Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 10 januari 2011

Dag 10..

(bild från google)

Imorse blev hundpromenaden lite (hrm) livligare än vanligt.
Tidigare också för den delen...
Det var rätt mörkt om man säger så.
Och halt!!!!
Men en vovve i varje hand och broddar på dojorna och ut och iväg med mössan nerkanad ända till ögonbrynen (det blåste nämligen), och vid relativt gott mod trots allt.
Vad kan gå fel, menar jag?!
 
Man ska inte ge sig ut halvsovande i mörkret och halkan när man bor mitt i älgskogen!
För det kan ju hitta på att hända att dom där älgarna traskar omkring på vägen nu när det är så in i bängen med snö i skogens djup.
Det gjorde dom imorse...
 
Tre stycken (jo; det är våra "kompisar" som brukar knalla omkring här). Och inte fasen flyttar dom på  sig... Dom står och stirrar och menar att dom var där först. Dom har ju visserligen rätt, men ändå...
 
Uffe och Nalle var givetvis jättelyckliga över detta tillfälle att få "hälsa" på dom märkliga kreaturen och hoppade runt och skällde och tjoade.
 
Föreställ er hur lätt det är att stå på benen (även om man nu är utrustad med broddar) på isgata med två galna hundar skuttande omkring sig... När man dessutom inte är så där 100% vaken...
 
Nåja; inga benbrott, inte ens ett litet ramlande bidde det!
Var faktiskt ganska stolt över min förmåga att dels stå på benen och dels lyckas övertyga älgarna om att dom gott kunde dra iväg någon annanstans och dessutom få med mig dom galna vovvarna hem igen...

Frukosten var ovanligt god idag!


5 kommentarer:

  1. Fyyy farao va modig du är som stod kvar!!!!
    Jag hade klättrat upp i närmsta gran!
    Med en hund under varje arm, och sedan vägrat komma ner...någonsin!

    Jag är skiträdd för älgar!
    Varför vet jag inte, men jag är det.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. Fy fasen vilken händelse! Har råkat ut för en arg jäkla älg-morsa en gång och då sprang jag! Det var på den tiden jag kunde springa... Hoppas "dina" älgar e snälla!!!

    SvaraRadera
  3. Tant Animalia; Hade väl inte så mycket val... Det var HALT!! Och dom där tre ljushuvena har vi ju träffat på förr... Jäkla knäppälgar!!!
    Det är bara att hoppas att dom inte får något slags utbrott :)!

    Kramen på sig!!!

    ********************

    Renée; Hittills har dom uppfört sig relativt väl.. Önskar bara att dom var lite "normala" och gick iväg när man kommer traskande. Men dom står kvar och råglor. Undrar antagligen vad vi är för ena märkliga varelser :).. Två som hoppar runt som galningar och skäller och en som står och hojtar om att "dra ända in i pipsvängen, jäkla knäppälgar"... Antagligen en rätt lyckad morgon för ett litet älg-gäng *asg*....

    Kram på sig i halkan!!

    SvaraRadera
  4. Frank Hollingworth. 70-tal? Barnsång. "Älgarna demonstrerar. Älgarna har fått nog. Älgarna vill ha frihet, här i SIN EGEN skog". Annacarin

    SvaraRadera
  5. Annacarin; Men jag konstaterade ju att dom kom först, he, he...
    M brukade hota med att han skulle sitta på taknocken och sjunga just den sången när älgjakten började...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!