Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 13 oktober 2010

Försöker...

.. hitta mitt gamla vanliga jag..
Men det verkar vara helt borta.
Eller välgömt.
Möjligen borttappat i hanteringen...

Har ju lite svårt för det där med tålamod (som bekant)...
Och vet mycket väl att det inte går att skynda på processen just nu.
Förnuftet vet det.
Känslorna vet det uppenbarligen inte...

Vill så mycket men orkar inte.
Och när jag inte orkar blir jag ledsen och gråter så tårarna flödar...
Inte särskilt Uffemattelikt.
Inte ett dugg likt, egentligen..

Men ikväll kommer (kanske, inte spikat, men om inte idag så imorgon) lillson och hans "svärmorfar" och hälsar på en stund..
Något jobb som skulle göras i trakten och då får sonen följa med så vi får träffas.
"Svärmorfar" är allt bra snäll!!!

Ska leta reda på en kattbur åt sonalyckans små kattungar.
Har ju fått två nya kattbarnbarn... Sååå söta!!!

Och jag längtar ju så efter lillsonen... Älskar dig "lill-M"!!!

Och S (från Gotland) skulle höra av sig...
En människa som gör mig glad...

Har så mycket att glädjas åt, men orkar liksom inte riktigt...
Livet är konstigt!!!




Uppdatering; Pratat med S och känner mig alldeles lugn (åtminstone i jämförelse med vad jag var innan han ringde). Han har lovat att ringa imorgon kväll igen :-)... Snacka om lugnande stämma...
Tror han ska få anställning som någon sorts "John Blund" *skrattar*...

9 kommentarer:

  1. Tack för kramen!
    Skickar tillbaka en stor tll dig. Låter som att du behöver en massa kramar. Att befinns sig i det bottenlösa hålet är inte speciellt kul. Jag hoppas verkligen att det vänder för dig.
    KRAM!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Annica; Ja, du har ett litet helsicke nu förstod jag... Vi får väl deppa ihop *skrattar lite darrigt*...
    Sköt om dig, vännen, tänker på dig!!!

    KRAM!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Är helt tomt i fågelholken här ikväll och då försökte jag ändå fylla upp den med lite rött - på flaska. Gott men inga ringar i vattenglasen. Då var jag (nog) tvungen att äta en Anton Berg marsipan limpa, en liiten rackare som jag tyckte så synd om att jag plötsligt inser att höger handen trycker i mig de (FYRA) 4 som fanns kvar... Lika bra liksom.

    S står lite längre bak i alfabetet,har det någon vital betydelse. Var i världen rumstrerar S och var ligger hans pass?

    För en ovanligt oinvigd obra nätdejtskärring (läs jag) tycker jag att hon (läs du) ser skamlöst avslappnad ut. Och att du har ögon i nacken som överlevnadsvapen döljer du med bravur. (Om hon bara kunde komma på kombinationen till det låset, det är svårt när tekniken går i baklås ;o))
    Överlevnadskittet är ju liksom Handuken när man ska ut och lifta i Galaxen, det enda man inte kan vara utan när man PRAOR hos Rambo. Vi liknar livet över cyberrymden på samma sätt!!

    Gallimattias på låg nivå, det är vad som serveras som nattamacka idag. Inte fettbildande, inga karies som ligger i bakhåll men kanske - kanske en litenlitenliten smildragningskänning i högra mungipan, hmmmm vem vet?

    pössochböff
    tillhusetsallainvånareiskogent.o.m.tillfjädefänatrotsattdeärsålättapåfotenjmfrtmedm-matten =))
    m-matten&M

    SvaraRadera
  4. Det MÅSTE vara något i atmosfären!?

    Här är en till som bölar för minsta lilla (Nej...det är ofta större än så!).
    Tårar som rinner bara någon tilltalar mej snart.
    Skit med Svenska folket, som den Gamle Kungen sa!

    En "John Blund" från Gotland????

    NU har jag nog inte hängt med i svängarna, känner jag....((:

    Kram & Natti min vän!
    J:son

    SvaraRadera
  5. Jag skickar några kramar från London och jag hoppas S fortsätter att ringa så du kan få känna lugnet fler kvällar.

    Skönt att du kan få ur dig en del här hos oss, så vi kan skicka några värmade kramar till dig när du behöver det.

