Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 3 januari 2011

Dag 3..

.. och jag fortsätter göra det enkelt för mig...
Kanske skulle fortsätta så här hela året??
Dag si och dag så...
Man slipper ju fundera på rubriker i alla fall *asg*...

Nåja!
Med tanke på att det (omigen, för vilken gång i ordningen??) varnas för snöoväder i trakten, bestämde jag mig för att proviantera idag.
Och skulle alltså ge mig iväg på förmiddagen.
Det gjorde jag inte...
Eller räknas strax efter tolv till förmiddag??
Fast har man då "bestämt" att man ska ge sig iväg vid tiotiden är man ju relativt sen i vilket fall som helst...

Med tanke på vilken hastighet jag håller på småvägarna börjar jag fundera på att sätta en sån här skylt på bilen;

Plockade i alla fall fram en burk fisksoppa innan jag åkte..
Och bestämde mig för att kika om det fanns något gott grekiskt bröd eller liknande i affären...
Nu var det inte fisksoppa jag hade plockat fram utan potatissoppa..


Men det går alldeles utmärkt att äta grekiskt bröd till sådan soppa också :)!


Och vad det gäller allt jag skulle hugga tag i är jag nog lite tvehågsen ännu...



VILL en massa, men har liksom inte samlat tillräckligt med ork för att genomföra allt...
Och alla julpryttlar VILL JAG HA bort igen.
VILL HA mina fina blommiga gardiner i köket..
VILL HA alla mattor tvättade (kan någon förbarma sig och göra det???)..
VILL HA blommorna omplanterade och dessutom måste ju för sjutton en hel del slängas..

Och så VILL JAG HA VÅR!!!
Grönska ute, inte mer snö...
Det VILL JAG!!!

5 kommentarer:

  1. BertaStina VILL oxå ha VÅR!!!!

    SvaraRadera
  2. BertaStina; Vi får genast börja dansa vårdansen... Eller hota snön med "skönsång"... Hmm; kanske liiite väl grymt???

    SvaraRadera
  3. Ja nu får ni lugna er en smula va? det är vinter, än har hugans skida INTE slinter! har inte tid! men i veckan planeras lite skidor, om det nu inte slår om och blir 30 grader kallt igen!!
    Men lite kan jag hålla med...längtar för första gången efter att ta bort julsakerna och in med tulpaner!!? Vadan detta!?

    Kram på sig hur som helst! ;)

    SvaraRadera
  4. hugan; Snön kom för tidigt i år!! Jooodå! Så är det!!!
    Tröttnat på att pulsa och skotta och frysa...

    Men jag förstår att du vill åka skidor, det gör jag ;)!

    Kram till dig!!

    SvaraRadera
  5. I know what you mean..... Annacarin

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!