Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 25 oktober 2010

Måndag

Efter helgens regnande blev det sol idag.
Och vilken soluppgång!!!

Konstaterade att vissa dagar är livet bara så härligt!

Och fikagästen igår blev snabbt en mycket god vän!
Så himla trevlig (visste jag ju sedan länge, tfnsamtal och mail och chattande) och redig och klok och (nåja, får väl medge) mycket snygg och charmig ...
Men, "bara" vän.
Och det är gott nog. 
Har ju börjat samla på sådana *L*... 
Vänner, alltså.

Fick mail från honom idag och vi ska nog träffas och fika fler gånger, när han har vägarna förbi (eller nästan förbi, ha, ha) här.

Och så kommer ju S på fredag.
Tror att vi får roligt. 
Lite rundturer i bôgda får det väl bli.
Borde nog ta mig till turistbyrån *skrattar*.
Har bott här i snart tio år och känner inte till ett jota om trakten... 
Visst är det riktigt illa?! *skäms*

Och så har jag pratat med Anniqua idag (igen).
Hon hälsar till ALLA! Ingen nämnd och ingen glömd...

Uppdraget slutfört!
Over and out!

Ha det gott allahopa!!!




8 kommentarer:

  1. Tycker det låter lovande på alla plan jag..! Trevligt trevligt :-)
    Japp nu har jag lagt in mejlet ang. ev blogg byte, inte vet jag om jag missuppfattat allt..!?

    Ha hur som helst en trivsam fortsättning på kvällen och veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. hugan; Fattade inte alls det där med bloggbyte.. Är ju erkänt dum när det gäller allt sånt här med dator och sidor och koder och fan och hans mormor (varför mormor? egentligen)...

    Lovande och lovande... Förnuftet säger en sak och hjärtat en annan. Tyvärr får nog hjärtat stryka på foten, tror jag och då lär det inte bli något av något. Tråkigt, men jag har nog accepterat faktum.

    Ha en toppenvecka du och Elsa :)!
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt och kul! Nu är du lite uppåt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. imse; Längre och längre stunder i ljuset blir det... Visst halkar jag ner ibland, men känner att jag börjar få lite grepp om det hela. och det är säkert jättebra!

    Och så har jag ju er; alla bloggisarna.. Känns alldeles jättebra, kan jag tala om *L*!!!

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  5. Kul att solen skiner hos dig, både inne o ute hoppas jag. "Inte bli något"..."bara vän"??? Kan väl inte börja bättre än så, en vän kan bli mer efter hand så bida din tid.
    Kram o må solen skina på dig länge:-
    Mia

    SvaraRadera
  6. Håller med Mia här!
    Bättre kan det väl inte "börja" än att få en bra vän!?

    Men....bara vänner tror jag inte Du vill i evighet väl? För i så fall hade det nog inte varit så många ...hmmmm...män? *ler*

    Önskar dej lycka till med allt, det vet du! Och så småningom hittar du nog "den rätte". Tror jag i alla fall!

    Kram på dej och sussa gott!
    J:son

    SvaraRadera
  7. Och jag håller med både Mia och J:son! Ja, om att det väl inte är så illa med riktigt goda vänner, även om de är manliga. Samla på såna du, medan "jakten" på den där det säger pling med pågår! Glada skratt och roliga fikastunder med någon man trivs med och har kul ihop med är balsam för en skrynklig själ. :o)

    Jag tänker rätt ofta på Suzanne Alfvengrens ord i visan: "Bättre med ensam ensamhet än ensam när man är två", eller hur den nu går. I fina vänskapsrelationer är det sällsynt att man känner sig ensam, men i känslorelationer ruggigt vanligt. Det är nog en av anledningarna till att jag är så svårflörtad själv. Been there, done it, du vet. Så uselt som jag mådde då vill jag aldrig må igen.

    F.ö. visar det sig allt tydligare här i min del av världen att "stolt fjällskivlingmannen" är av en alltför "seriös" och allvarsam sort. En eventuell romans känns i och med det väldigt avlägsen, för synkar inte hjärnorna och humorn så synkar inte hjärtslagen heller.

    Håller tummarna för att dagen med S ska bli trevlig!

    SvaraRadera
  8. Och jag skrev ett snabbt inlägg idag för att "förklara" mig...

    Inte ser jag ner på vänskap; det är det viktigaste man har.

    Men ska det bli "mer" än vänskap måste det mer till. Och sånt känner man ganska omedelbums. Om "man" är jag...

    Och så sitter jag ju lite fast därborta på ön (den lilla i Vättern). Fast jag vet att det är rätt döfött...

    Kramen till er, ni är så bäst!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!