Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 7 oktober 2010

Regnig torsdag

Försökte få hundarna att inse att det inte var en dag för att överhuvudtaget stiga ur sängen idag. Det gick väl inte så där himla bra...
Men till halv åtta lyckades jag få dom att hålla sig (relativt) lugna.
Det ösregnade nämligen ute och innan man riktigt har vaknat är det rätt äckligt att ge sig ut i sådant väder..

Har haft lite sömnproblem sista tiden..
Egentligen flera månader, om jag tänker efter *tänker efter*...
Borde ju vara så jäkla trött så att jag alldeles av mig själv borde sova som en stock och då i rimlighetens namn vakna någorlunda utvilad. Men icke..

Istället ligger jag och oroar mig för ALLT..
Hur ska jag klara att fixa det och detta och allt annat..

Nåja; har gått ner sisådär åtta kilo sen i somras i alla fall...

Mina bantningstips;

1.Skaffa urtaskig ekonomi = mindre matintag

2. Bli medlem på datingsida och koncentrera dig stenhårt på att "fastna" för de hopplösaste gubbsen (alterantivt kvinnsen) som finns att tillgå. Detta är klart aptitdämpande!!!

3. Bo gärna mitt i skogens djup. Detta innebär att resan till affären för inköp av en chokladkaka blir en sak man grubblar på i timmar och inser (i bästa fall) att bensinkostnaden blir så pass hög att det inte är försvarbart.

Och nu när jag har gnällt färdigt, utgår jag till bokliga aktiviteter!

4 kommentarer:

  1. Sova måste man, du har inte testat lavendelolja? Stryk lite på din huvudkudde, jag sover som ett barn då jag använder mig av det, ja bara ett tips.
    Vad gäller ditt bantningstips, tja det där med att bo långt från affär, det gör jag. Men jag, hmmm min godissugna hjärna, fungerar som så att när jag äntligen är i butiken för att handla så gör jag som hamstern. Jag handlar choklad som om jag skulle vara strandsatt i ett år eller så, gud förbjude att chokladförrådet blir tomt. Så tyvärr funkar inte det för min del. De andra bantningstipsen har jag dock inte provat på....ännu.
    Sköt om dig, kramen.

    SvaraRadera
  2. Det verkar i alla fall som om galghumorn är utvilad och fräsch. Annacarin

    SvaraRadera
  3. Jisses amalia!!
    Försvinn inte.....!!!!!!!!!
    8 kilo på så kort tid låter inte så bra du....?

    Kanske du skulle uppsöka Doktoren och kolla lite prover?
    Är ju för fasen rädd om dej!

    Kram på dej!
    J:son

    SvaraRadera
  4. Mia; Ska pröva med lavendelolja... Vad som helst som INTE är vanebildande... Har ju äntligen lyckats sluta med värktabletter dagligen. Intages bara vid speciella tillfällen, typ vedkånkande :):

    Jättetack för rådet!!!
    Ha det gott!
    Kramar!!!

    ***************************

    Annacarin; Jodu; och bitskheten har kommit tillbaka. Rodnar nästan när jag tänker på vad jag har skrivit till somliga på den där dejtingsidan... Här lägger vi jädrar anoda inte fingrarna emellan, he, he...

    ******************************

    J:son; Oroa dig inte! Dotera på väg. Lär väl få höra ett och annat, och hon kan ju vara väldans envis (vad sjutton hon nu har fått det ifrån???), så det blir nog väl med det!
    Krävs en hel del till innan jag försvinner ;)!!!

    Kramen söstra mi! Längtar efter dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!