Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 31 oktober 2010

Söndagspromenad lite hit och dit

Tänk vad "herrarna hund" kan se fundersamma ut! Ibland undrar jag vad dom tänker på...
Fast; nä... Tror inte jag vill veta, he, he...
Var ute och traskade lite hit och dit i skogens djup... Fick vända på de flesta ställen vi gav oss in på. Vattenpölar hade blivit små dammar och vi kände inte för att bada ute idag... Men det var en skön promenad ändå, vovvarna spatserade omkring och trasslade in sig i allt som gick att trassla in sig i och matten gick och funderade på allt möjligt och omöjligt och trasslade ut herrarna efterhand. 
Man tänker så bra när man går och strosar så där planlöst... 
Det är alldeles säkert väldigt nyttigt för lilla själen!!
Är jag alldeles övertygad om!

Och - eländes elände - att det nog är dags att investera...


.. i nya skinnhandskar kom jag också underfund med när tummen liksom "kröp ur" handsken.
Och så kan jag ju konstatera att jag är gravt högerhänt, för vänsterhandsken är så fin så...

Nåja; lite lim och någon liten skinnbit från någon annan utsliten handske, så duger det nog till våra något vimsiga promenixer i skogens djup..
Man ska inte överdriva..

Ha en alldeles förträfflig söndagseftermiddag allahopa!!!


9 kommentarer:

  1. Vad mysigt med en sådan promenad...

    SvaraRadera
  2. Renée; Jaaa; man TÄNKER så bra när man vimsar omkring sådär :)!

    Kramen!!

    SvaraRadera
  3. Tala om gapskratt! "Gravt" högerhänt!!?? Annacarin

    SvaraRadera
  4. Annacarin; VISSTE att det skulle tilltala dig, ha, ha ;)!

    Anniqua hälsar förresten!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  5. Lilla själen? ;-) Och gravt högerhänt?! ;-O ungefär samma här, men har inte lyckats snedslita ett par handska sådär illa :-D
    Du verkar iaf.vara på ett strålande humör trots usla karlar, skönt att se!
    Ha en härlig kommande vecka!
    Kram på sej

    SvaraRadera
  6. Vilka söta Herrarna Hund du har, håll dig till dessa Herrar, de gör en inte besviken iaf.
    Visst är det härligt att bara "strosa" runt i "skobygden" o låta tankarna fladdra o få lite balsam i själen.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  7. Va goa dom e, Dina RIKTIGA gentlemän!

    Vad är det dom säjer??? jo....
    "Varje gång man möter en man blir man mer och mer förtjust i hundar"....typ....eller nåt sånt!?

    Äsch, glöm!
    Är nog inte riktigt som jag ska vara i dag....heller.
    Kram, J.son

    SvaraRadera
  8. Visst är dom för goa Herrarna Hund *L*! Men vad dom verkligen tänker vill jag banne mig inte veta *asg*...

    Det är nog inte "karlarna" i allmänhet som är orsak till mitt lite låga humör emellanåt.

    Snarare EN speciell karl i kombination med diverse bekymmer för ekonomi och bostad och pappan och arbetslösa ungar och...

    Pendlar ganska kraftigt, men har bestämt mig för att försöka skriva en gång om dan här och då hitta det roliga (för det händer väldans roliga saker också) så jag får det på pränt (också). Tråkigheterna hamnar i kollegieblocket för genomläsning när detta är över och sedan förpassas hele skiten till pannan.

    Litar på mitt (hrrm) goda omdöme här... Ingen aning om det är rätt väg att gå.. Men nu får det bli så här :)!

    Kramen, allahopa och ha en finfin veckostart!!

    *********************************

    SvaraRadera
  9. Bra tanke där att elda upp tråkigheterna.
    Dom är bannemej inte värda annat!!!!!

    KRAM!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!