anländer vid Pärleporten??


Hejsan, välkommen, alla de dina väntar på att få träffa dig igen...
(Och en stilla liten bön att K-Ioch alla mina pälsklingar finns bland dom)


**************************************

Och så vidare till fem nya...

Cattis

Huga

Annica

Tina

Mia

Ska bli roligt att se era svar *L*!!!

Kramen, allahopa!!!

10 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen, jag hämtar hem den på lördag när jag ska vara hemma hela dagen och bara vara.

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Cattis; Det blir väl bra!
    Här är väldigt konstigt väder idag. NU när vi är inomhus är det lite soldis. Går vi ut börjar det spöregna. Skumt är det *skrattar*...

    Blev så glad när jag läste ditt inlägg idag!!!
    Allt gott till dig!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. "Stackars offer"??????

    Skitsnack!!
    Erkänn att Du tyckte att det var jätteroligt!!!
    Erkänn!!!!!!!!!!!!

    Kram till stackars Dej som fick sitta kvar på rompen en stund till och bara ha det lite sköj!
    *asgarv*

    Pöss!
    Söstra di....en annan häxa i en annan skog....

    SvaraRadera
  4. J:Son; Precis pratat med Anniqua. Vet inte om jag tycket hon har blivit bättre.. Eller kanske hon bara var trött nu. Men hon hälsar till dig! Och vill att du omedelbums slutar röka. Skjut inte budbäraren!!!

    Och visst var det lite sköj!!!

    Love, love!
    Och massor av kramar!

    SvaraRadera
  5. Tro mej....jag vill inget hellre.

    Men....det är väl inte därför hon ligger inne?

    Kram och hälsa till henne.
    J:son

    SvaraRadera
  6. Rökning är en bidragande orsak till hennes sjukdom...

    SvaraRadera
  7. Ser man på! Jag ville också bli arkitekt på den tiden när jag ännu var ung och (något lite mer) vacker, men det tyckte inte Livet att jag skulle bli. Jäkla skitliv! ;o)

    PS. Jösses, vad alla börjat med Facebook helt plötsligt. Vart jag än vänder mig har det dykt upp nya pryttlar i bloggkanterna. Men här har du en som STENVÄGRAR!

    SvaraRadera
  8. Nina; Jo; men kan säga att jag var rätt så tacksam för att jag inte hade dragit på mig en massa studielån när jag blev sjuk... För det hade kommit hur jag än hade burit mig åt har läkarna försäkrat.
    Fast skitliv.. Nä; det har sina poänger, det där livet, trots allt :) Ibland i alla fall...

    Men hördu; jag är ju "vän" med mina barn där på FB. Och svärdöttrarna. Och (hrrmm) S...

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  9. åh...tack för den du...förstår att du kallar mej offer :-O

    jaja det får bli endera dan då!
    lev&må!
    kram

    SvaraRadera
  10. hugan; Bara att kopiera och klistra och greja och dona och svara.. Plättlätt!!!

    Och kul för mig att läsa sen :)!

    Kramen och sköt om sig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!