Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 5 oktober 2010

Hmmm....

... mina roliga smileys har försvunnit.
Gått upp i rök.
Ut i det blå
(eventuellt smittade av beteendet hos "någon" expert på området)...
Bara att inse att så är det!

Har i alla fall varit liiiite duktig idag och beställt hem första kärran ved för säsongen...
Ved-L erbjöd sig raskt att komma upp med kärreländet imorgonbitti...
Klockan tidigt...
Huva!
Gäller att hoppa upp och i paltorna och försöka se någorlunda vaken ut...
Det blir inte lätt det...
Och så är det bara att betala för nöjet att få lasta av fyra kubikmeter ved...
Ja, jäklar så roligt jag ska ha.
Får väl hitta på något att reta upp mig ordentligt på så det går undan lite, he, he...

Har för säkerhets skull ont i huvudet idag.
I förebyggande syfte...
Men det är solsken nu och jag vill ut. Med eller utan huvudvärk...
Postlådan nästa, och de nya dojorna får väl följa med...
Positivt att dom inte ger skoskav i alla fall... En får va´gla´för det lilla...


5 kommentarer:

  1. Jag önskar dig lycka till med ved och nya kängor! Får man tid sånt igen när man har hund?! Säger hon som känner sig lite anings hemmalåst med valp i huset ;-)

    SvaraRadera
  2. hugan; Lovar att det kommer! Tider när man kan få lov att lämna pälsklingarna ett par timmar utan att hela huset blir uppätet/alternativt uppochnervänt... Och då kommer du att sakna valptiden... Jo; så illa är det *skrattar*!

    Kramen på sig och puss på nosen till lilla Elsa!

    SvaraRadera
  3. Avundas dig icke allt vedjobb, det är avklarat här för all ved för vintern är på plats i vedboden, skönt. Men jag avundas dig att du inte får skoskav av de nya dojjorna. Jag kämpar fortfarande med mina, har de senaste dagarna låtit hälarna vila o tagit hundpromenaderna i foppatofflorna, är varken behagligt eller ser riktigt klokt ut.
    Ha det så gott o lycka til med veden.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Mia; Jag sprider ju liksom ut vederiet under hela säsongen... Har varken råd eller ork att ta allt på en gång... Och åh, vad jag längtar efter en annan bostad eller möjligen en dräng ;-)!

    Ha det jättegott och sköt om dig!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. åhhh vilken skön motkommentar att läsa.....jag tycker det är lite väl bitigt på mej för att njuta av valptiden...hoppas verkligen du har rätt!
    Kram på dej

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!