Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 4 oktober 2010

Investering


Upptäckte att mina älskade Nikekängor läckte...
Insåg att det var dags för soptunnan och att jag skulle vara tvungen att investera i ett par nya hundpromenaddojor..
Men nog är det faen! Jag gillar väl ingångna skor... Och det tar ett par år...

Nåja, var inne i stan och fick tag i ett par lite kraftigare "jogging"skor för halva priset.
Som väl var tog batteriet i kameran slut innan jag hann föreviga de där nya.
Dom kommer att vara lite lätt i onåd tills jag har vant mig vid dom. Och inte sjutton vill jag plåta skor som är i onåd...

Träffade vännen K och vi gick och fikade.
Handlat katt och hundmat. Risken är ju att man blir lynchad om man inte förser dom monstrena med käk...
Väl hemma har jag gjort - nästan ingenting...

Det enda vettiga var väl ett samtal till Anniqua!
Som hälsar till alla bloggkompisarna hon brukar kommentera hos!!!

Och inte sjutton har jag ringt ved-L idag heller...
Hmmm, imorgon MÅSTE jag, för annars lär jag få frysa... Har inte mycket ved kvar nu. Och det krävs allt att man eldar en gång om dagen nu.
I all synnerhet om det fortsätter blåsa som det har gjort idag...

5 kommentarer:

  1. Vid en hastig blick på bilden, innan jag började läsa, tyckte jag att det såg ut som en monstruös fisk. Tur att det inte var så illa!

    SvaraRadera
  2. imse; Tillräcklig illa! Mina älsklingshundpromenadkängor... Alldeles trasiga... Ibland är livet ett litet helsike!

    SvaraRadera
  3. Måste göra samma, dock inte ringa ved-L, har ju fjärrvärme för tjyvens och dé á rälit, kallt å eländit. Skor var det ju. Jo jag måste ju göra samma inköp men hur enkelt är det med en "side-kicker" som tjötar på både hö & vä fot. Djädrans illa är det kan jag berätta. Detta pockande från både höger och vänster gör mig alldeles konfys och det slutar med flip-flop eller fårskinnstofflor med gummisula, funkar än så länge, har alla tår i behåll. Men det lär bli värre där temp. dalar och då i min lilla lådda lär jag bli varse devisen: "vill man vara fin får man lida pin". I mitt fall är det snarare så att: Välj mellan kallband eller lida pin... Jo tjosan vad livat livet är när fötterna helt plötsligt börjar gro potäter bland tårna.
    Konstigt, ska kanske skriva till någon såndär ufo-tidning som vet om det är en utomfoting som dykt upp...

    Nog för ikväll. Hoppas skorna löser sig (hehehe) menar töjer sig.Massor av fuktigt tidningspapper och sen fotblock har jag hört ska kunna hjälpa. Tyvärr hjälper det inte mina snabbväxande groddar...;o)

    //m-matten m M sovandes i kuddhögen

    SvaraRadera
  4. Ja, fy attan!
    Nu "börjar det dra ihop sej till kyla"!

    Och det säjs visst att vi ska få den kallaste vintern på tusen år!

    Så nu gäller det att se över fönstertätningar, golvdrag och annat som tjyvar värme!

    Kram på dej och du....var rädd om dej!

    J:son

    SvaraRadera
  5. M-matten; Skorna har i alla fall fördelen att jag INTE får skoskav och till slut blir jag nog riktigt fäst vid dom... Och lika förbannad när dom ger upp... Somligt går igen!

    OM det nu skulle bli intervju av angående utomfotingen, så glöm för sjutton inte att ta rejält betalt. Det är så det funkar numera, man får vara om sig och kring sig ;-)!

    Massor av kramar och tack för mail!

    ******************************

    J:son; NEJ!!! Vill absolut INTE ha kall vinter... Var har du hört detta fruktansvärda???
    Blir det mycket snö också då???
    Nä; fy attan!!!

    Är lite rädd om mig, men vill väl inte riktigt "vara med" längre... Äh; du vet! Ner i brunnen och upp igen...

    Kramen, söstra mi!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!