    Love love

    SvaraRadera
  6. Varmaste kramen till dig min underbara vän. Ibland kommer livet som en kalldusch & vägen blir trång & girig.Du kommer att återfinna dig själv & du kommer att vara mycket starkare än tidigare. Jag är själv inne i en trötthets period & det är allt annat än kul.. håller med om att viljan finns men inte orken. orkar inte göra det som jag vanligtvis orkar...då är det lättare sagt än gjort att le =)

    Men vi gör så gott vi kan & det är det som räknas! Vänner är så viktiga & jag är så glad att du har S som ger dig detta lugn!!

    Ge inte upp vännen.. tillsammans är vi starka!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  7. Bästa M-matten; S pass ligger förmodligen i en byrålåda på södra Gotland.. Han är så där härligt lugn och normal. Behöver nog prata med en sån efter alla stormarna här. Och han kommer över och hälsar på och tror att jag är trevlig (ha, ha).
    Tror att jag har en riktigt god vän där!

    Är också en sån där som smäller i mig Anthon Bergs marsipanlimpor på en gång. Och har man ätit tre kan man lika gärna förbarma sig över den fjärde. Den känner sig säkert väldigt ensam...

    Skönt med något som inte är fettbildande men roligt ändå ;-)... Och jo; det rycker lite i mungipan. Känner det alldeles tydligt *L*...

    Kram och massor med buffmednosen från oss här i lilla huset i skogen!
    ***********************************

    J:son; Det kanske är någon liten äcklig virus eller nåt som far omkring... Nä; känner nog att jag har en liten svag aning om vad som felas, och det har inte blivit bättre av inblandning av någon jag litade på, om man säger så...

    Och S är en sån där dejtingkontakt från södra Gotland. Med en röst som får en att bli alldeles lugn.
    Av detta blir det ju självklart anställning som "John Blund"... Fast det är nog inte riktigt så han har tänkt sig det hela :-). Planerar besök i skogens djup i höst. Vi får väl se hur det blir med det...

    Storkramen, söstra mi!!!
    ********************************

    Cattis; Skickar massor med "love" till London och dig!
    Hoppas allt flyter på? Det måste vara jättespännande att vara med om något sådant!
    Tänker på dig!!!

    Bamsekramen!
    ********************************

    Tina; Kände allt av healingen igårkväll!!! Blev alldeles varm och somnade som en stock vid halv elva. Och fick sova ända till klockan tre utan att vakna någon gång!!! Det var guld värt!

    Fick mail från S och han ringer ikväll igen.. En ovanligt snäll man!

    Kramen, vännen min!!!

    SvaraRadera
  8. M-mattens Tanke för Dagen:
    hur kul är det på en skala (eg. jätteroligt =) ) att du slappnar av så pass att du somnar varje gång du pratar med S på telefon, eller ännu hellre när ni träffas i levande livet.
    Undrar om han inte skulle ta sig en funderare - "hur rolig är jag att umgås med, hon somnar ju varje gång vi talas vid", hmmm.

    Har jag berättat att det yr löv och fåglar häromkring och när detta naturfenomen sätter igång reflekteras det i min hjärna. Tankarna far omkring i ett jädra jehu.

    /m-matten

    ps. har du inte läst Liftarens guide till galaxen ännu är det dags och då lär du förstå mina inlägg om handukar odyl.

    SvaraRadera
  9. Snälla M-matten; Jag somnar absolut inte när jag pratar med S, men han har en lugnande inverkan på nervsystemet... En VÄLDANS trevlig röst. Tycker jag!! Och inte sån där vansinnig gotländska, förstår så gott som allt... Och skriver trevliga mail och helt ense med mig om att vi faktiskt är väldigt - trevliga, ha, ha...

    Här yr det också löv och fåglar och en hel del annat som inte är riktigt identifierat ännu... Orkar inte kolla vad som har flugit iväg vart ännu. Tar det en annan dag :-)...

    Ska genast ta itu med Liftarens guide... Undrar om den finns på bibblan??? Har haft den och säkert läst den för länge sen, men minnet, du vet...

    Allt gott till dig och M-hunden!
    Skriver väl som Cattis; love, love!!!
    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!