Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 8 oktober 2010

Fredagsmorgon



Det är detta som gör det sååå svårt att tänka på att flytta...
Och höstmornar med lite dis är trolska...

Fick i alla fall en härlig morgonpromenad med herrarna hund.
Även om jag var rätt trött och aningen sur och bitsk innan vi kom ut *L*..
Har inte sovit många timmar inatt, fick lite tråkiga besked om både det ena och det andra igårkväll...
Ibland undrar jag varför jag fortsätter försöka.
Troligen av ren jäkla dumhet!!!

Nåja; antar att allt ger sig på ett eller annat sätt.
Men fan så trött jag är på ALLT!!!
Nä; inte zooet, ungarna, kompisarna osv...
Men resten kan jag vara utan, tror jag!!!
Åtminstone denna ständiga oro för ekonomin och framtiden.
Även om min framtid som fattig, eremitisk, småtjurig kärring är rätt utstakad.

Äh; bry er inte om mig idag!
Tror att jag är så trött att jag målar fan på väggen...
Vet PRECIS hur han ser ut!!! Jodå!!!

Ha en fin fredag och var rädda om er!!!




Ps; UPPDATERING!!! Dotera ringde precis och kommer och muntrar upp gamla mamman idag på förmiddagen!
Fågelburar och städning får faktiskt vänta till en annan dag!!!
Och T mailade och meddlade att han kommer så fort tillfälle uppenbarar sig (fast det lär väl dröja ett bra tag *skrattar*)! Men härligt att ha något att se fram emot!!! Vad gjorde jag utan mina barn och mina vänner???

2 kommentarer:

  1. Förstår att detta med flytt känns svårt... Att bo i lägenhet är praktiskt men fruktansvärt dyrt om man gämför med att bo i hus. Jag är ensamstående med ett barn och betalar över 5000 för en trea i ett litet samhälle. Då får jag runt tusen i bidrag, inte mycket eller hur... Men det går ju runt ändå, jag klagar inte! Egentligen har jag märkt att man kan klara sig på väldigt lite om man bara är smart och har ett varmt hjärta! Har du ingen som kan hjälpa dig med ved och svårare saker? Eller tänker du som jag att om jag skulle ha ett hus så behöver jag en karl, hihi! Min flicka tycker att jag ska gå in på nätet och dejta men jag är skeptisk...
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Renée; Letar ju efter en mindre bostad.. På landet.. I skogen (eller vid sjön, eller havet, eller...) med lite enskilt läge. Har ju zooet att ta hänsyn till. Och mig! Orkar liksom inte med en massa männsiskor hela tiden...
    Och har ju haft sonen som "polsk dräng" fram till förra sommaren.
    Är väl lite i trotsåldern och "kan själv" det mesta.
    Pengar är ju ett elände, men tror att min och din hyra ligger rätt lika i slutänden. Även om jag hyr min bostad. Och får alla löven från ekar och lönnar på köpet, he, he...
    Bara att hoppas att T dyker upp INNAN snön, för då ska han min själ få kratta *skrattar* (bara att hoppas att inte han också har hittat hit *fnissar*, för då lär han väl lysa med sin frånvaro).
    Pröva att nätdejta du! Ger förmodligen inget mer än lite sysselsättningsterapi, men jag har ju fått en del riktigt goda vänner, både män och kvinnor där! Så lite ger det, även om den där stora kärleken inte tycks finnas där.

    Kramen och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!