Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 24 oktober 2010

På radion idag...

... hörde jag denna...
Och förflyttades snabbt i tanken till mormors lägenhet på Nedre Brunnsgatan i Ronneby...
Vardagsrummet med den gamla grammofonen, äggröra med pressad apelsin, doften av kaffe..





Tänk vad musik och minnen hänger ihop!

Just nu sitter jag och väntar på att telefonen ska ringa. R skulle kika in en stund i eftermiddag, så att vi äntligen får se varandra IRL. Vi har mailat, chattat och pratat timtals i telefon.
Räknar med en eftermiddag med många glada skratt :)!

Och regnet bara öser ner...
Men det är inte köldgrader ute och det är bra, för här har det inte sommardäcken blivit utbytta än...
Slarvmaja!!! Jag, alltså!

Ha det gott, allahopa och var rädda om er!!!


6 kommentarer:

  1. Tänk, det där med äggtoddy med apelsinjuice kommer jag också ihåg. Och silverte! Dvs varmt vatten med grädde. Nu låter det jätteäckligt. Dessutom är man INTE en slarvmaja för att man inte har bytt till vinterdäck 24 oktober. Då ska man inte ha dubbdäck. Då ska man köra nercabbat!! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Jo, nog borde man kunna det! Köra nercabbat... Om man nu har cab förstås ;)...
    Snöblandat regn här. Jättemysigt (nääää)...

    SvaraRadera
  3. Ja du..vinterdäcken är på..värmeljusen tända..balkongen städad för vintern! Bara att inse snart är det jul!;) Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  4. Monica; Tiden går ta mig sjutton för fort numera :)!

    Ha det gott du med!!!

    SvaraRadera
  5. Hoppla, hoppas eftermiddagen var till belåtenhet! Men ta nu o byt till vinterdäck hörru! Slarvmaja där ;)
    Kram kram på sej.

    SvaraRadera
  6. hugan; Inte sjutton är det vinterdäck på Missilenbilen ännu.. Och eftermiddagen blev rolig... Ännu en riktigt god vän. Jag samlar :)!!! Får vara nöjd med det som läget är nu.

    Kramelikram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!